וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גיוון מאבדת כ-4% לאחר הורדת התחזיות

אסף רותם

27.7.2006 / 23:13

טבע מטפסת בכ-1.7%. אי.סי.איי צנחה כמעט ב-40% בשלושה חודשים - מאבדת כ-1% נוסף, על רקע תחזית לקיפאון בהכנסות


המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד נאסד"ק עולה ב-0.6%; מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.1%. גיוון אימג'ינג נופלת ב-4%, לאחר שחתכה תחזיות להמשך השנה. טבע מטפסת בכ-1.7%. ECI מאבדת כ-1%.


סקירת טרום מסחר


הירידות הקלות אתמול בוול סטריט צפויות להתחלף היום בעליות קלות, לפחות בתחילת המסחר. שעתיים לפני צלצול פעמון הפתיחה, מצביעים החוזים על עליות במדדים המובילים. בהתחשב בעליות החדות שנרשמו מוקדם יותר השבוע, שבוע המסחר עד כה מתאפיין במגמה חיובית.

המלחמה בצפון ממשיכה להיות אורחת קבע בסקירות המסחר באתרים פיננסיים בארה"ב, והיא נושאת באחריות הבלבדית לעליות במחיר הנפט, אם לשפוט על פי האזכור בסקירת CNN. שם נכתב שמחיר הנפט מוסיף להיות גבוה לאחר שקצין בכיר בצה"ל אמר שהלחימה תימשך עוד כמה שבועות. מחירה של חבית עומד כעת על קצת יותר מ-74 דולר.

לפחות שתיים מבין מניות הטכנולוגיה הישראליות – קומברס ואם סיסטמס - געשו אתמול בעקבות עסקת רכישתה של מרקורי ב-4.5 מיליארד דולר על ידי HP. מרקורי היתה החברה הראשונה שהסתבכה בסקנדל האופציות, ואחריה הגיעו עוד רבות, למעלה מ-50, ליתר דיוק. ברור שעסקת רכישתה שמה על הכוונת חברות נוספות ששוויין ירד בשל פרשיות אופציות, ביניהן קומברס ואם סיסטמס. האחרונה עלתה אתמול 6% וקומברס הוסיפה כ-8%.

היום דיווחה חברת ציוד התקשורת, אי.סי.איי, על תוצאותיה ברבעון השני. אלו היו אמנם תוצאות טובות מהתחזיות, אבל התחזית לרבעון הבא מאכזבת. אי.סי.איי צפויה לדווח על הכנסות זהות לאלו של הרבעון שחלף, וזו כבר תחזית שונה מזו שהחברה נתנה בעבר, לצמיחה מרבעון לרבעון. האשמה היא חטיבת ציוד הגישה בפס רחב לאינטרנט, שהכנסותיה צפויות לרדת במחצית השנייה. ירידה זו תאוזן חלקית על ידי עלייה במכירות חטיבת ציוד התקשורת האופטי.

למה שקרה למניית אי.סי.איי בשלושת החודשים האחרונים, אפשר לקרוא צלילה לעומק. היא איבדה כמעט 40% - כשהמלחמה בצפון בוודאי לא הועילה לגרף שלה. בחברה אמרו היום שדבר לא השתנה בחברה וגם המלחמה לא משפיעה בינתיים על העסקים, למרות גיוס של חלק קטן מהעובדים והשבתת מפעל של החברה בקרית שמונה.

גיוון אימג’ינג דיווחה אתמול בלילה על תוצאות מאכזבות ואף הורידה את התחזית השנתית שלה. ההכנסות אמנם צמחו ב-13% ל-23 מיליון דולר, אך ההפסד התפעולי עלה ל-2.6 מיליון דולר מול הפסד של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. גם ההפסד הנקי צמח, כמעט פי שניים, ל-660 אלף דולר.

לאחר שלושה חודשים בתפקיד, חומי שמיר, המנכ"ל, ממתן את הציפיות מהחברה, ומוריד את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 92 עד 97 מיליון דולר, ואת תחזית הרווח לטווח של 4 סנט עד 14 סנט למניה. התחזית הקודמת היתה להכנסות של כ-115 מיליון דולר. מניית גיוון צנחה 46% מתחילת השנה.

תוצאות נוספות יגיעו היום מרדוויז’ן, המתמחה בפלטפורמות לניהול שיחות ועידה בוידיאו על גבי הרשת, ומדלתא 3, שפועלת אף היא בשוק ה-VoIP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully