וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מכבס משרד החינוך את עברו של שרון

14.1.2014 / 14:22

ההתנתקות? מלחמת לבנון הראשונה? על כל אלה הילדים שלכם כנראה לא ישמעו בשבוע המורשת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. המהדורה המלאה

מערכת וואלה!

על פי החלטת משרד החינוך, ילמדו בשבוע הקרוב כל תלמידי ישראל על ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שמת בסוף השבוע האחרון. הם ילמדו על שרון רועה הצאן, על שרון איש המשפחה, על עברו הצבאי ועל מנהיגותו, אבל על התנתקות ועל מלחמת לבנון – הם לא ילמדו.

במדריך למורה שפרסם משרד החינוך לכיתות ד' עד ט', מערכי השיעור על שרון מחולקים לחמש יחידות לימוד: הראשונה נקראת "אריאל שרון – תמונות מחייו, ממלחמת העצמאות ועד לאירוע המוחי". השנייה היא "אריאל שרון מנהיג ללא חת, גדול ונועז, ומצביא משכמו ומעלה". השלישית נקראת "המנהיג כרועה צאן", ובו נכתב כי התלמידים יבחנו את דימוי הרועה שאימץ לעצמו שרון וישוו אותו למשה הרועה הנאמן. היחידה הרביעית הוא "המנהיג כאיש משפחה למופת, עם השוואה בין משפחתו האישית לבין משפחת עם ישראל המורחבת", והאחרונה "הספד למנהיג", שבמסגרתו יבחנו התלמידים את הרלוונטיות של קינת דוד כהספד לשרון, וישוו אותה להספד שנשא לשרון נשיא המדינה שמעון פרס.

"מניפולציה מסוכנת"

בין כל הנושאים הללו, ההתייחסויות לאירועים כמו מלחמת לבנון, הדחתו של שרון מתפקיד שר הביטחון וההתנתקות השנויה במחלוקת מועטה ביותר, ואפילו התמונות שנבחרו מאירועים אלה נבחרו בקפידה: תמונה של שרון עם ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, בבופור במלחמת לבנון, לא ועדת כהאן, ובוודאי שלא תמונה קשה של הטבח בסברה ושתילה; ולחיצת יד עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בנושא ההתנתקות, כאילו שמהלך ההתנתקות היה הסכם שלום ולא מהלך חד-צדדי.

"תלמיד יכול לשאת גם דברים קשים, גם אירועים קשים וגם אירועים קשים של מנהיגים בחברה שלו", מסביר ד"ר זאב דגני, מנהל תיכון הגימנסיה הרצליה בתל אביב. "זו מניפולציה מסוכנת שחברה עושה לאזרחיה, וזה מעשה שלא נעשה בפעם הראשונה. אנחנו יוצרים מורשת מלאכותית, חד-צדדית, לא מורכבת, שטחית ושטוחה - וחבל".

במשרד החינוך סרבו להגיב על הדברים.

עוד במהדורה:

אריאל שרון על ספת הפסיכולוג: ראש הממשלה סיפר למנהלת לשכתו על חלום קשה שחלם יומיים לפני ביצוע תכנית ההתנתקות. יאיר הרטמן, פסיכולוג קליני מפרש את החלום של החבל שניתק והנפילה לבאר.

משאל העם במצרים - מדוע בחמאס חוששים? אזרחי מצרים יצאו היום להצביע במשאל עם על החוקה החדשה שתחזק את מעמדו של הצבא והגנרל סיסי. האם המשאל עלול לגרום לגל אלימות נוסף במצרים וכיצד הוא משפיע על מעמדו של החמאס ברצועת עזה?

בלי נאצים: כיניתם מישהו נאצי? אתם צפויים להיכנס לכלא. כך קובעת הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת שמעון אוחיון. מהדורת וואלה! חדשות במחווה לחוק התמוה.

התחזית: היום מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות, מחר – התחממות קלה נוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully