וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: תרו יורדת בכ-3%

אסף רותם

30.8.2006 / 23:08

תרו דחתה שוב פרסום הדו"ח הכספי המורחב ל-2005. אם סיסטמס עולה ב-1.7%. אטיוניטי מוסיפה 5.3%

בוול סטריט נפתח יום המסחר ביציבות, כאשר המדדים המובילים נצמדים לרמותיהם מאמש. בקרב המניות הישראליות, מאבדת תרו 2.9% מערכה, לאחר שהודיעה על דחייה נוספת בפרסום הדו"ח הכספי המורחב ל-2005. אם סיסטמס ממשיכה להתחזק ועולה ב-1.7% נוספים. אטיוניטי מטפסת ב-5.3% בהמשך לזינוק מאמש.

סקירת טרום מסחר

מדד נאסד"ק השלים אתמול טיפוס של 1.8% בארבעה ימים רצופים של עליות מתונות. זאת, לאחר שפרסום פרוטוקול ישיבת בכירי הבנק הפדרלי המרכזי מאוגוסט הצביע, כי להערכת הבכירים קיימת סבירות גבוהה לכך שהאינפלציה תאט בצורה הדרגתית במהלך הרבעונים הקרובים. הערכה זו הפחיתה את החששות בשוק מפני התפרצות אינפלציונית בתקופה שבה הכלכלה האמריקאית מאיטה את קצב צמיחתה. נתונים מעודכנים על שיעור הצמיחה ברבעון השני יספקו היום חומר נוסף לקראת פגישתם הבאה של בכירי הבנק ב-20 בספטמבר.

לפי שעה, מצביעים החוזים העתידיים על עליות קלות של עד 0.1% במדדי המניות המובילים, בפתיחת יום המסחר. על פי סקר כלכלנים המתפרסם באתר בארונ'ס, התמתן קצב צמיחת כלכלת ארה"ב ברבעון השני לשיעור של 3% לעומת 5.6% ברבעון הראשון של 2006. נתונים מוקדמים שפורסמו בחודש שעבר אף הצביעו על צמיחה מתונה עוד יותר של 2.5%.

מחר יפורסמו נתוני מקרו כבדי משקל ובראשם נתוני התעסוקה, מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני, נתוני הוצאות הבניה ומדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. אתמול הצביע סקר של קבוצת קונפרנס בורד הניו יורקית על נפילה חדה בביטחון הצרכנים בארה"ב. מדד הביטחון ירד באוגוסט ב-7.4 נקודות לרמה של 99.6 נקודות - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז הושפע בטחון האמריקאים לרעה מפגיעת ההוריקן קתרינה בניו אורלינס לפני שנה.

בשוק האנרגיה עולה מחירה של חבית נפט גולמי ב-35 סנט ל-70 דולר לאחר שירד ביומיים האחרונים ב-3.9% בתגובה להתרחקותה של הסופה הטרופית ארנסטו ממתקני הנפט והגז הטבעי החשובים של ארה"ב הנמצאים במפרץ מקסיקו. היום יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב.

גל של שמועות אופף בתקופה האחרונה את חברת התרופות, תרו. על פי המרכזית שבהן, שכרה תרו בנק ההשקעות שיחפש עבורה קונה, אולם החברה עצמה מסרבת לפי שעה להתייחס לכך ומשאירה את השוק כולו בערפל. במקביל, היא דחתה אתמול שוב את מועד הגשת הדו"ח הכספי המורחב (20-F) שלה לשנת 2005.

תרו חזרה אמש על תוצאות המקדמיות ל-2005 שפורסמו בחודש שעבר, אולם ציינה כי תגיש את הדו"ח המורחב רק לאחר השלמת עבודת רואי החשבון. לצורך השלמת תיקון הדו"ח, ביקשו רואי החשבון מהחברה למנות יועץ חיצוני אשר יחקור את הנסיבות הקשורות לצורך בעריכה מחודשת של הדו"חות. "החקירה נמצאת בעיצומה וצפויה להגיע למסקנות בספטמבר", הסבירה אתמול תרו בתמציתיות אופיינית. בפני תרו עומד עדיין האיום מפני הדחה אפשרית מבורסת נאסד"ק על רקע אי הגשת הדו"ח במועד.

האנליסט אריאל קורינלדי מ-U בנק, קבע כי גם תחת הנחה של צמיחה נמוכה ושחיקה מסוימת ברמת הרווחיות של החברה, שוויה של צ’ק פוינט משקף למנייתה מחיר של 20.8 דולר - גבוה בכ-18% מעל מחיר המניה בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully