וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: גדר עזה הופכת ל"בילעין 2". המהדורה

15.1.2014 / 14:25

חרף ההבנות שהושגו בתום "עמוד ענן", מעודד חמאס הפגנות אלימות מידי שישי מול הגדר, כפי שקורה בגדה. צה"ל מצדו נאלץ להשיב באש חיה. וואלה! חדשות מאפשרת הצצה לגבול המתחמם

מערכת וואלה!

(מאת: אמיר בוחבוט)

בצה"ל התגאו בכך שמאז תום מבצע "עמוד ענן" בסוף 2012, נאלץ חמאס לאכוף באגרסיביות את הסדר באזור גדר המערכת עם ישראל - וזאת בזכות ההסכם שחתם את המבצע בתיווך מצרים.

אלא שבחודשיים האחרונים כבר אין באמת שקט בגבול, ושוטרי חמאס מאפשרים הפגנות אלימות על גדר המערכת מדי יום שישי, בדומה למתרחש בבילעין ונעלין בגדה המערבית. לפי עדותם של חיילי גולני המשרתים בגזרה - מדי יום שישי מגיעים מאות פלסטינים בעיקר מאזור שג'אעיה שבצפון רצועת עזה, נעמדים במרחק של מאה מטרים מהגדר ומיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון.

במקרים חריגים, הפלסטינים מתגרים ואף רצים אל הגדר ומנסים לטפס עליה או לגרום לה נזק - כמובן בצעד שהוא לא רק פרובוקטבי, אלא מנוגד להסכם הרגיעה עם חמאס. מאות מטרים בלבד מאחוריהם עומדים שוטרים פלסטינים שמאפשרים את ההפגנות האלימות.

עוד בנושא צבא וביטחון:
כוחות הרשות עצרו מכונית תופת בדרכה לישראל
אחרי דברי יעלון, ארה"ב מבהירה לישראל: "נמאס לנו"
חשד ל"תג מחיר": ניסיון להצית מסגד ליד אריאל

לעתים מתבצע ירי לרגליים

קצין מפיקוד דרום סיפר בשבוע שעבר כי ההבנה בצה"ל היא שהמצב לא הולך להשתנות, ושההפגנות יימשכו תחת עינו הפקוחה של חמאס ואולי אף בעידודו. "לפעמים מדובר במוקד אחד ולפעמים במספר מוקדים", אמר והוסיף: "ההפגנות דומות לאלו שבגדה, אבל הוסיף כי החיילים המוצבים בחטיבה הצפונית של הרצועה נדרשים להגיב בצורה קשה ויותר ומהירה על מנת למנוע הידרדרות. "יש שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, אבל כל חצייה של קו מאה המטרים מהגדר מקבלת תגובה של ירי. לא מעט מסיתים חוטפים ירי לרגליים".

לפי דיווחי הפלסטינים, בחודש האחרון הסתיימו ההפגנות בשני הרוגים ולפחות עשרה פצועים, לאחר שנעשו ניסיונות להתקרב לגדר.

קצין נוסף מפיקוד דרום התייחס למציאות החדשה: "חמאס מרגיש בימים האלה עם הגב לקיר והוא מוצא לנכון לשחרר קיטור לרחוב הפלסטיני. הוא מאפשר את ההפגנות ולפעמים מקדם אותם כדי לקדש את המאבק מול ישראל. מעין תחזוקת 'ההתנגדות'". עם זאת ציין הקצין כי עדיין לא תוקנו מרבית הפתחים בגדר המערכת שנפגעה בשיטפונות לפני מספר שבועות. "האירוע בו נהרג סאלח אבו לטייף במהלך תיקון הגדר יצר טראומה ולכן מבצעים את התיקונים בזהירות ובקצב שהצבא מוצא לנכון", אמר הקצין. מדובר צה"ל נמסר כי בצה"ל עוסקים כל העת בפעולות הגנה במרחב הסמוך לגדר בכדי לשמור על ביטחון תושבי האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד במהדורה:

הקרבה הבעייתית בין המשטרה לבין חצרות הרבנים: בצל פרשת הרב פינטו שמסעירה את המשטרה, נחשפות מערכות יחסים מסוכנות בין בכירים במשטרת ישראל לבין חצרות הרבנים בדרום. יקי אדמקר, כתב וואלה! לענייני חרדים על הקשר המטריד בין המקובלים לכחולי המדים.

כך מזלזלת הטלוויזיה המסחרית בצופים: אחרי שכבר הספקנו לשכוח מה היה בפרק האחרון, הסדרות פלפלים צהובים, פולישוק ורמזור חוזרות לפריים טיים של ערוץ 2. למה חולפות שנים בין עונה לעונה של סדרות המקור הישראליות בערוצים המסחריים? ולמה הריאליטי שוב תופס את מקומות בשעות צפיית השיא?

ט"ו בשבט, חג לפירות שנשתבחה בהם הארץ? מתאילנד ועד לארצות הברית - מאיפה מגיעים האננס, הפפאיה, התמרים והשקדים שאנחנו אוכלים בט"ו בשבט?

התחזית: היום מעונן חלקית עד בהיר, מחר התחממות נוספת הטמפרטורות יהיה גבוהות מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully