וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בירי מהרצועה: לחמאס אין מה להפסיד

19.1.2014 / 14:45

בחודש האחרון נרשם זינוק של פי 3 שיגורים מהרצועה ביחס לממוצע החודשי ב-2013. אחרי תקיפת צה"ל בעזה הבוקר, ראש הממשלה מאיים: "שחמאס ייקח בחשבון את מדיניות הסיכול"

מערכת וואלה!

מאת: אמיר בוחבוט ואבי יששכרוף

זינוק דרמטי בירי הרקטות לעבר ישראל, ובמקביל – גם במתקפות צה"ל ברצועת עזה בחודש האחרון. הבוקר (ראשון) נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור המועצה האזורית אשכול עקב רקטה שנורתה, שעות ספורות אחרי שמחבל מהג'יאהד האיסלאמי נפצע קשות בתקיפת חיל האוויר ברצועה.

בישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסלמה במצב הביטחוני בדרום. "אנחנו נחושים לשמור על השקט בדרום", אמר. "נעשה זאת על ידי מדיניות של סיכול מראש וגם תגובה עוצמתית נגד אלה שמנסים לפגוע בנו או פוגעים בנו. אני מציע לחמאס לקחת בחשבון את המדיניות הזאת שלנו", הוסיף.

מנתוני דובר צה"ל עולה כי חל זינוק משמעותי מאוד בהיקף השיגורים לעבר שטח מדינת ישראל בחודש האחרון: 12 רקטות נפלו בשטח המדינה, לעומת ממוצע של ארבע רקטות בחודש בשנת 2013. במקביל, גם חיל האוויר הגביר את קצב התקיפות ברצועת עזה: ב-2013 היו שתי תקיפות בחודש בממוצע, לעומת 12 תקיפות מתחילת החודש הנוכחי.

התסיסה נגד ממשלת חמאס ברצועה מיוחסת למצוקה הכלכלית שנגרמה כתוצאה מהמבצע של צבא מצרים לחיסול המנהרות בין סיני לרצועת עזה. הפתרון לכך מבחינת חמאס הוא לייצר פרובוקציה, בדמות הסלמה מסוימת. הם אמנם לא רוצים לראות "עמוד ענן 2" או "עופרת יצוקה 3", אולם מעוניינים להחזיר את עזה לתודעה הישראלית - וגם לזו המצרית.

עוד במהדורה:

מאבק הזוגות ההומוסקסואלים בתאילנד מחריף: לאחר שבמשרד הפנים מעכבים את הנפקת הדרכונים לילדיהם של ההורים החד מיניים, הם החליטו לעלות הילוך ולפנות ישירות לשר הפנים והאב הטרי גדעון סער. הזוגות ההומוסקסואלים קיבלו רוח גבית מכיוון לא צפוי – אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, פנתה למשרדי ממשלה בבקשה לסייע לזוגות.

אנשי הברזל: עשרות גברים ונשים אמיצים פקדו את העיר הדרומית בסוף השבוע בכדי להשתתף באחת התחרויות הקשות של מרתון איש הברזל. מה גורם לאנשים לעבור קילומטרים של שחייה, רכיבה על אופניים וריצה בתנאי שטח קשים?

טרנד ההפחדה בפרסום: בובה של תינוק שטני גרמה לעוברי אורח תמימים בניו יורק לצווח באימה, מדוע משרדי הפרסום נוקטים באסטרטגיית ההפחדה ועד כמה רחוק הם מוכנים ללכת?

תחזית: היום עלייה קלה בטמפרטורות, מחר התחממות נוספת וחם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully