וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צורן קרסה ב-28% בעקבות תחזית מאכזבת

אסף רותם

25.7.2006 / 23:14

צורן איבדה יותר ממחצית משווייה מאז אפריל. אורכית חתכה שוב תחזיות ל-2006 - ונפלה ב-12.1%. הנאסד"ק עלה ב-0.6%


העליות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט נתקלו היום בתוצאות מאכזבות של 3M התעשייתית, יצרנית הכימיקלים דופונט וענקית המשלוחים UPS. אלה הובילו ליום מסחר בפכפך ובסיומו עלה מדד נאסד"ק 0.6%, ל-2,073 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.5%, ל-11,104 נקודות.

טרם הפתיחה נראה היה כי בוול סטריט מעודדים מתוצאות כספיות לרבעון השני שהגיעו אמש, ביניהן תוצאות חברת השבבים טקסס אינסטרומנטס, הנחשבת למובילת שוק וקובעת טון. טקסס רשמה עלייה ברווחים בהתאם לתחזיות וסיפקה טווח תחזית לרבעון הבא שנקודת האמצע שלו נופלת על התחזית הממוצעת בוול סטריט. בכך סייעה החברה להפיג חלק מהחששות ביחס להאטה במגזר הטכנולוגיה לאחר אזהרת יצרנית המחשבים, דל, ביום שישי.

אולם, שני נתוני מקרו סותרים התפרסמו היום, והוסיפו לבלבול המשקיעים לגבי כיוונה של הכלכלה האמריקאית. לפי הראשון, הרי שנמשכת ההאטה בשוק הדיור בארה"ב. מלאי הבתים הקיימים בשוק בשיא של כל הזמנים והמחיר החציוני של בתים קיימים עלה ב-12 החודשים האחרונים בשיעור המתון ביותר זה 10 שנים. במקביל. מכירות בתים קיימים ירדו ביוני ב-1.3%. מנגד, מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד עלה במפתיע לרמה של 106.5 - רמתו הגבוהה ביותר זה שלושה חודשים. זאת, לעומת 105.4 ביוני. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד עד לרמה של 103.9.

בשוק הסולידי, המשיכה התשואה על אגרות החוב המששלתיות ל-10 שנים את מגמתה ביומיים האחרונים וטיפסה כדי 5.065%.


הסיפור של היום - עדיין אם סיסטמס




עונת הדו"חות לרבעון השני נכנסה להילוך גבוה גם בין החברות הישראליות. אתמול בלילה היתה זו צורן שדיווחה על תוצאות חלקיות של הרבעון, היום דיווחו כבר פאואר דיזיין (PDSN) הקטנה; יצרנית השבבים מטאלינק; וגם אורכית. מחר יפורסמו דו"חות סייפן, טאואר ונס טכנולוגיות.

אורכית נפלה ב-12.12% ל-7.47 דולרים, לאחר שחתכה שוב את התחזית ל-2006 להכנסות של 68-62 מיליון דולר, כך שהיא עשויה לסיים את השנה עם ירידה של כ-40% בהכנסות.

מטאלינק הוסיפה כ-0.8% ל-5.5 דולרים במחזור קטן. הכנסותיה של החברה טיפסו בכ-20% ל-3.5 מיליון דולר, אולם ההפסד נותר גדול - 4.3 מיליון דולר.

PDSN טיפסה כ-2.3% ל-7.2 דולרים, לאחר שעקפה את התחזיות לרבעון השני במקצת ופירסמה תחזית ורודה לרבעון השלישי, ובו צמיחה של 15%-13% בהכנסות, לרמה של 9.5-9.4 מיליון דולר. בנוסף, צופים בחברה רווח נקי (פרופרמה) של 3-2 סנטים למניה. בוול סטריט ציפו עד כה לרווח של 1 סנט למניה תחת הכנסות של 8.95 מיליון דולר.

אמש לאחר הסגירה צנחה מניית צורן ב-15% לאחר שהחברה סיפקה תחזית נמוכה מזו הממוצעת לרבעון השלישי ולא דיווחה על היקף רווחיה ברבעון השני, על רקע בדיקת הקצאות האופציות בחברה בעבר. צורן הוענשה הערב בידי המשקיעים וקרסה ב-28.2% ל-14.2 דולר.

את הרבעון השני סיימה צורן עם הכנסות של 122.3 מיליון דולר (בניטרול הכנסה חד פעמית כתוצאה מפשרה משפטית), צמיחה של 9% ביחס לרבעון הקודם ושל 29% מול הרבעון המקביל. ההכנסות היו מעל לתחזית הממוצעת - כ-120 מיליון דולר. עם זאת, ברבעון השלישי צופה החברה הכנסות של 134-130 מיליון דולר, מול תחזית ממוצעת להכנסות של יותר מ-138 מיליון דולר. עם הצניחה היום, משלימה צורן נפילה של כ-52% בשלושת החודשים האחרונים.

אבל הסיפור המעניין ביותר שייך עדיין לאם סיסטמס. תהיה רכישה או לא תהיה? מי שחיכה אמש לבשורות מכיוונה של הכלה המיועדת, סנדיסק, התבדה. בדו"חות שפורסמו לאחר המסחר לא הגיעו רמזים לעסקת הרכישה המדוברת של אם סיסטמס.

אפשר להעלות השערה מעניינת אם כי חתרנית למדי לגבי כל סיפור העסקה הזה: האם ייתכן שאם סיסטמס סייעה להפצת השמועות על רכישתה כדי להסיט את תשומת הלב מסיפור פרשת האופציות בחברה? המשקיעים בינתיים מצביעים בידיים - הם קונים מניות של אם סיסטמס, מה שאומר שיש לא מעט אנשים שסבורים שהולכת להיות עסקה. מניית החברה זינקה 19% בשבוע האחרון, אולם היום היא התממשה ב-1.5% ל-29.6 דולר. סנדיסנק זינקה 14.7% ל-46.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully