וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ECI משלימה צלילה של 19% ביומיים

עומרי כהן

26.10.2006 / 15:59

ECI צופה צמיחה של 8%-4% בלבד ב-2007. דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. רדויז'ן משילה כ-5%

רגיעה במחירי האנרגיה והיציבות בציפיות האינפלציוניות מסייעים לשוק המניות בוול סטריט לפתוח היום בעליות שערים קלות: מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%; נאסד"ק מוסיף 0.2% ו-S&P 500 רושם עלייה של 0.2%. אי.סי.איי יורדת בכ-14% ומשלימה צניחה של כ-19% ביומיים, בעקבות אזהרת הכנסות לרבעון הנוכחי ולשנה הבאה.

הבנק הפדרלי המרכזי נתן אמש את האות להמשך המגמה החיובית בוול סטריט, כאשר בדברי ההסבר להחלטה שלא להעלות את הריבית, העריך כי "סביר שהלחצים האינפלציוניים יתמתנו לאורך זמן", לאור הירידה במחירי האנרגיה, היציבות בציפיות האינפלציה וההשפעה המצטברת של העלאת הריבית ב-4.25% (מ-1% ל-5.25%) בתקופה שבין יוני 2004 ליוני 2006. עוד העריך הפד, כי כלכלת ארה"ב צפויה להמשיך ולהתרחב בשיעור מתון.


בתגובה לדברים, סגרו אמש מדדי המניות יום נוסף של עליות שערים. מדד נאסד"ק התחזק ב-0.5%, מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס שבר שוב את שיאו הטרי, עם עלייה של 0.1%. עליות מחירים נרשמו גם בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.049% ל-4.775%.

במקביל, התחזקו ההערכות בשוק, כי הבנק הפדרלי יחל להוריד את הריבית בארה"ב במהלך הקיץ הבא. נתוני מקרו שפורסמו היום, כוללים את ההזמנות למוצרים בני קיימא שקפצו ב-7.8% ביחס לציפיות לעלייה של 2.2% בלבד בספטמבר, לאחר שנותרו ללא שינוי באוגוסט. בנוסף, יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש שעבר, אשר צפויים להישאר ללא שינוי, בקצב של 1.05 מיליון יחידות דיור בשנה, לאחר שזינקו ב-4.1% באוגוסט.

אולם, בשבועיים האחרונים מתרכזת וול סטריט בעיקר בתוצאות הכספיות של החברות לרבעון השלישי של השנה. אקסון מובייל דיווחה היום על עלייה ברווחיה לשיא של כל הזמנים והמקום השני לרווח הרבעוני של חברה אמריקאית אי פעם: החברה הרוויחה 10.5 מיליארד דולר ביחס ל-9.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אקסון נהנתה מהעלייה במחירי הנפט. לאחר הסגירה יתפרסמו תוצאותיה של ענקית התוכנה מיקרוסופט ויצרנית השרתים, סאן מיקרוסיסטמס.

בקרב הישראליות, הצטרפו היום אי.סי.איי טלקום ורדוויז’ן למעגל המדווחות. יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי, חתמה את הרבעון השלישי עם צמיחה, בהתאם לתחזיות, של 5% בהכנסות ל-170 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל. אולם בניגוד לצפוי, הזהירה אי.סי.איי מירידה של 12%-8% בהכנסות ברבעון הרביעי לרמה של 156.4-150 מיליון דולר - רחוק מהתחזית הממוצעת בוול סטריט שהיו להכנסות של 177 מיליון דולר. על רקע קיטון צפוי בהכנסות חטיבת הפס הרחב במחצית הראשונה של השנה הבאה, צופה כעת אי.סי.איי צמיחה של 8%-4% בלבד ב-2007 כולה.

כבר אתמול נפלה מניית אי.סי.איי ב-5.9%, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הפחית את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"משקל שווה" בתיק ההשקעות, מ"משקל יתר". היום הצטרף אליו גם בית ההשקעות אנטרברג, אשר הוריד את המלצתו למניה ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר", על רקע התחזיות היחלשות שסיפקה אי.סי.איי. כעת יורדת אי.סי.איי עוד 14% ומשלימה צלילה של 19% ביומיים.

רדוויז'ן דיווחה על צמיחה של 24% בהכנסות, לשיא של 23.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליון דולר בלבד, אולם ללא הוצאות חד פעמיות, גדלו רווחי הפרופורמה ב-31% ל-5.1 מיליון דולר (23 סנט למניה). תוצאות אלו היו טובות ממוצע תחזיות האנליסטים. המניה מאבדת 5%.

אופטיבייס, המספקת פתרונות וידיאו דיגיטלי מתקדמים, דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת SeaChange (סימול: SEAC) האמריקאית, אשר עוסקת בפיתוח חומרה ותוכנה לתחום ה-IPTV (העברת שידורי טלוויזיה על גבי פרוטוקול האינטרנט). במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, ישולבו המערכות מתוצרת אופטיבייס בפתרונות ה-PTV שמספקת סיצ'יינג' לחברות תקשורת. המניה מוסיפה 0.8% במחזור נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully