וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שרון שפורר

15.7.2006 / 2:09

נאסד"ק ירד ב-0.82% ואיבד 4.3% בסיכום שבועי. דאו ג'ונס ירד ב-0.99% והשלים ירידה של כ-3.1% בשבוע

יום המסחר החותם את השבוע בוול סטריט הסתיים בירידות של כ-1% במדדים המובילים, כשגם היום הכבידה על המסחר הדאגה מהתחממות המצב הבטחוני בין ישראל ללבנון ועליות מחירים בזירת האנרגיה בעקבותיה.

נאסד"ק ירד ב-0.82% ל-2,037.3 נקודות ואיבד 4.3% בסיכום שבועי. דאו ג'ונס ירד גם הוא ב-0.99% ל-10,739.35 נקודות - משלים ירידה של כ-3.1% בשבוע.

הלחימה במזרח התיכון מעלה חששות בלב המשקיעים מפני שיבושים באספקת נפט מהאזור וביחד עם התקפות מורדים בניגריה - יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם - על צינורות נפט במדינה, הם שלחו כבר אתמול את מחיר הנפט אל מעל ל-78 דולר לחבית.

היום נסגרו החוזים על הנפט הגולמי במחיר של 77.03 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים בבורסת הסחורות של ניו יורק - עליחה שבועית של 4% ועלייה של 26% מתחילת השנה. מוקדם יותר היום נגע המחיר ב- 79.45 דולר לחבית - כבר לא כל כך רחוק מהרף המאיים של 80 דולר לחבית.

ירידות השערים בשווקים והסוגייה האינפלציונית הבוערת, כשלצידה השאלה האם העלאות הריבית יימשכו אחרי 17 העלאות רצופות, שולחת את המשקיעים אל מה שנתפס כהשקעה בטוחה יותר בעיתות משבר - הזהב. מחירה של אונקית זהב השלים השבוע זינוק של למעלה מ-5% ונסגר בשיא של יותר משבעה שבועות בגובה של 668 דולר לאונקיה.

היום התפרסם בוול סטריט רצף נתוני מקרו, שהחשובים שבהם היו נתוני המכירות הקמעונאיות בחודש יוני. המכירות פורסמו טרם הפתיחה והציגו במפתיע ירידה זו הפעם הראשונה מזה 4 חודשים על רקע ירידות במכירות מגזר הרכב. בשווקים ציפו דווקא לעלייה של 0.4% אחרי עלייה של 0.1% במאי.

טרם הפתיחה פורסמו גם מחירי היבוא והיצוא, שעלו ב-0.1% וב-0.8% בהתאמה בחודש יוני החולף.

עוד בזירה המקרו כלכלית - זמן לא רב לאחר הפתיחה פורסם גם מדד האמון העסקי של אוניברסיטת מישיגן - גם מדד זה מוצא עצמו מכתיב לפעמים את הטון בוול סטריט וכך כנראה הוא עשה גם היום, במקביל למתיחות הבטחונית מעבר לים. המדד ירד ביוני ל-83 נקודות - בעוד בשוק ציפו לעלייה ל-86 נקודות.

ולבסוף - משרד המסחר האמריקאי דיווח כי המלאי העסקי בארה"ב גדל במאי ב-0.8%, גידול כפול מתחזיות הכלכלנים, שצפו עלייה של 0.4%, בעקבות זינוק של 3.2% במלאי מגזר הרכב, הקפיצה החדה ביותר במלאי זה שבע שנים.

ברקע למסחר היום ניצב גם המשך עונת הדו"חות. טרם הפתיחה פירסם את תוצאותיו קונגלומרט הענק האמריקאי, בעל שווי השוק השני בגודלו מבין החברות הציבוריות בארה"ב - ג'נרל אלקטריק. GE דיווח על עלייה של 6 סנט ברווח למניה ל-47 סנט - בדיוק כפי שחזו לו בשוק ועל גידול חד מהצפוי במכירות. יחד עם זאת חזה GE גם רווח של 50-48 סנט למניה ברבעון הנוכחי - תחזית שאיכזבה, ככל הנראה, את המשקיעים, אשר שלחו את המניה לירידה של כ-1.7% ל-32.1 דולר.

בקרב הישראליות, נרשמו ביומיים האחרונים ירידות שערים חדות - לדואליות כמו גם לאלו שנסחרות מעבר לים בלבד. ב-HSBC אמרו אתמול כי הירידות אינן פרופורציונליות להשפעה האפשרית של הארועים האחרונים על מצבן העסקי של החברות, אך כאמור זה לא מנע מהן להמשיך ולהדרים. היום נראה כי חלק מהמניות ניסו להתאושש עם עליות שערים זהירות: אודיוקודס ירדה ב-2.8%; אלווריון ירדה ב-0.7%; אלון USA הצליחה לעלות בכ-1%; סייפן נחתכה ב-7.2% ואמדוקס ירדה ב-1.4%. יחד עם זאת, הורגשה לקראת הנעילה התמתנות קלה במגמה השלילית אל מול פתיחת המסחר היום.

נייס, שזכתה להמלצה חמה במיוחד מ-HSBC, ירדה אמש ב-5%, אחרי ירידה של 7% בארבעת הימים הקודמים. היום הצליחה המניה להתאושש במעט עם עלייה של 1% לגובה של 24.9 דולר.

גם טבע סבלה אמש מירידה חדה של 3.5% ל-30.5 דולר - כשלסנטימנט השלילי כלפי החברה בחודשים האחרונים התווסף גם הסנטימנט השלילי לפי המניות הישראליות. היום פתחה המניה בעלייה של 0.7% אך חתמה בירידה מתונה של 0.3% ל-30.4 דולר - שפל של כשנה ורחוק בכ-15 דולר שקבעה באמצע דצמבר 2005. ברקע למסחר בטבע היום, פסיקה שלפיה לא תוכל לשווק גירסה גנרית של Lexapro, שכן תוקף הפטנט שלה יפוג רק ב-2012. מכירות התרופה מסתכמות בכ-1.8 מיליארד דולר לשנה במונחי מקור.

מול המניות הישראליות החבוטות ניצבה אמש מניית יצרנית גדרות האבטחה, מגל מערכות, שזינקה ב-19.7% ל-11.5 דולר במחזור גבוה של יותר מ-600 אלף מניות. היום נסחרה המניה מרבית היום בירידות חדות של עד לכ-6%, אך סיימה דווקא בעלייה של 2.1% ל-11.7 דולר. מגל אחראית לייצורן והקמתן של מרבית גדרות האבטחה אשר מקיפות את גבולות מדינת ישראל ואין זו הפעם הראשונה שהמניה נהנית ממגמה חיובית בימים של חוסר ודאות בטחוני.

מניות רדקום צנחו ב-11.7% ל-1.8 דולר - משלימות צניחה של כ-60% מאז סוף מארס. אז נזקפו הירידות לאזהרת רווח לרבעון הראשון והיום הן נזקפות לתוצאות מקדימות שפירסמה ולפיהן הכנסות הרבעון צמחו ל-5.7 מיליון דולר - מפספסות את תחזיות החברה להכנסות של 6-6.5 מיליון דולר, כפי שסיפקה ברבעון הראשון. מנכ"ל החברה ארנון תוסיה כהן ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר היום כי הפספוס של התחזיות נובע מ"מדיניות חשבונאית" ושהחברה המשיכה לקבל ברבעון זה הזמנות גדולות.

דלק US השלימה רכישת 40 חנויות תדלוק בארה"ב תמורת 42 מיליון דולר. מאז הנפקתה בתחילת מאי - עם תחילת הירידות בשוקי המניות בעולם - איבדה דלק US כ-6.5% מערכה. היום, לאחר שפתחה בירידה, חתמה המניה בעלייה של כחצי אחוז ל-15.3 דולר.

ורינט ירדה ב-0.7% לכ-26 דולר. החברה הודיעה שהיא רוכשת חברה לפתרונות הקלטה והערכת ביצועים ב-35 מיליון דולר. ורינט תשלם עבור החברה הפרטית מרקום סיסטמס, המעסיקה כ-60 עובדים, עוד 17.5 מיליון דולר, בהתאם לעמידה ביעדים. הרכישה צפויה לתרום 8 מיליון דולר להכנסות קומברס בשנה הפיסקלית 2006. מניית ורינט נחתכה מתחילת השנה ב-25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully