וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עלה כ-4% באוקטובר

עומרי כהן

27.10.2006 / 22:41

זאת למרות מימושי רווחים היום. לנאופטיקס זינקה 47% בחודש. אמדוקס תחשוף ברביעי את תוצאותיה הכספיות

מימושי רווחים אפיינו היום את המסחר בבורסות וול סטריט לאחר שמחלקת המסחר בממשל האמריקאי חשפה נתוני צמיחה חלשים מהצפוי של כלכלת ארה"ב ברבעון השלישי, אשר העלו חששות מפני האטה חזקה מדי של הכלכלה הגדולה בעולם.

למרות ירידות השערים היום, השלים שוק המניות האמריקאי שבוע חיובי חמישי ברציפות. מדד נאסד"ק ירד ב-1.2% ל-2,350 נקודות, אולם עלה בשבוע כולו ב-0.4%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.6% ל-12,090 נקודות, אבל רשם עלייה שבועית של 0.7%. מדד S&P 500 נחלש ב-0.9% ל-1,377 נקודות, אך הוסיף בסיכום שבועי 0.6% לערכו. שלושת המדדים רשמו בחודש אוקטובר תשואות חיוביות של 4.1%, 3.5% ו-3.1%, בהתאמה. בשוק הסולידי, נמשכו עליות השערים על רקע הערכות כי הסבירות להורדת הריבית בתוך פחות משנה גבוהה יותר מהסבירות להעלאתה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.04% ל-4.681%.

עוד לפני פתיחת המסחר, פורסם שיעור צמיחת התוצר המקומי הגולמי האמריקאי ברבעון השלישי של 2006, אשר הצביע על התמתנות נוספת בקצב צמיחת כלכלת ארה"ב. לאחר שצמח ב-5.6% ברבעון הראשון וב-2.6% ברבעון השני, צמח התמ"ג האמריקאי ברבעון השלישי בקצב השנתי הנמוך ביותר מאז הרבעון הראשון של 2003 - 1.6%. בוול סטריט צפו צמיחה חדה יותר של 2%. צמיחה נמוכה גם ברבעון הנוכחי תעודד אולי את הבנק הפדרלי המרכזי להתחיל ולהוריד את הריבית לטווח הקצר בארה"ב כבר במחצית הראשונה של 2007.

לאחר הפתיחה, פורסמו נתוני מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר הצביעו על המשך התחזקות אמון הצרכנים בארה"ב גם במחצית השנייה של אוקטובר. לאחר זינוק חד של 6.9 נקודות במדד במחצית הראשונה של אוקטובר על רקע הירידה החדה במחירי הנפט והדלקים, עלה המדד עוד 1.3 נקודות לרמה של 93.6 נקודות במחצית השנייה של החודש. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה קלילה של 0.1%. מדד אמון הצרכנים אמור לשקף את אמונם של משקי הבית בארה"ב במצבם ועתידם הכלכלי.

את מרכז הבמה תפסו היום אומנם נתוני המקרו, אולם בוול סטריט נמשכת עונת הדו"חות הכספיים במלוא עוזה, וביממה האחרונה הגיעה תורה של חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט. מיקרוסופט עלתה ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר על התחזיות המוקדמות עם גידול של 11% בהכנסות ל-10.81 מיליארד דולר ורווח נקי שצמח בשיעור זהה ל-3.48 מיליארד דולר. במיקרוסופט ציינו את הגידול במכירת התוכנות ואת העלייה בביקוש למוצריה בתחום משחקי הווידיאו כסיבות להכנסות החזקות. עם זאת, הנחיות החברה לרבעון הרביעי היו נמוכות מהתחזית הממוצעת בשוק. בסיומו של יום מסחר תנודתי במניה, נותרה מיקרוסופט (סימול: MSFT) ללא שינוי ב-28.3 דולר.

חברות ישראליות לא פירסמו דו"חות ב-24 השעות האחרונות, אבל שתיים שפירסמו את תוצאותיהן אתמול לפני הפתיחה, המשיכו להיחלש. יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי (סימול: ECIL), איבדה עוד 0.7% ל-7.4 דולרים והשלימה נפילה תלת-יומית של 15% על רקע חולשה צפויה בביצועיה בחודשים הקרובים. אי.סי.איי פירסמה אתמול תחזית מכירות נמוכה מהצפוי לרבעון הרביעי של 2006 ול-2007 כולה על רקע חולשה צפויה בביצועי חטיבת מוצרי הגישה לרשתות הפס הרחב.

רדוויז'ן (סימול: RVSN) ירדה ב-4.9% ל-18.7 דולר והשלימה מימוש של 9% ביומיים לאחר טיפוס חודשי של 27.5%. החברה חשפה אתמול תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון השלישי, שכללו צמיחה של 24% בהכנסות לשיא של 23.6 מיליון דולר ורווח ללא הוצאות חד פעמיות של 5.1 מיליון דולר.

לנאופטיקס (סימול: LNOP) עלתה עוד 6.8% ל-14.2 דולר והשלימה זינוק חודשי של 47%. החברה הבת של לנאופטיקס (60%), איזיצ'יפ, חתמה השבוע על חוזה לשיתוף פעולה עם ענקית שבבי התקשורת האמריקאית, מארוול, בפיתוח, שיווק ומכירה של מעבד רשת חדש, אשר ישלב את הטכנולוגיות של שתי החברות. מנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, אמר ל-TheMarker, כי שיתוף הפעולה החדש צפוי להיות מתורגם למכירות משמעותיות כבר ב-2008.

פלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה (סימול: EMITF), השלימה הנפקת מניות ראשונה בלונדון לפי שווי של 514.3 מיליון ליש"ט (972.5 מיליון דולר). פלאזה סנטרס היא חברה לייזום והקמה של קניונים ומרכזי בידור במרכז אירופה, במזרח אירופה ובהודו. ההנפקה משקפת לחברה שווי גבוה יותר מזה של החברה האם, אלביט הדמיה, שנסחרת לפי 755 מיליון דולר. עם זאת, שווי האחזקות של אלביט הדמיה בפלאזה סנטרס (70%) הוא נמוך יותר ועומד על כ-680 מיליון דולר. אלביט הדמיה נותרה ללא שינוי ב-30.3 דולר.

ענקית תוכנות החיוב וניהול קשרי הלקוחות, אמדוקס (סימול: DOX), תחשוף ביום רביעי לאחר הסגירה את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים בספטמבר. רבעון זה חתם את שנת הכספים של אמדוקס. על פי ממוצע תחזיות האנליסטים, צפויה החברה להציג צמיחה שנתית של 21% בהכנסות ל-2.47 מיליארד דולר.

לקראת פרסום התוצאות, חזר בית השקעות SIG על דירוג "חיובי" להשקעה במניות אמדוקס. ב-SIG ציינו, כי הם ממליצים על אמדוקס ומציעים למשקיעים לנצל כל חולשה זמנית במניה לצורך הגדלת ההשקעה בחברה. לדברי האנליסטים ב-SIG, אמדוקס היא מרוויחה גדולה ממגמת המיזוגים בקרב חברות הטלפון והסלולר בארה"ב ובעולם כולו, ומרוויחה גם מהגידול בתחרות בין חברות הכבלים הטלפון.

להערכתם, המיזוג בין שתי חברות הטלפון האמריקאיות AT&T ובלסאות' עשוי לתרום לגידול נוסף בעסקיה של אמדוקס עם ענקיות הטלקום בארה"ב בשנה הקרובה. המיזוג יובא ב-3 בנובמבר לאישור ועדת התקשורת הפדרלית של ארה"ב, ואם יאושר, הוא צפוי להיות מושלם במהלך נובמבר. למרות הדברים נותרה אמדוקס ללא שינוי ב-39.6 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully