וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! חדשות: הציבור שב להאמין בלפיד. המהדורה

25.12.2013 / 12:45

יש עתיד מתאוששת מגזרות שר האוצר וזוכה ב-14 מנדטים בסקר שנערך עבור וואלה! חדשות על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע. העבודה, לאכזבת הרצוג, לא מתרוממת: 17 מנדטים בלבד

מערכת וואלה!

אחרי ירידה מתמשכת בסקרים, יש עתיד מתאוששת. מפלגתו של שר האוצר יאיר לפיד זוכה ב-14 מנדטים בסקר שנערך השבוע על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור וואלה! חדשות, בהשוואה ל-11 מנדטים בסקר שהתקיים בחודש נובמבר. בבחירות לכנסת ה-19 זכתה מפלגתו של לפיד ב-19 מנדטים. מהסקר, שבו השתתפו 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עולה כי הרשימה המשותפת הליכוד-ביתנו זוכה ב-32 מנדטים, העבודה ב-17 מנדטים והבית היהודי ב-11 מנדטים.

נראה כי מתקפת החקיקה שיזמו בחודשים האחרונים חברי יש עתיד בכנסת מביאה בסופו של דבר לתוצאות חיוביות עבורם. למרות העובדה שאף הצעה לא הגיעה לקריאה שנייה ושלישית עד כה, מהסקר האחרון עולה הרושם שהציבור משתכנע שהכוונות של לפיד אמתיות. ראוי לציין כי בנאום המדיני שנשא לפיד לפני כשבועיים הוא פירק את "ברית האחים" שכרת עם נפתלי בנט במערכת הבחירות.

מבחינת יו"ר העבודה הנבחר, ח"כ יצחק הרצוג, יש תחושת אכזבה נוכח התוצאה בסקר הנוכחי, לפיה מפלגת האופוזיציה הגדולה בכנסת זוכה ל-17 מנדטים, בעוד שהוא קיווה כי העבודה בראשותו תחצה את רף 20 המנדטים. תשעת המנדטים של ש"ס מצביעים על כך שאפקט מותו של הרב עובדיה יוסף על ציבור הבוחרים מתפוגג. ניתן לייחס את התוצאה העגומה גם לריבים הבלתי פוסקים בין אריה דרעי לבין אלי ישי, שנמאסו על המצביעים.

עוד תוצאות: מרצ מתחזקת ל-7 מנדטים, גם התנועה של לבני שמובילה את המו"מ עם הפלסטינים. יהדות התורה עם 7. חד"ש ורע"ם-תע"ל עם 4 מנדטים כל אחת, ובל"ד עם 3. קדימה מצליחה לשמור על כוחה עם שני מנדטים. מצליחות, כך לפי הסקר, להיכנס לכנסת במקרה של בחירות - הירוקים ומפלגת הימין הקיצוני עוצמה לישראל עם שני מנדטים כל אחת.

הסקר נערך בין התאריכים 23-22 בדצמבר בראיונות טלפוניים, למעט 70% מהצעירים בגילאי 18-45, אשר רואיינו באינטרנט באמצעות הפאנל האינטרנטי אייפנל.

עוד במהדורה:

יממה גורלית במערכת הביטחון: מותו של סאלח אבו לטיף גרר תגובה חריפה של כוחות צה"ל ברצועה. האם תושבי הדרום צריכים לחשוש ממטחי רקטות ואילו תגובות מכינים במערכת הביטחון?

נואפים בשטריימל: הצצה לחומריו של חוקר פרטי חרדי שחושף את עולם הבגידות החרדי.

גוצ'י ופראדה להמונים? עונת הסיילים ברשתות הגדולות רק החלה, אך בכיכר המדינה היא כבר בעיצומה. רוני ודנאי, כתבת וואלה! אופנה, הלכה לחפש מציאות בכיכר היקרה בישראל.

התחזית: היום מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. מחר דומה, בסוף השבוע - התחממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully