וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים יורים באזרחים באקדח טייזר ביפו

19.8.2013 / 14:00

לא רק ביצהר: בני משפחת סיקסיק טוענים כי לאחר ויכוח על דוח תנועה עם שוטרים, הפעילה נגדם המשטרה את האקדח החשמלי טייזר, לעיני המצלמות של עוברי אורח. צפו במהדורה המלאה

מערכת וואלה!

מור שמעוני

לא רק ביצהר: ארבעה מבני משפחת סיקסיק מיפו נעצרו לפני כשבועיים בחשד לתקיפת שוטרים. סרטונים של עוברי אורח תיעדו את המעצר, בו נראה כי החשודים לא מתנגדים, ובכל זאת, בחרו השוטרים להפעיל את מכשיר הטייזר החשמלי נגדם. לחשודים, בשנות ה-60 לחייהם, אין עבר פלילי, אך הם בילו את הלילה במעצר. שופט המעצרים שחרר את החשודים והורה למשטרת מחוז תל אביב להעביר את החומרים לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. לגרסת השוטרים, בני המשפחה הם אלו שהתחילו בעימות.

רק בסוף השבוע התפרסם סרטון אחר, בו נראים שוטרים עוצרים מתנחל מהיישוב יצהר, תוך שימוש באקדח הטייזר. הסרטון הזה עורר סערה והביא את המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, להורות על הקפאת השימוש במכשיר לצורך חשמול, עד לסיום בדיקת הנהלים בעניין.

המוסך של בני משפחת סיקסיק, משפחה ותיקה ומוכרת היטב בקהילה ביפו, ממוקם כבר 60 שנה ברחוב עציון גבר, צמוד לבניין מטה משטרת מחוז תל אביב. חמשת האחים מנהלים את העסק המשפחתי, אותו ירשו מהוריהם. ב-31 ביולי, הפכה הכניסה למוסך לזירת התגוששות עם המשטרה.

האירוע החל כשאחד מבני המשפחה, צעיר בן 17, נסע ככל הנראה על המדרכה והשוטרים ביקשו לרשום לו דו"ח. "עבדתי בתוך המוסך", נזכר פואד סיקסיק בן ה-63. "פתאום שמענו ויכוחים וצעקות. יצאנו לראות מה קרה. ראיתי ניידת משטרה, וארבעה שוטרים מדברים עם בן אחי. אמרתי לאחד השוטרים, 'תעשה לנו טובה. אנחנו צמים, שלוש בצהריים, תן לו קנס ונגמור עם זה'".

לדברי פואד, "פתאום השוטר התחיל לקלל את יפו ואת תושביה. באתי להפריד בין אחי לבינו, כשבינתיים מתאספים בחוץ אנשים. כשיצאתי מהדלת, פניתי לכיוון אחי. פתאום קפצו עלי מאחורה, אחד תפס אותי מהצוואר, אחד מהיד והתחילו להרביץ לי. השפריצו עלי גז פלפל בעיניים, באמצע החום. הזעתי והתחלתי לצעוק, אחר כך הגיעו מכות חשמל באקדח החשמלי, הפילו אותי על הרצפה. אני רק רוצה להבין למה. לא הרמתי יד, לא הרבצתי".

איך מרגישה מכה של טייזר?

"אי אפשר לתאר את זה. זה משהו חזק מאוד שיכול להפיל פיל, לא בנאדם. וזה כמה פעמים, לא פעם אחת".

בניגוד לאחיו, שסיפר את הדברים בשקט, כשדמעות בזוויות עיניו, עבד סיקסיק מדבר בכעס. אחרי האירוע ניסו במשטרת מחוז תל אביב, באמצעות מתווכים, להתפייס עמו, אך הוא סירב. "לא מעוניין בסולחה. שום פיצוי לא יעזור", הוא אמר בנחרצות. "פגעו לי בכבוד. אם היו לוקחים אקדח אמיתי ויורים, היה יותר קל. בנאדם שמתחשמל נשרף ונופל על הרצפה. למה צריך לבעוט בי כשאני למטה?" עבד ממשיך ומגולל את השתלשלות העניינים, אחרי שאחיו הוכנסו לניידת: "זרקו אותנו כמו חפץ, כמו כלבים לתוך הניידת. באנו לשבת על הספסל האחורי, אמרו לי 'שב בספסל האחורי יא בן זונה, כלב'. כך גם לאחי. כשהגענו לתחנה, הפרידו בינינו".

לדברי עבד, השוטרים ביקשו ממנו להתפשט וערכו עליו חיפוש. "בשביל מה עשו את זה? זו סתם התגרות. אזקו לי את הידיים מאחורי הגב. עד אחת וחצי בלילה הייתי ככה. הדם לא זרם בידיים והתחננתי שישחררו טיפה ". למחרת, הביאה המשטרה את האחים לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם. בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. השופט, ד"ר שאול אבינור, שמע את טענותיהם כי הותקפו בידי השוטרים. הוא הורה על שחרורם בתנאים מגבילים ועל הפניית תיק החקירה למחלקה לחקירות שוטרים.
האחים סיקסיק מתקשים להתאושש מהאירוע ומהתחושות הקשות. כשבעה עשורים הם חיים ביפו. כך גם ילדיהם ונכדיהם. לדברי עבד, היחסים עם המשטרה ביפו עכורים. "כמו שמתייחסים לכלב, ככה מתייחסים אלי. כשמתקשרים למוקד 100 ואומרים שיש ויכוח עם ערבי - מיד באות 10 ניידות".

על פי השוטרים שנטלו חלק באירוע, בני המשפחה הם שהחלו בעימות. עוד הם טענו, כי במהלך האירוע אחד מהם אף איים על השוטרים על מברג.

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "החומרים הועברו לבחינת מח"ש". במחלקה לחקירות שוטרים אישרו את קבלת החומרים ומסרו כי התלונה תטופל בהתאם.

הידיעה התקבלה באמצעות המייל האדום.

עוד במהדורה:

האם גלי ההדף של המהומות במצרים מגיעים לישראל? 25 שוטרים הוצאו להורג ברפיח. על פי הדיווחים, שני מיניבוסים עמוסים בשוטרים מצרים נכנסו למארב, ואז חמושים הורידו אותם מהאוטובוס וירו בהם למוות. ישראל הרשמית שותקת, אבל מה קורה מאחורי הקלעים, ואיך ירושלים נכנסת למשוואה?

התחזית לשנת 2100: דו"ח של מומחי האקלים של האו"ם דלף ובו תחזיות מדאיגות בנושא ההתחממות הגלובאלית. כמה חם יהיה פה בסוף המאה?

המיזם החדש של השף אייל שני: גלידה בתוך פיתה. השף אייל שני כבר יצר בעבר לא מעט גימיקים קולינריים, ונראה שכל הברקה שלו מתחילה ב"מי לעזאזל יקנה את זה?" והופכת מהר ל"איך לא חשבו על זה קודם?"

התחזית: היום ירידה קלה בטמפרטורות, הלילה מעונן חלקית. מחר עלייה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully