וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת עקרבים: מה עושים כשנעקצים?

21.7.2013 / 14:00

מאיזה עקרבים צריך להיזהר, איך להגיב כשנעקצים ומה אסור לעשות? המדריך המלא. מתוך מהדורת וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

ימי הקיץ החמים מספקים שורה רחבה של סכנות, ביניהן התייבשות, טביעות והכשות נחש, ובדומה לכך – עקיצת עקרב. רק ביממה האחרונה נעקצו שלוש ילדות בדרום ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהאחרונה מהן, בת שנה וחצי, פונתה הבוקר (ראשון) במצב קשה לאחר שנעקצה על ידי עקרב צהוב, שנחשב לארסי ומסוכן ויכול לגרום למוות.

כיצד יש לנהוג במקרה של עקיצת עקרב? ממגן דוד אדום נמסר כי בשלב הראשון יש לקבע את האיבר הפגוע ולהרגיע ככל הניתן את האדם שנעקץ. לאחר מכן יש להזעיק באופן מיידי את צוותי ההצלה ולהישמע להנחיות הפרמדיקים במוקד עד להגעת הכוחות למקום. באם האדם שנעקץ מתפנה עצמאית לבית החולים, מה שלא מומלץ, יש להקפיד על מנוחה ואי-תנועה כדי למנוע הגברה של מהירות זרימת הדם בגופו. לאחר עקיצת עקרב יחוש הנעקץ ככל הנראה באחד או יותר מהתסמינים הבאים: כאבים חזקים במקום העקיצה, דופק מהיר, חוסר שקט, נפחיות באזור הפגוע, אודם, הזעה והקאות.

גורמי רפואה מציינים כי בקיץ הנוכחי נרשם מספר גבוה יחסית של פגיעת הכשות נחשים ועקיצות עקרבים, כשקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לפגיעה היא פעוטות עד גיל שלוש. בישראל חיים כ-21 מיני עקרבים המהווים סכנה לבני אדם, כשהמסוכנים בהם הם העקרב הצהוב, ממנו כאמור נעקצה תינוקת בדרום, והעקרב השחור בעל הזנב הגדול, המכונה עקרבוט. עונת הקיץ הנה עונת ההשרצה של סוגי העקרבים למניהם, דבר המגביר את הסכנה שבמגע עמם. יתכן שעקרבים יימצאו בחצרות, בבתי קרקע ובקומות בניין נמוכות, אך הוא יכול לטפס גם על קירות אבן וחומות.

עוד במהדורה:

המשא ומתן עם הפלסטינים מתחדש: ישראל תשחרר במסגרת השיחות עם הפלסטינים באופן מדורג 80 מחבלים עם דם על הידיים. חזרנו אל עסקאות חילופי השבויים המרכזיות ובדקנו: כמה מחבלים חזרו לעסוק בטרור?

מכה קשה לברצלונה: המאמן טיטו וילאנובה התפטר בסוף השבוע בגלל מחלת הסרטן. ב-17 שנה החליפה הקבוצה עשרה מאמנים. מה זה אומר על המועדון המפואר, וכיצד הוא יתמודד עם עוד חילוף?

מתים על המתים: בסוף השבוע התפרסם בארצות הברית סרטון לזכרם של כל גיבורי הסדרה משחקי הכס שהיוצרים חיסלו באלימות, בלי שום סנטימנטים. מבקר הטלוויזיה והקולנוע של וואלה! דורון פישלר חושב שזה בדיוק סוד הקסם של הסדרה הממכרת הזאת.

היום ירידה קלה בטמפרטורות וקריר מהרגיל בעונה, הלילה מעונן חלקית ומחר התחממות קלה. שימו לב: הים ממשיך להיות מסוכן לרחצה.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • עקרבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully