וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת על זילבר: "לאמן מהשמאל זה לא היה קורה"

4.2.2014 / 14:27

שרת התרבות תקפה את אקו"ם על ההחלטה לשנות את הפרס שהעניק לזמר בשל התבטאויותיו הימניות. "מפעיל כוח כדי להדיר אנשי ימין, להגחיך אותם וליצור להם דה-לגיטימציה"

מערכת וואלה!

שרת התרבות לימור לבנת תקפה היום (שלישי) בחריפות את ארגון אקו"ם על ההחלטה להעניק לזמר אריאל זילבר את פרס התרומה ליצירה במקום את פרס מפעל החיים שיועד לו תחילה. "יש פה משטרת מחשבות, כמו שקרא לזה ג'ורג' אורוול", אמרה השרה בשיחה עם מהדורת וואלה! חדשות. "זו קבוצה שדואגת לחופש ביטוי, אבל רק של דעה אחת. זו קבוצה שמפעילה כוח כדי להדיר אנשי ימין, להגחיך אותם, להלעיג אותם, וליצור להם דה-לגיטימציה. להציג אותם כנחותים מול האליטה של השמאל".

"זו חרפה", הוסיפה לבנת. "זה קורה יותר מדי פעמים כשזה נוגע לימין. פרופ' ישראל אומן לא קיבל פרס באוניברסיטת חיפה בשל דעותיו הפוליטית. אבל כשזה קורה בשמאל, המצב הפוך. זו התנהלות פחדנית. אם היה מדובר באמן מהשמאל זה לא היה קורה".

"החליטו ברגע האחרון לנהוג בפחדנות"

כבר אתמול הגיבה לבנת להחלטת אקו"ם בעמוד הפייסבוק שלה, ואמרה כי חבל שרבים מאלה "המדברים גבוהה גבוהה בשם חופש הביטוי", שוכחים לשמור עליו באותה קנאות כשזה נוגע לחופש הביטוי של אחרים. "גם אני לא אהבתי בלשון המעטה לשמוע בשנים האחרונות חלק מההתבטאויות האומללות שהשמיע אריאל זילבר, אבל הן עדיין בגדר חופש הביטוי ולא מבטלות את העובדה שאריאל זילבר הוא יוצר ענק", כתבה השרה. "כמה חבל שבאקו"ם החליטו ברגע האחרון לנהוג בפחדנות".

מאז חזר בתשובה, נודע זילבר בדעותיו הקיצוניות כלפי הומוסקסואלים, אנשי שמאל וערבים, והוא קרא לשחרור רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, שנידון למאסר עולם. דעותיו הקיצוניות של זילבר שינו את מעמדו בקהילת המוזיקה הישראלית ומידת הפופולריות שלו צנחה במהירות. ככל הנראה, תמיכתו בעמיר השפיעה באופן ישיר על השינוי הפתאומי של אקו"ם, ומי שעמדה מאחורי מכבש הלחצים שהופעל על אנשי אקו"ם לשנות את שם הפרס של זילבר היא דליה רבין, בתו של ראש הממשלה רבין.

עוד במהדורה:

התאונה המבצעית: קצין צה"ל שנהרג הבוקר מאש כוחותינו בגבול עזה הוא סרן טל נחמן, בן 21 מנס ציונה. נחמן נהרג משום שזוהה בטעות כמובל. אביו של נחמן אמר עם היוודע האסון: "זו אבידה לשווא".

לשנות את השיטה לבחירת הנשיא: מרבית הישראלים היו רוצים לבחור את נשיא המדינה בעצמם. רוב הנשאלים העדיפו נשיא מתחום מהמדעים והרוח על פני עולם הפוליטיקה. ועד כמה אופטימיים הישראלים לגבי המשא ומתן עם הפלסטינים? צפו בתוצאות סקר מדד השלום.

נהגי המשאיות שמסכנים את חיינו: מטענים שחורגים בעשרות טונות מהמותר ונהיגה פרועה, למה השוטרים לא מצליחים להרתיע את נהגי המשאיות? ואיך זה שדווקא לנהגים יש פתרון?

עשור לפייסבוק: מהסטטוסים בשירותים, דרך החברים שעקפו אותך בסיבוב ועד תמונות הילדים באמבטיה. מה למדנו מהרשת החברתית?

התחזית: היום ירידה בטמפרטורות ומעט קר מהרגיל בעונה, מחר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully