וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת מדלן: מאות פניות בעקבות פרסום הקלסתרון

15.10.2013 / 14:48

רשת BBC פרסמה תחקיר ובו פרטים חדשים על הפרשה, לוח זמנים מפורט של אירועי אותו הלילה וקסלתרוני חשודים. ההערכה: מדובר בחטיפה שתוכננה מראש. מתוך מהדורת וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

האם אנו עומדים בפני פריצת דרך בפרשת היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מק'קאן? אחרי שש שנים של עדויות ורסיסי מידע, תחקיר התכנית Crime Watch של רשת BBC, ששודר אמש (שני) בבריטניה, משרטט לוח זמנים חדש ושונה של הלילה שבו נחטפה הילדה בכפר נופש בפורטוגל כמה ימים לפני יום הולדתה הרביעי. לפני שידור התכנית פרסמה הרשת קלסתרון של אדם החשוד במעורבות בהיעלמות - ובעקבות זאת, דיווחה הרשת מאות פניות מאנשים הטוענים כי ראו אותו.

תחקיר הרשת משרטט את שרשרת ההתרחשויות בכפר פראיה דה לוז, באותו ערב במאי 2007: בשעה 20:30 עזבו ההורים את דירת הנופש, והשאירו שם את מדלן עם אחיה ואחותה. הם יצאו לפגוש חברים לארוחת ערב במסעדת טאפס באותו מתחם, וישבו בשולחן סמוך לבריכה. בשעה 21:05, אביה של מדלן, גארי, בדק מה מצב הילדים. כמעט שעה אחר, כך, ב-22:00, הגיעה האימא קייט לדירה, גילתה שמדלן איננה - והפעילה את האזעקה.

עד עכשיו, חקירת המשטרה התמקדה בשעה 21:15, אז ראתה חברת משפחה גבר נושא ילדה קטנה - אבל כעת, המשטרה איתרה אזרח בריטי תמים שהסתובב במקום עם בתו בת השנתיים, באתה השעה. לכן, מעריכים החוטפים שהחטיפה התרחשה מאוחר יותר, בין 21:15 ל-22:00. בחלון הזמנים הזה מתמקדת עכשיו החקירה.

בשעה 22:00, נראה גבר שצועד לכיוון הים. הוא נשא על ידיו ילדה קטנה, ככל הנראה לבושה פיג'מה, שלא בכתה. המשטרה מנסה עכשיו לאתר את הגבר הזה - ומעריכה שאולי הוא החוטף. לפי העדויות צוירו שני קלסתרונים: מדובר בגבר בטווח הגילאים בין 20 ל-40, בעל מבנה גוף בינוני ושיער חום קצר.

גברים חשודים

חוץ מהקלסתרון של הגבר הזה, המשטרה מפיצה קלסתרונים נוספים של גברים אחרים שנראו באזור הדירה באותו יום: העדויות מספרות על מתרימים של ארגון צדקה שהגיעו לדירות באזור, וגם גבר או גברים שהסתובבו באזור הדירה בצורה חשודה. המשטרה מעריכה כעת שמדובר בחטיפה מתוכננת מראש.

פרשת חטיפת מדלן מק'קאן ידעה לא מעט תהפוכות: האשימו את ההורים, חיפשו אותה בניו זילנד ואפילו בהודו. פורסמה אף הדמיה של האופן בו היא אמורה להיראות לו גדלה מחוץ לאירופה. האם הפעם, בעקבות שינוי לוח הזמנים והקלסתרונים החדשים - יימצא סוף לתעלומה?

עוד במהדורה:

משבר הפיטורים בטבע: האם מדובר בבלון שנופח מעבר למידותיו, ומי בעלי האינטרסים שמרוויחים מכך? בינתיים גוברת הביקורת נגד חברת טבע: לפוליטיקאים הצטרפו היום מבקר המדינה השופט יוסף שפירא ויו"ר ההסתדרות עופר עיני שקורא לעצור את הפיטורים.

איראן הגישה הצעת פשרה בשיחות הגרעין: הבוקר החלו בז'נבה השיחות בין איראן לשש המעצמות. שר החוץ האיראני זריף הציג בפתחן את תוכנית הפשרה של מדינתו. במערב מנמיכים ציפיות, אך האווירה הפעם הרבה יותר חיובית בשונה מסבבי השיחות הקודמים בעידן אחמדינג'אד.

מצעד האמירות המנותקות של המנהיגים: נשיא סוריה אסד אמר אתמול שמגיע לו פרס נובל לשלום על פירוק הנשק הכימי בסוריה. אסד הוא לא המנהיג היחיד שגרם לכולנו להרים גבות ולשמוט לסתות: מהנשיא לשעבר קצב, דרך נשיא ארה"ב ניקסון ועד ח"כ מירי רגב – המצעד המביך של המנהיגים.

מזג אוויר: היום נאה ללא שינוי בטמפרטורת, מחר דומה. בסוף השבוע התקררות עם סיכוי לגשם.

צפו במהדורה המלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • מדלן מקאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully