וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

28.9.2006 / 23:17

מדד הנאסד"ק ומדד דאו ג'ונס עלו שניהם ב-0.3%. אלדין הוסיפה 3.4% לאחר המלצת "קנייה" מ-UBS; קומברס איבדה 1%

מסחר טכני ברובו, לצד מימושי רווחים, גוררים היום את הבורסות בניו יורק למסחר במגמה מעורבת, לאחר שלושה ימים רצופים של עליות. פתיחה חיובית של יום המסחר נבלמה בהמשכו, לאחר שמדד דאו ג'ונס התקשה לשבור את שיאו הוותיק מינואר 2000, זה היום השני ברציפות. אולם לקראת הסגירה חוזר השוק לרשום עליות קלות. דאו ג'ונס עולה ב-0.1%, לאחר שאתמול התקרב עד כדי 0.3% מרמת שיא הסגירה - 11,722 נקודות. מדד S&P 500, אשר טיפס בימים האחרונים לרמות שיא של חמש שנים וחצי, מתחזק ב-0.1%. נאסד"ק מוסיף 0.1%, לאחר שטיפס אמש לשיא של ארבע חודשים וחצי. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.036% ל-4.63%.

מבחינת הכלכלה האמריקאית, שמשמיעה סימני חריקה בתקופה האחרונה, פורסמו נתוני הצמיחה הסופיים של הרבעון השני, בדמות תמ"ג הרבעון השני. הנתונים מאוששים שוב את ההאטה בכלכלה האמריקאית. הצמיחה הסתכמה ב-2.6% ברבעון השני - נמוך יותר מנתונים מוקדמים שהצביעו על צמיחה של 2.9% וכן פחות ממחצית שיעור הצמיחה שרשמה הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של 2006 - 5.6%. נתון נוסף שפורסם, הצביע על ירידה של 6,000 תביעות במספר התביעות החדשות שהוגשו בשבוע שעבר לדמי אבטלה בארה"ב, לרמה של 316 אלף תביעות. בוול סטריט צפו בממוצע ירידה בהיקף דומה.

מחיר הנפט ממשיך לזחול כלפי מעלה, ומוסיף 69 סנט ל-63.65 דולר עבור חבית נפט, לאחר שירד בשבוע שעבר לרמת שפל של שבעה חודשים - 60.5 דולר. מאז תחילת השבוע, טיפסו מחירי הנפט כבר ביותר מ-5%.

מי שנהנות מכך הן חברות האנרגיה הישראליות. לאחר שאיבדו כשליש משוויין בחודש האחרון, על רקע הירידה במחירי הנפט ובמרווחי הזיקוק, התאוששו אמש אלון USA ודלק US. אתמול בלטה לחיוב אלון USA עם עלייה של 8.7%, על רקע העלאת המלצה למניה של בית השקעות קריס אנד קו. אלון השלימה בכך זינוק של 12.7% ביומיים. דלק US טיפסה ב-10% בשלושה ימים. היום עולה אלון ב-1.3% ל-29.5 דולר. דלק מוסיפה 0.6% ל-18.3 דולר.

עלתה ב-3.6% ל-16.8 דולר והשלימה טיפוס דו-יומי של 6.5%, לאחר בשענק הבנקאות השוויצי, UBS, החל לסקר את פעילותה של חברת אבטחת המידע עם המלצת "קנייה" למניה, בתוספת מחיר יעד של 21 דולר. UBS היה החתם בהנפקה השנייה של אלדין לפני כשנה וחצי, ובבית ההשקעות התרשמו מיכולותיה של אלדין במניעת גניבה בלתי חוקית של תוכנות, מתחום ניהול רישיונות לשימוש בתוכנות (DRM).

הידיעות על לכידתו של קובי אלכסנדר ממשיכות לככב באתרי האינטרנט המובילים בארה"ב. מניית אמנם כבר לא סובלת מהשפעותיו - הישירות והעקיפות - של היו"ר והמנכ"ל לשעבר שלה, ונסחרת באדישות ביחס להודעות על מעלליו, אבל הודעה על סגירת מיזם הסלולר של רשת הטלוויזיה ESPN גררה את מניית קומברס לירידה של 1.6% ל-21.3 דולר. קומברס היתה החברה שסיפקה את ל-ESPN את הפלפורמה שמאפשרת אספקת שירותי תוכן ואינטרנט למנויי המיזם.

שאול אייל ויאיר ריינר, אנליסטים ב-CIBC ציינו בתגובה, כי החלטת ESPN היא דווקא חיובית עבור קומברס. לדבריהם, מספר מנויי המיזם היה נמוך מהצפוי ולכן תרם לקומברס הכנסות של מתחת למיליון דולר, כמו גם הפסד כספי.

מניית , החברה הבת של קומברס טכנולוג'י, איבדה 0.5% ל-10.5 דולר, לאחר שבית ההשקעות מטריקס הפחית את ההמלצה למניה ל"החזק", מ"קנה".

נפלה ב-5.1% ל-38.6 דולר, לאחר שמורגן סטנלי, הפחית את המלצתו להשקעה במניה, מ"משקל יתר" בתיק ההשקעות ל"משקל שווה" בלבד. במורגן סטנלי ציינו, כי הם ממשיכים להעדיף את אמדוקס בשל מעמדה החזק בשוק שירותי התוכנה למפעילות הטלקום, ובשל ההזדמנויות העומדות בפני החברה בטווח הארוך. עם זאת, לאחר שמניית אמדוקס התקרבה למחיר היעד של מורגן סטנלי - 42 דולר - ציינו בבנק ההשקעות כי היא נסחרת כעת קרוב לשווייה הכלכלי, ולכן הוחלט להפחית את רמת ההמלצה להשקעה בה.

אתמול השלימה מניית אמדוקס זינוק 48% מתחילת השנה למחיר של 40.7 דולר, המשקף לענקית תוכנות הבילינג (חיוב) וה-CRM (ניהול קשרי לקוחות) שווי של כ-9 מיליארד דולר בדילול מלא.

מפרסמת מדי כמה חודשים נתונים חדשים על יעילות תרופת הדגל שלה, קוקפסון, המיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. בקונגרס ה-22 של הוועדה האירופית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה (ECTRIMS) שנערך במדריד בירת ספרד, הציגה היום טבע נתונים חדשים, אשר מצביעים על יעילותה של התרופה, גם לאחר התפתחות נוגדנים בגוף. לאחר ההודעה עלתה טבע ב-1.4% ל-34 דולר.

איבדה 0.5% ל-30.2 דולר. אתמול העלתה מחלקת המחקר של ענק הפיננסים ההולנדי, ING, את ההמלצה למניית אלביט מערכות ל"קנה", מ"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully