וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: תרו מאבדת 3%

עומרי כהן

30.10.2006 / 23:03

תרו דיווחה על אי סדרים בדיווח ל-SEC. מגל עולה ב-4%. רדוור מוסיפה 1.5%. נאסד"ק מאבד 0.2%

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות, בהמשך לחולשה שבה הסתיים שבוע המסחר הקודם. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות, עולה מגל מערכות ב-4%, לאחר שהחברה דיווחה על שיפור בתוצאותיה ברבעון השלישי של השנה. רדוור מוסיפה 1.5%, למרות עוד רבעון חסר השראה. תרו יורדת ב-3%, על רקע עזיבת סמנכ"ל הכספים וההדחה המתקרבת מנאסד"ק.

סקירת טרום מסחר

מימושי רווחים בבורסות המזרח הרחוק ומגמה שלילית באירופה לצד חששות מחוסנה של הכלכלה האמריקאית יקשו על המדדים לפתוח את שבוע המסחר בוול סטריט במגמה חיובית. החוזים העתידיים מצביעים על ירידות קלות בפתיחת המסחר על אף שמחירה של חבית נפט ירד הבוקר מתחת לרף ה-60 דולר.

וול סטריט סגרה ביום שישי שבוע חמישי ברציפות של עליות שערים. בסיכום אוקטובר, עלה הנאסד"ק ב-4%, אם כי ביום שישי הוא התממש ב-1.2%.


מחירי הנפט ירדו היום על רקע הערכות כי קרטל הנפט העולמי OPEC יתחשב בהאטה בכלכלה האמריקאית בבואו לצמצם בתפוקת הנפט. מחירה של חבית נפט ירד ב-1.02 דולר לרמה של 59.7 דולר לחבית.

דו"ח התעסוקה לספטמבר בארה"ב יפורסם ביום שישי. ההערכות הן כי המעסיקים הוסיפו 125 אלף משרות במהלך החודש לאחר כמות מאכזבת של 51 אלף משרות באוגוסט. ענקית הקמעונאות הגדולה בארה"ב, וול מארט, דיווחה היום על מכירות מאכזבות באוקטובר ועל עלייה של כ-0.5% בלבד בחנויות הפתוחות לפחות שנה, ביחס לציפייה לגידול של כ-1%.

עונת הדו"חות נמשכת והיום דיווחו מגל, רדוור ולנאופטיקס על תוצאותיהן ברבעון השלישי, ולאחר המסחר תדווח חברת פתרונות הבילינג הקטנה, מאינד.

רדוור חתמה רבעון שלישי ברציפות של חוסר צמיחה עם הפסד נקי בשורה התחתונה. החברה, המתמחה בפתרונות לניתוב עומסים ברשת, סיכמה את הרבעון שחלף עם הכנסות של 20.2 מיליון דולר. המכירות ברבעון הקודם הסתכמו ב-20.1 מיליון דולר ומספר דומה נרשם גם ברבעון הראשון של השנה. ביחס לרבעון המקביל, מדובר בעלייה של 6%. התחזית הממוצעת של שבעה אנליסטים היתה להכנסות של 20.6 מיליון דולר, ואילו רדוור הסתפקה בתחזית כללית לפיה הרבעון היה אמור להיות טוב יותר מקודמו.

שיעורי הרווחיות הגבוהים שאפיינו את רדוור בשנים קודמות הפכו להפסדים. ההפסד הנקי היה 1.1 מיליון דולר, 6 סנט למניה לעומת הפסד נמוך יותר - 600 אלף דולר - ברבעון הקודם ומול רווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

"זה סוף המשבר", אמר לנו היום מאיר משה, סמנכ"ל הכספים. "אנחנו בחברה אמורים לראות צעד אחד קדימה לפחות ואנחנו רואים שהשינויים שביצענו יתחילו לבוא לביטוי החל מהרבעון הבא. אנחנו עובדים כעת על תוכנית גידול אגרסיווית לשנה הבאה". מניית רדוור איבדה כשליש מערכה ממארס האחרון והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 275 מיליון דולר.

פרשת תיקון הדו"חות בתרו מסתעפת, וועדת הביקורת שבדקה את התנהלות החברה בעבר, חשפה כי בכיר בצוות הנהלת הכספים של החברה מסר לרשות ני"ע בארה"ב ולרואי החשבון של החברה ארנסט אנד אינג, הצהרות מטעות. בעקבות כך, סמנכ"ל הכספים של החברה קווין קונלי וחבר נוסף במחלקת הכספים נאלצים לעזוב.

אופטיבייס המפתחת פתרונות לדחיסת שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשתות תקשורת רחבות פס, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 4.3 מיליון דולר, בדומה להכנסותיה ברבעון שקדם לו. החברה רשמה ברבעון המקביל הכנסות של 5 מיליון דולר, אז כללו המכירות גם מוצרי עריכת וידיאו, שבנטרולם, השורה העליונה נותרה יציבה. הפסדי החברה תפחו פי 3.3 לרמה של כ-600 אלף דולר ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully