וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עמרי כהן

29.8.2006 / 23:29

מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-11,369 נקודות ואילו מדד נאסד"ק התחזק ב-0.5% ל-2,172 נקודות

לאחר עליות שערים אתמול, שבו היום מדדי המניות בוול סטריט לרדת בפתיחת המסחר, אם כי בשיעור מתון בלבד של עד כ-0.5%. אל מול נפילה באמון הצרכנים בארה"ב לשפל של תשעה חודשים, התייצבה הירידה במחירי הנפט הגולמי בשפל של חמישה חודשים ומיתנה את הסנטימנט השלילי בשווקים. אולם בשוק המתינו בעיקר לפרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי, ולאחר פרסומו סגרו המדדים בעליות קלות. מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 עלה ב-0.2% ל-1,304 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-11,369 נקודות ואילו מדד נאסד"ק התחזק ב-0.5% ל-2,172 נקודות. גם בשוק הסולידי התהפכה המגמה לקראת הסגירה והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.014% ל-4.783%.


ההאטה בשוק הדיור ותחושת חוסר היציבות בשוק העבודה, העיבו החודש על ביטחון הצרכנים בארה"ב. מדד הביטחון של קבוצת קונפרנס בורד הניו יורקית רשם את הירידה החדה ביותר מאז סופת ההוריקן קתרינה אשתקד, כאשר נפל מרמה של 107 נקודות ביולי ל-99.6 נקודות באוגוסט. כלכלנים אמריקאים צפו בממוצע ירידה מתונה יותר ל-103 נקודות.

הירידה בביטחון הצרכנים עשויה לרמז גם על ירידה מתקרבת בהוצאות משקי הבית, כתוצאה מעליית מחירי הנפט. הצריכה הפרטית היא הכוח המניע את כלכלת ארה"ב, והיא מהווה 70% ממנה. להאטה בפעילות הצרכנים עשויות להיות השלכות נרחבות על הכלכלה, אשר קצב התרחבותה נמצא גם כך בהאטה. אולם מנגד, עדיין לא נמוגו החששות בוול סטריט מפני האינפלציה, ולכן חיכו שם אתמול לפרוטוקול מישיבת הפד, בה החליטה הוועדה שלא להעלות את ריבית הבסיס ב-0.25% נוסף, לאחר רצף של 17 העלאות, אשר החל ביוני 2004.

מהפרוטוקול עלה, כי רבים מבכירי הפד חשים שיש מקום להעלאות ריבית נוספות, אולם בד בבד נכתב כי על רקע ההאטה הכלכלית, קיימת סבירות גבוהה לכך שהאינפלציה תאט בצורה הדרגתית במהלך הרבעונים הקרובים. כמו כן, הוזכרה האפשרות לצמיחה נמוכה מהצפוי בחודשים הקרובים, והערכות אלו נתנו למשקיעים מקום להאמין כי תקופת הריבית העולה הסתיימה למרות הכל.

מחיר הנפט נפל היום ב-90 סנט ל-69.71 דולר, בהמשך לירידה של כמעט 3% אמש. זאת, לאחר שהסופה הטרופית ארנסטו התרחקה ממתקני הנפט והגז הטבעי החשובים של ארה"ב הנמצאים במפרץ מקסיקו. בשבוע שעבר טיפסו מחירי הנפט על רקע חששות כי מסלול הסופה יהיה דומה לזה של הוריקן קתרינה - אשר גרם בקיץ שעבר לסגירת 95% מאסדות הנפט במפרץ מקסיקו, והקפיץ את הנפט לשיאים חדשים.

בקרב הישראליות, דיווחה ריטליקס על תוצאות מאכזבות, אולם אלה היו בהתאם לציפיות המונמכות, בעקבות האזהרה שפירסמה לפני כחודש וחצי. מנגד, חזרה ריטליקס על התחזית השנתית שלה. החברה, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, דיווחה על תוצאות בהתאם לאזהרה מאמצע יולי: ההכנסות ירדו בכ-5% ביחס לרבעון המקביל, ל-45.9 מיליון דולר, והחברה עברה להפסד נקי של 2.7 מיליון דולר, או 13 סנט למניה. השורה התחתונה היתה בקצה התחתון של התחזית שמסרה החברה, להפסד נקי של 13-8 סנט למניה, והיא עומדת מול רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ריטליקס עלתה היום ב-2.6% ל-18.3 דולר.

לאחר שהתאוששה מתחילת החודש בכ-20% בציפייה לדו"חות הטובים, מדשדשת מניית טבע בטווח של 35-34 דולר למניה. אמש היא בלטה בירידה של כ-2%, נוכח רכישתה של חברת התרופות מטריקס ההודית בידי מתחרתה של טבע, מיילן. גם היום פורסמו בשורות לא טובות לטבע: החברה חתמה על הסכם פשרה עם חברת פרדו, בנוגע לתרופה בהיקף מכירות של 1.2 מיליארד דולר בשנה - האוקסיקונטין, המשמשת לטיפול בכאבים מתונים עד חריפים במחלות כרוניות וסופניות כמו סרטן. טבע תימנע מלשווק את התרופה, בעוד פרדו לא תתבע את טבע על הפרת פטנט. טבע סגרה את המסחר בירידה של 0.4% ל-34.6 דולר.

אלווריון הודיעה היום כי מפעיל התקשורת המקסיקני AVANTEL, הפעיל בתחום השיחות הבין-ארציות וספק שרותי אינטרנט, בחר במערכת WALKair של אלווריון למתן גישה למייל האחרון, על מנת לספק פס רחב ושירותים נוספים בשלוש ערים הגדולות ביותר במקסיקו. אלווריון עלתה ב-1.3% ל-7.2 דולרים.

בית ההשקעות האמריקאי מורגן קיגן החל אתמול לכסות את מניית און טראק בהמלצת "תשואת יתר" והמניה הגיבה בעלייה של 5.2% ל-8.3 דולרים והשלימה טיפוס דו-יומי של 10.5%, לאחר שצנחה ב-45% מתחילת השנה.

תאת טכנולוגיות טיפסה ב-11.7% ל-10.3 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השני, שכללו צמיחה של 105% בהכנסות ל-18.4 מיליון דולר וגידול של 65% ברווח הנקי ל-1.5 מיליון דולר.

מניית חברת התוכנה, אטיוניטי, הגיבה בעלייה של 10.8% ל-1.33 דולר, להודעת החברה כי בכוונתה לכנס אסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה, לצורך אישור הסכם השקעה חדש בחברה. אטיוניטי דיווחה כי חתמה על הסכם לגיוס של 5 מיליון דולר בהנפקת מניות וכתבי אופציה למשקיעים מוסדיים ופרטיים. בגיוס יקחו חלק גם בעלי השליטה בחברה, יו"ר הדירקטוריון שמעון אלון, הדירקטור רון צוקרמן, והמנכ"ל אקי רטנר, אשר ירכשו מניות ב-1.5 מיליון דולר.

במסגרת הגיוס תנפיק אטיוניטי למשקיעים 4 מיליון מניות במחיר של 1.25 דולר למניה, וכן כתבי אופציה לרכישת 2 מיליון מניות נוספות במחיר מימוש זהה של 1.25 דולר למניה, בשלוש השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully