וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: און טראק עולה ב-2% בשל המלצה חיובית

עומרי כהן

29.8.2006 / 23:03

טבע מאבדת 0.2% - תימנע מלשווק תרופה של 1.2 מיליארד דולר. נאסד"ק מאבד 0.1%

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים קלות מדד נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה אלווריון ב-0.9% על רקע הזמנה חדשה במקסיקו. און טראק מוסיפה 2% לאחר שבית ההשקעות מורגן קיגן החל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר". טבע יורדת ב-0.2% על רקע הפסקת שיווק התרופה אוקסיקונטין.

סקירת טרום מסחר

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח אמש בעליות של עד כ-1%, שתיקנו את רוב ירידות השבוע הקודם. לעליות תרמה צניחה של כמעט 3% במחירי הנפט ל-70.6 דולר. זאת, אחרי שנחלשה הסופה ארנסטו, שהוגדרה מחדש כסופה טרופית - מה שהקל גם על החששות מפגיעה במתקני הנפט במפרץ מקסיקו, שהתגברו אתמול עם הגדרת ארנסטו כסופת הוריקן. היום מתאושש הנפט במעט, ל-70.8 דולר לחבית.

החוזים מראים היום על פתיחה הססנית, עם עליות של עד 0.2% במדדים. זאת, לקראת פרסום פרוטוקול ישיבת הפדראל ריזרב ב-8 באוגוסט. כזכור, הנגיד ברננקי בחר שלא להעלות את הריבית, אולם מאוחר יותר צוטטו בכירים בפד כמי שאמרו שייתכנו העלאות נוספות. פרסום הפרוטוקול עשוי לתת אינדיקציה נוספת לגבי הדרך בה נתפשת הכלכלה האמריקנית, על האינפלציה וההאטה החזויה בה, בעיני זקני הפד.

בקרב הישראליות, ריטליקס דיווחה על תוצאות מאכזבות אולם בהתאם לציפיות המונמכות, בעקבות האזהרה שפרסמה לפני כחודש וחצי. מנגד, חזרה ריטליקס על התחזית השנתית שלה. החברה, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, דיווחה על תוצאות בהתאם לאזהרה ממחצית יולי: ההכנסות ירדו בכ-5% ביחס לרבעון המקביל, ל-45.9 מיליון דולר, והחברה עברה להפסד נקי של 2.7 מיליון דולר או 13 סנט למניה. השורה התחתונה היתה בקצה התחתון של התחזית שמסרה החברה, להפסד נקי של 8-13 סנט למניה, והיא עומדת מול רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לאחר שהתאוששה מתחילת החודש בכ-20% בציפייה לדו"חות הטובים, מדשדשת מניית טבע בטווח שבאזור 34-35 דולר למניה. אמש בלטה המניה בירידה של 1.9% ל-34.7 דולר, נוכח רכישתה של חברת התרופות מטריקס ההודית בידי מתחרתה של טבע, מיילן. גם היום פורסמו בשורות לא טובות לטבע: החברה חתמה על הסכם פשרה עם חברת פרדו, בנוגע לתרופה בהיקף מכירות של 1.2 מיליארד דולר בשנה - האוקסיקונטין, המשמשת לטיפול בכאבים מתונים עד חריפים במחלות כרוניות וסופניות כמו סרטן. טבע תימנע מלשווק את התרופה, בעוד פרדו לא תתבע את טבע על הפרת פטנט.

אלווריון הודיעה היום כי מפעיל התקשורת המקסיקני AVANTEL, הפעיל בתחום השיחות הבין-ארציות וספק שרותי אינטרנט, בחר במערכת WALKair של אלווריון למתן גישה למייל האחרון על מנת לספק פס רחב ושרותים נוספים ב 3 ערים הגדולות ביותר במקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully