וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שרון שפורר

25.7.2006 / 0:37

נאסד"ק עלה ב-2% ל-2,061.8 נקודות. דאו ג'ונס עלה ב-1.7% ל-11,050.8 נקודות, אחרי שבשבוע שעבר הספיק להוסיף כ-1.2% לערכו

אחרי שצנח לרמתו הנמוכה מזה למעלה משנה בסוף השבוע החולף, התאושש היום מדד הנאסד"ק עם עלייה של כ-2% ביום המסחר הראשון בשבוע ודאו ג'ונס שב להיסחר מעל לרף 11 אלף הנקודות, אחרי שירד ממנו לפני קרוב לשבועיים. נראה כי הירידות בתקופה האחרונה הזמינו היום תיקון, וביחד עם הציפיות להפסקת גל העלאות הריבית בעקבות דבריו של ברננקי מהשבוע שעבר - ועונת הדיווחים הנמשכת - וול סטריט בחרה היום להיות אופטימית, לפחות יותר מבשבוע שעבר.

נאסד"ק עלה ב-2% ל-2,061.8 נקודות. דאו ג'ונס עלה ב-1.7% ל-11,050.8 נקודות, אחרי שבשבוע שעבר הספיק להוסיף כ-1.2% לערכו.

ידיעות על רכישות גדולות עוזרות לשקם את בטחון המשקיעים, שמא ההאטה הצפויה בכלכלת ארה"ב לא תתתרחש בצורת נחיתת אונס. בשוק השבבים, AMD הודיעה כי רכשה את יצרנית שבבי הגרפיקה ATI תמורת 5.1 מיליארד דולר. מניית AMD נפלה ב-4.4%.

בזירת האנרגיה, מחירי הנפט שבו להגביה עוף וחתמו בעלייה של 62 סנט למחיר של 75.05 דולר לחבית.

במרכז המסחר בארה"ב המשיכה לעמוד גם עונת הדיווחים לרבעון השני של השנה. היום לאחר הנעילה תפרסם סנדיסק את דו"חותיה, שירכזו עניין בקרב הישראלים, בעיקר נוכח הסאגה הבלתי נגמרת של אפשרות רכישת אם סיסטמס על ידי מתחרתה הגדולה. מניות סנדיסק עלו בכ-7% לקראת פרסום התוצאות ואילו אם סיסטמס, שבדרך כלל נהנית מעליות דומות כאשר סנדיסק מספקת דיווח חיובי, עברה מירידה קלה לקפיצה של 7.4% ל-29.24 דולר. חברה אחרת בתחומן של השתיים, סייפן, חתמה בתוספת של 4.4% ל-26.8 דולר.

מחר ישטוף מבול של דו"חות את וול סטריט ובהם אמזון, AT&T, מקדונלד'ס, BP ועוד.

גם בקרב המניות הישראליות, נכנסת עונת הדו"חות להילוך גבוה. כשבועיים וחצי לאחר שפירסמה אזהרת הכנסות ואיבדה כחמישית משווייה ביום אחד, דיווחה חברת אבטחת המידע אלדין על תוצאותיה לרבעון השני. החברה הראתה צמיחה בהכנסות של כ-4% מהרבעון המקביל ל-20.9 מיליון דולר וצירפה גם תחזית מאכזבת לרבעון השלישי. החברה צופה כעת הכנסות של 22.7-20.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, ורווח נקי של 23-18 סנט למניה. הצפי בוול סטריט לרבעון השלישי היה לרווח של 26 סנט למניה, תחת הכנסות של 22.2 מיליון דולר.

למרות זאת, ולאחר שנחתכה ב-42% משיא של כשנה בסוף מאי, עלתה היום אלדין ב-2.6% ל-14.4 דולר.

רדוור, שמתמחה בפתרונות לניתוב עומסים ברשת, דיווחה על רבעון שני ברציפות בו החברה אינה מצליחה לצמוח. החברה לא הצליחה לעמוד בתחזית שסיפקה לפני שלושה חודשים בלבד: רדוור אמרה אז שהרבעון השני יהיה טוב יותר מהראשון, אך הרבעון השני הביא ירידה ברווח (בנטרול הוצאה על אופציות), היעדר צמיחה בהכנסות, והחברה לא הצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים.

רדוור סיימה את הרבעון עם הכנסות של 20.1 מיליון דולר - עלייה של 15% מהרבעון המקביל - אך ללא צמיחה מהרבעון הקודם. השורה התחתונה כוללת הפסד נקי של 600 אלף דולר - 3 סנט למניה. בנטרול הוצאה של 900 אלף דולר על אופציות, היה הרווח 300 אלף דולר - 2 סנט למניה - מול רווח של מיליון דולר ברבעון המקביל ו-1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. התחזית הממוצעת בוול סטריט עמדה על הכנסות של 20.6 מיליון דולר ורווח של 5 סנט למניה (בנטרול הוצאה על אופציות). רדוור עלתה ב-0.8% ל-11.7 דולר.

גם אופטיבייס פירסמה דו"חות ובהם הפסד נוסף, למרות שיפור קל לעומת הרבעונים הקודמים. החברה, המתמחה באספקת פתרונות וידיאו דיגיטליים לחברות תקשורת, סיימה את הרבעון הראשון עם הפסד של 1.1 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, תחת הכנסות שהסתכמו ב-4.3 מיליון דולר. ברבעון המקביל הציגה החברה רווח של כ-113 אלף דולר תחת הכנסות של כ-6.5 מיליון דולר. מול הרבעון הקודם, ההכנסות צמחו בכ-7% וההפסד אף הצטמצם לאחר שעמד על כ-1.3 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, בסוף מארס. אופטיבייס צנחה היום צניחה חופשית של 8% ל-3 דולרים.

מחר עתידות לפרסם את תוצאותיהן מטאלינק, פאואר דיזיין ואורכית. פאואר דיזיין עלתה ב-1.2% ל-6.99 דולרים; מטאלינק עברה בסיום לעלייה של 0.7% ל-5.5 דולרים ואילו אורכית צנחה ב-5.35% ל-8.5 דולרים, גם על רקע סקירות פושרות של בתי ההשקעות אנטרגברג ואוסקר גרוס שם לא אופטימיים באשר להזמנות משמעותיות לחברה.

טבע ירדה בשבוע שעבר לראשונה זה כשנה מתחת לרף ה-30 דולר למניה - משלימה ירידה של כ-16 דולר מאז אמצע דצמבר, אז נגעה בשיא של 45.5 דולר. בשעות הראשונה למסחר היום המשיכה המניה לסבול מירידות שערים של עד לחצי אחוז אך בשעות שלקראת הנעילה הצליחה לעבור לצידו הירוק של המתרס וחתמה בתוספת של 2.5% ל-30.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully