וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה: מתקפה בסוריה "נחוצה ומוצדקת"

29.8.2013 / 14:49

על פי הדוח שהוצג בפני הממשלה, בריטניה טוענת כי היא רשאית מבחינה חוקית לנקוט פעולה צבאית גם אם האו"ם יבלום זאת. מתקפה תהיה במטרה "להרתיע ולשבש מתקפות כימיות"

מערכת וואלה!

דוח שהוצג בפני הממשלה הבריטית ויוצג בפני הפרלמנט, קבע כי בנסיבות הנוכחיות "ניתן להצדיק מבחינה משפטית מתקפה צבאית על מטרות ספציפיות" בסוריה. בריטניה אף טוענת שהיא רשאית מבחינה חוקית לנקוט פעולה צבאית נגד סוריה גם אם מועצת הביטחון של האו"ם תבלום פעולה שכזו.

"ניסיונותיה הקודמים של בריטניה ושל שותפיה הבינלאומיים למצוא פיתרון לסכסוך במדינה, לשים סוף לסבל ההומניטרי ולמנוע את השימוש בנשק כימי נבלמו בשנתיים האחרונות", נכתב בדוח. אם הפעולה תיבלם שוב במועצת הביטחון, לא תוותר עוד חלופה מעשית להרתיע משימוש נוסף בנשק כימי על ידי המשטר הסורי".

עוד קבע הדוח כי ישנן ראיות שהממשלה הסורית הייתה מאחורי המתקפה בנשק כימי בשבוע שעבר סמוך לדמשק וכל פעולה שתינקט צריכה "להיעשות במטרה להרתיע ולשבש מתקפות כימיות". השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי הוא עבירה חמורה על החוק הבינלאומי האוסר על כך. הפעולה משתווה לפשע מלחמה ופשע נגד האנושות. מנגד, הבסיס החוקי לפעולה צבאית הוא התערבות על בסיס הומניטארי. המטרה היא להקל על הסבל באמצעות מניעה משימוש עתידי בנשק כימי", נכתב שם.

על פי הדוח, בידי בריטניה מידע מודיעיני מוגבל "אך הולך וגדל", התומך בשיפוט שלפיו המשטר עומד מאחורי המתקפה הכימית ביום רביעי האחרון, ושהיא בוצעה במטרה לסייע "לטהר" אזורים אסטרטגיים בדמשק מנוכחות המורדים. "בהתחשב בכך שלממשל הסורי דפוס של שימוש בנשק כימי בחודשים האחרונים, זה סביר מאוד שהממשל יעשה שימוש נוסף בנשק הזה".

בסיכום הדוח נכתב כי בנסיבות הללו, "וכצעד חריג על רקע צורך הומניטרי משמעותי, נחוצה התערבות צבאית הכרחית ופרופורציונלית ולכן חוקית, כדי לפגוע במטרות ספציפיות במטרה להרתיע מפני פעולות דומות. התערבות שכזו תהיה בכדי למנוע אסון הומניטרי".

עוד במהדורה

התקיפה המתוכננת נותנת את אותותיה על הכלכלה העולמית. ביומיים האחרונים נרשם לחץ רציני בשווקי העולם ופאניקה מצד המשקיעים. איך הושפעו מחירי הנפט ומה זה עושה לכסף שלנו?

הערב גמר הרווק 2 עם דודו אהרון: סקרנים לדעת מי תנצח? חגי אוזן מוואלה! תרבות חושב שלא משנה מי תזכה הערב, כי בעונה הזאת מי שכבר ניצחה היא הגזענות.

מה הקשר בין הנשיא האמריקני אובמה לזוכת האח הגדול טהוניה רובל? הארועים, הכותרות והסיפורים שעשו את השבוע שהיה.

התחזית: היום מעונן חלקית ומעט חם מהרגיל. מחר ללא שינוי, ובשבת ירידה קלה בטמפרטורות.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully