וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-1.8%

עומרי כהן

19.7.2006 / 23:06

צ'ק פוינט איבדה 2.4% בשל תוצאות רבעוניות מאכזבות. DSPG עלתה ב-8.6% בתגובה לתוצאות חזקות. יאהו צנחה ב-21.8%

הסבירות להעלאה ה-18 ברציפות של הריבית הפדרלית באוגוסט, נותרה היום גבוהה, גם לאחר נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי. אולם דבריו של ברננקי חיזקו את ההערכות בשוק, כי תקופת הריבית העולה בארה"ב קרובה לסיומה והניעו גל של עליות חדות במחירי המניות ובמחירי איגרות החוב הממשלתיות. מדד נאסד"ק עלה ב-1.8% ל-2,080 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 2% ל-11,010 נקודות, ומדד S&P 500 עלה ב-1.9% ל-1,259 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.071% ל-5.059%.

בחודש הבא תועלה כנראה הריבית ב-0.25% נוספים לשיעור של 5.5%, אולם ייתכן מאוד כי זו תהיה ההעלאה האחרונה של ברננקי בתקופה הקרובה. "עלינו לקחת בחשבון את השפעתן האפשרית בעתיד של החלטות הריבית הקודמות", הסביר ברננקי. "פער הזמנים שבין החלטות ריבית לבין השפעתן, אומר שעלינו להביט קדימה, ולבסס את החלטות הריבית שלנו על תחזיות ארוכות טווח יותר הן בתחום האינפלציה והן בתחום הצמיחה הכלכלית".

ברננקי הוסיף, כי הבנק הפדרלי יחליט על היקף ועיתוי העלאות ריבית אפשריות נוספות, בהתאם להתפתחויות האינפלציה והצמיחה הכלכלית, אולם הדגיש כי הבנק חייב לקחת בחשבון את הנזק שייגרם לכלכלת ארה"ב, אם התחזיות לא יתממשו. "מדיניות הריבית חייבת להיות גמישה, וחייבת להיות נכונות לבצע בה התאמות בעקבות שינויים בתחזיות הכלכליות", הוא ציין עוד.

למרות נתוני האינפלציה ליוני שפורסמו גם הם ואשר הצביעו על חודש שישי ברציפות של עלייה במדד המחירים לצרכן בארה"ב, קיבלו המשקיעים את דברי הפד בסיפוק. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש שעבר ב-0.2% בהתאם לתחזיות המוקדמות. נתונים שהצביעו על התקררות נוספת בשוק הנדל"ן האמריקאי תמכו גם הן בהערכות לסיום מתקרב של גל העלאות הריבית. התחלות הבנייה בארה"ב ירדו ביוני בשיעור חד מהצפוי של 5.3% לקצב שנתי של 1.85 מיליון יחידות.

למרות החגיגות, צנחה מניית יאהו ב-21.8% ל-25.2 דולר, לאחר שדיווחה על נפילה של 78% ברווחיה ברבעון השני ל-164 מיליון דולר. זאת, בעקבות רישום אופציות כהוצאות ורווח חד פעמי של 522 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד, לאחר מימוש ההשקעה במתחרה הגדולה גוגל. יאהו, מפעילת אתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם, רשמה גידול של 26% בהכנסות ל-1.58 מיליארד דולר, הודות לזינוק במספר הגולשים שביקרו באתריה בעת משחקי הגביע העולמי בכדורגל. אולם החברה גם סיפקה תחזיות מאכזבות לרבעון השלישי ודחתה את שדרוג מנוע החיפוש שלה.

גם חברת אבטחת המידע הישראלית, צ’ק פוינט, איכזבה עם תוצאות רבעוניות חלשות ומנייתה איבדה בתגובה 2.4% ל-16.9 דולר, והשלימה נפילה של כ-16% לרמת שפל של שנתיים. צ'ק פוינט האשימה את החולשה הכללית במגזר האבטחה העולמי, אשר גרם להאטה עקבית בקצב צמיחת מכירת התוכנות שלה בשנה האחרונה. בחברת הברוקראז' ICAP חתכו בתגובה את מחיר היעד לצ'ק פוינט מ-16.5 ל-10 דולרים והותירו לה המלצת "מכירה".

אמדוקס נסחרה גם היא בניגוד למגמה ואיבדה 2.3% ל-33.5 דולר, לאחר שדיווחה על רכישת חברת מערכות התמיכה התפעוליות מבריטניה, קריימר, תמורת 375 מיליון דולר במזומן. אנליסטים בשוק הגדירו את הרכישה באסטרטגית עבור אמדוקס, אולם העלו שאלות בנוגע למחיר הגבוה ששילמה אמדוקס תמורתה.

עליות חדות נרשמו גם במגזר השבבים ומדד המוליכים למחצה של פילדלפיה סיים את המסחר בעלייה של 2.3%. הנציגות ישראליות נהנו גם הן מעליות חדות. אם-סיסטמס עלתה ב-6.4% ל-27.9 דולר ואילו צורן הוסיפה 4.5% ל-21.2 דולר. חברת השבבים לטלפונים אלחוטיים, די.אס.פי.ג’י, עקפה ברבעון השני את התחזיות האנליסטים עם צמיחה של 24% בהכנסות לכ-61 מיליון דולר ועם רווח נקי של 7 מיליון דולר. מנייתה הגיבה בזינוק של 8.6% ל-24.2 דולר.

לאחר צניחה של 52% מתחילת השנה למחיר שפל של כשנתיים, הגיבה מניית ריט טכנולוגיות בזינוק של 12.5% ל-1.26 דולר, להודעת החברה על שיפור בתוצאות הכספיות ברבעון השני של 2006, לעומת הרבעון שקדם לו. עם זאת, לעומת הרבעון המקביל עדיין היו הכנסות ריט נמוכות ב-5.2% והסתכמו ב-6.7 מיליון דולר.

בית ההשקעות אוסקר גרוס העלה את ההמלצה למניית אן.די.אס מ"החזק" ל"קנייה", וחזר על מחיר יעד של 55 דולר. אן.די.אס עלתה ב-2.2% ל-46.8 דולר.

גיוון אימג’ינג הממוקמת ביקנעם, הודיעה על העברת מלאי של קפסולות ה-PillCam נושאות המצלמה מתוצרתה, וכן מלאי של מערכות לפיתוח תצלומי הקפסולה, לארה"ב ולאירופה, על רקע ההסלמה הבטחונית בגבול הצפון. גיוון עלתה ב-4.1% ל-15.1 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully