וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש רשימת החיסול החדשה: לוחמי הסייבר. המהדורה המלאה

3.10.2013 / 14:00

הדיווח על חיסול ראש תוכנית הסייבר באיראן מציב לוחמי הסייבר ולא רק מדעני הגרעין בראש רשימות החיסול. וגם האם צריך היה להשבית את המשק בעקבות השריפה בגן הילדים?

מערכת וואלה!

באיראן נקבר אמש (רביעי) קצין משמרות המהפכה מוג'תבא אחמדי, שלפי דיווחים מקומיים חוסל ביום שבת. בינתיים, מתרבים סימני השאלה סביב נסיבות מותו של אחמדי ולגבי תפקידו האמיתי במערכת הביטחון האיראנית.

אתמול דיווח ה"טלגרף" הבריטי, בהתבססו על אתר מקומי בעיר כרג', כי אחמדי היה "מפקד כוח הסייבר" של איראן. לדיווח זה עדיין אין אישור במקורות אחרים.

מוג'תבא אחמדי שימש כנראה מפקד כוח גדול של משמרות המהפכה, שכבר הודיעו כי הם חוקרים את "מותו בתאונה מזעזעת של קצין בשירותנו", מבלי לנקוב בשמו. לפי האתר "תסנים", אחמדי היה "האחראי על המודיעין" של אחד הכוחות האזוריים של המשמרות בעיר כרג'.

עד לפני שנתיים, היה קיים כוח גדול של המשמרות שהופקד על צפון-מערב טהראן. הכוח פוצל ונוצר מחוז שליטה חדש באזור, ואחמדי קיבל את הפיקוד על אחד הכוחות. מסתמן שמדובר בכוח העונה - בצירוף מקרים - לשם "כוח האימאם חסן מוג'תבא".

ואולם, אם אחמדי אכן היה ממונה, כפי שנטען, על מפקדת הסייבר של איראן, לא ברור מדוע הדיווח על מותו התפרסם רק באתר מקומי, ולא זכה לכותרות ברחבי המדינה.

הפייסבוק של אגף הסייבר

לפי הפרסום ב"טלגרף", "עמוד הפייסבוק של קציני אגף לוחמת הסייבר באיראן" אישר את מותו של אחמדי, ופורומים אחרים נמלאו הודעות אבל שפרסמו חבריו. אם אכן עמד אחמדי בראש המערך האיראני ללוחמה מקוונת, קשה להאמין שעמיתיו לעבודה מתפעלים עמוד פתוח באינטרנט ומזדהים בתפקידם.

שאלה נוספת שעומדת על הפרק היא כיצד ה"טלגרף" הבריטי ליקט את הדיווח האיראני על מותו של אחמדי, והאם יד נעלמה סייעה לו בכך.

בעבר, סוכנויות הידיעות באיראן הפקיעו את כותרותיהם הראשיות כדי לסקר את חיסולי מדעני הגרעין, ומיהרו להטיל את האשמה על ישראל. הפעם, גם המשטרה באיראן הודתה שמוקדם לקבוע מי האשם בחיסול.

ישראל, כמו שאר המדינות במערב, לא הגיבו לדיווח על חיסולו של אחמדי.

היום במהדורה:

איראן: חיסול או תאונה? במשמרות המהפיכה טוענים שמותו של מוג'תבא אחמדי הוא תאונה מחרידה של קצין בכיר, זאת לאחר פרסומים מוקדמים יותר כי מדובר בחיסול. האם אחרי חיסול מדעני הגרעין עברו אנשי הסייבר לראש הרשימה השחורה?

האונס האכזרי ביער בירושלים - במשטרת מחוז ירושלים הקימו צוות מיוחד בניסיון לפענח מי עומד מאחורי מעשה האונס של בת השירות הלאומי בת 19. הצעירה בינתיים שוחררה מבית החולים. בדקנו איך משפיע הפרסום על נשים?

השביתה בגני הילדים: לא מעט הורים זעמו הבוקר על הגננות שהחליטו להשבית לשעה אחת את הלימודים במחאה על הצתת גן ילדים, על פי החשד בידי הורים שביקשו להתנקם בגננת. אהוד עזריאל מאיר, עורך וואלה! יהדות ומורה לשעבר חושב שצריך היה להשבית את כל המשק.

השבוע בדקה: ומה הקשר בין חסן רוחאני לטקס האוסקר? הסיפורים והכותרות שעשו את השבוע שחלף.

התחזית: ירידה בטמפרטורות עם סיכוי לגשם קל בצפון ובמישור החוף. בסוף השבוע התקררות נוספת, ביום ראשון עלייה בטמפרטורות.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully