וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה תשלח ספינות קרב למזרח הים התיכון"

29.8.2013 / 14:00

סוכנות הידיעות "אינטרפקס" ציטטה מקור במטה הכללי של צבא רוסיה שאמר כי כוח המשימה הקבוע של הצי בים התיכון יתוגבר בקרוב. אסד: "זו מערכה היסטורית שנצא ממנה מנצחים"

מערכת וואלה!

גורם במטה הכללי של צבא רוסיה אמר כי כוח המשימה הקבוע של הצי הרוסי בים התיכון יתוגבר בקרוב בספינה נגד צוללת ובספינת הטילים "מוסקבה", בגלל "המצב הידוע השורר כעת במזרח התיכון" – כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרוסית "אינטר-פקס".

הגורם ציין כי ההחלטה התקבלה מאחר שהמצב הנוכחי שנוצר במזרח הים התיכון "דרש מאיתנו התאמות מסוימות בהרכב הכוח הימי". עוד הוסיף הגורם כי "בימים הקרובים הוא (הכוח) יתוגבר בספינה גדולה נגד צוללות של הצי הצפוני. לאחר מכן תצטרף אליה אניית הטילים 'מוסקבה' של צי הים השחור, המשלימה כעת משימות באוקיינוס האטלנטי ובקרוב תפנה לכיוון מיצרי גיברלטר".

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים שוטפים
אלפים בעמדות החלוקה: תורי ענק בהמתנה לערכות המגן
”לא יוצג ’אקדח מעשן’ שיקשור את אסד לטבח הכימי”
אובמה על תקיפה בסוריה: ”טרם קיבלתי החלטה”

במקביל הודיעה בריטניה כי היא שולחת שישה מטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי לקפריסין "כצעד הגנתי". דובר משרד הביטחון הבריטי אמר שהמטוסים יגיעו היום לבסיס הבריטי בקפריסין. "זהו אך ורק אמצעי זהירות על מנת להבטיח הגנה על אינטרסים של בריטניה", אמר הדובר.

רוסיה הביעה שוב ושוב את התנגדותה לפעולה צבאית נגד סוריה והזהירה כי זו תהיה "טעות טראגית". עם זאת, ההחלטה לשלוח ספינות לים התיכון סותרת את דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שאמר ביום שני האחרון כי למוסקבה אין כוונה להיגרר לעימות צבאי בגלל מלחמת האזרחים בסוריה, ושוושינגטון ובנות בריתה יחזרו על "שגיאות העבר" אם הן יתערבו בענייניה של סוריה. אתמול שוחח לברוב עם לבין שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי, טען לברוב כי תקיפה צבאית נגד משטר אסד תביא לחוסר יציבות בסוריה ובאזור כולו.

כל אזרחי רוסיה פונו מסוריה בליל רביעי, לאחר ש-89 אזרחים כבר המריאו משם, ונחתו במוסקבה. "המטוס המריא ללטקיה", אמרה דוברת המשרד לענייני חירום אירינה רוסיוס, לפי סוכנות הידיעות הרוסית "נובוסטי". מוקדם יותר היום אמר סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, כי כוונת מדינות המערב, בראשן ארצות הברית ובריטניה, ליזום מתקפה צבאית בסוריה, מנוגדת לאמנת האו"ם וכן לנורמות המקובלות בחוק הבינלאומי.

פקחי האו"ם יעזבו את סוריה מוקדם מהמתוכנן

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר כי הפקחים מטעם הארגון, הנמצאים כעת על אדמת סוריה, יעזבו את המקום מוקדם מהמתוכנן, בבוקר יום שבת. הפקחים אמורים היו לעזוב את סוריה ביום ראשון הקרוב. על פי דיווחים שונים, המערב המתין לעזיבת הפקחים בכדי לפתוח במתקפה צבאית נגד סוריה.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב למשטר הסורי, דיווח הבוקר כי נשיא סוריה בשאר אסד אמר במהלך פגישה עם בכירי משטרו כי "מאז תחילת המשבר, אתם יודעים היטב שאנו ממתינים לרגע שהאויב יחשוף את פרצופו האמיתי ויתערב. אני יודע שהמורל שלכם גבוה ושאתם בכוננות מלאה כדי לבלום כל מתקפה וכדי לשמור על המולדת. אנא העבירו את המורל הגבוה הזה לכפופים לכם ולאזרחים הסורים. זו מערכה היסטורית שנצא ממנה מנצחים".

בטלוויזיה הממלכתית בסוריה ציטטו את הנשיא אסד אומר כי ארצו תתגונן מפני מתקפה. "האיומים של תוקפנות ישירה נגד סוריה רק תגביר את המחויבות שלנו לעקרונות המושרשים שלנו ולרצון העצמאי של עמנו. סוריה תגן על עצמה מפני כל תוקפנות", אמר למשלחת של פוליטיקאים תימנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully