וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מעיר התופת ברוסיה: "אנשים מסתגרים בבתים"

30.12.2013 / 14:18

בתוך יממה סבלה העיר וולגוגרד משני פיגועי התאבדות. בשיחה עם וואלה! חדשות, מספרת עיתונאית מקומית על תושבים מבוהלים, מרכזי קניות שוממים וימי החג שהוחלפו בימי אבל

מערכת וואלה!

פיגוע שני בתוך יממה אירע הבוקר בעיר וולגוגרד שברוסיה, וחרדת התושבים לא איחרה לבוא. העיתונאית המקומית קטרינה פודבינצבה, מעיתון "קומסומולסקיה פראבדה", סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות על הפחד ברחובות, מרכזי הקניות שנותרו סגורים ותהלוכות חג שאיבדו מהחגיגיות, כאשר איש אינו ממהר לקחת בהן חלק.

"מרבית האנשים די מבוהלים, אין פאניקה אבל אנשים מעדיפים שלא להשתמש בתחבורה ציבורית ומעדיפים להתרחק מאירועי חג ציבוריים", אמרה פודבינצבה. "איך אפשר לחגוג את חג המולד כאשר אתמול נהרגו 17 בני אדם והיום 14, והמספר יכול לעלות בהתחשב במספר הפצועים במצב קשה", הוסיפה. בנוסף, בעיר הוכרזו שלושה ימי אבל שיחלו באחד בינואר.

"אף אחד כאן לא ציפה לפיגוע שני"

כשנשאלה על הקשר בין פיגועי הטרור לאולימפיאדת החורף הקרבה, ציינה פודבינצבה כי "רוב אנשי הצבא, מומחים למדעי המדינה ופוליטיקאים במדינה, רואים את הקשר משום שמדובר בעיר גבורה, סמל לגדולת הצבא הסלאבי. ההחלטה של הטרוריסטים לפגוע בנו נועדה לייצר אימפקט גדול, לזרוע פאניקה ולגרום לחוסר יציבות במדינה. לצערי הם הצליחו, אנשים מבוהלים ורבים מהם יבטלו את נסיעתם לאולימפיאדה".

בוולגוגרד ציפו כי הידוק האבטחה אחר הפיגוע אתמול יגביר את ביטחון התושבים, אלא שהתקוות לכך התנפצו הבוקר. "אף אחד כאן לא ציפה לפיגוע שני. אמרו לנו שאמצעי האבטחה תוגברו, השוטרים היו פרושים בכל העיר ועדיין מחבל מתאבד הצליח לפוצץ את עצמו ולהרוג 14 אנשים", אמרה פודבינצבה. "כעת אומרים שיש תגבור של אבטחה במוקדי הקניות ובמקומות ציבוריים הומי אדם. תגברו את האבטחה בתחנות הטלוויזיה ובעיתונות. מקווים שלא יהיה פיגוע שלישי כי גם ככה כולם מבוהלים", הוסיפה.

בפיגוע שהתרחש היום בבוקר נהרגו לפחות 15 בני אדם בפיצוץ באוטובוס חשמלי, בהם תינוק בן שנה. כ-25 בני אדם נפצעו, ומרביתם אושפזו כשהם סובלים מפצעים קשים. דובר המשטרה בעיר, ולדימיר מרקין, אמר כי חקירה ראשונית העלתה שמחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס. שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (פ.ס.ב) מעריך שהפיצוץ קשור לפיגוע שאירע אתמול בתחנת הרכבת המרכזית של העיר: בפיגוע הזה נהרגו 17 בני אדם, כשמחבלת מתאבדת ממוצא צ'צ'ני התפוצצה בכניסה לאולם הנוסעים.

עוד במהדורה:

סל התרופות החדש: הפסקת הריון בגיל 33, חיסון פפילומה לגברים, חיסון שפעת דרך האף ובשורה חדשה לסובלים מסרטן העור. אילו תרופות נכנסו לסל ואילו נשארו בחוץ ב-2014?

נהג המרוצים הטוב בהיסטוריה פצוע במצב אנוש: מיכאל שומאכר, האיש שהתחרה בגורל נפצע אתמול בתאונת סקי כשגלש בהרי האלפים בצרפת. האם אלוף פורמולה 1 חובב הסיכונים לקח סיכון אחד יותר מדי?

יוצאים לחגוג את הסילבסטר? תתכוננו לשלם, והרבה. ריטה גולדשטיין, כתבת וואלה! אוכל בדקה כמה תעלה ארוחה רומנטית בליל השנה החדשה והאם תשלמו יותר בשביל להתנשק בחצות במסעדה.

התחזית: היום מעונן, עד מעונן חלקית עם גשם מקומי. מחר קר מהרגיל בעונה, הגשם ייפסק במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully