וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות במדדים ובמניות הישראליות

עומרי כהן

13.7.2006 / 23:07

הנאסד"ק נפל ב-1.7% לשפל של 10 חודשים. מגל קפצה בכ-20%. ורינט איבדה 3.3%. טבע ירדה ב-3.5%. אורבוטק נפלה ב-3.6%

השפעת המתקפה האווירית הישראלית על לבנון הגיעה היום גם לוול סטריט. מחירי הנפט הגולמי זינקו ב-2.3% לשיא של 76.7 דולר לחבית, על רקע החשש כי ההתלקחות האזורית במזרח התיכון תפגע באספקת הנפט בעולם. בשוקי המניות הגיבו המדדים להתרחשויות בירידות שערים חדות, זה היום השני ברציפות. מדד נאסד"ק ירד ב-1.7% לרמת שפל של 10 חודשים - 2,054 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 1.5% ל-10,846 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-1.3% ל-1,242 נקודות. בשוק הסולידי, ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.029% ל-5.071%.

רוחות המלחמה שנושבות מגבול הצפון הגיעו עד ניו יורק וליבו את החששות מפני משבר במזרח התיכון, אשר יגרום לשיבושים באספקת הנפט בעולם. אם יש דבר שהאמריקאים לא אוהבים, זה הסיכוי לפגיעה באספקת הנפט הסדירה למדינה, וכאשר לאירועים במזרח התיכון מצטרפות גם ידיעות בנוגע להתקפות של מורדים בניגריה על צינורות נפט במדינה, מזנק מחיר הנפט בהתאם. ניגריה היא יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם.

יום הלחימה השני בצפון ממשיך לגבות מחיר גבוה מהמניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, על רקע חששות המשקיעים מהשפעת האירועים על פעילותן של החברות הישראליות. מירידות שערים חדות סובלות היום טבע (3.5%-), אודיוקודס (2.9%-), אלווריון (3.7%-), אורבוטק (3.6%-), מרקורי (2.6%-), סייפן (3%-), קומברס (2.7%-) ו-ורינט (3.3%-)

מנגד, בלטה מניית יצרנית גדרות האבטחה, מגל מערכות, בזינוק של 19.7% ל-11.5 דולרים במחזור גבוה של יותר מ-600 אלף מניות. מגל אחראית לייצורן ולהקמתן של מרבית גדרות האבטחה אשר מקיפות את גבולות מדינת ישראל.

בבנק HSBC התייחסו היום למניות הטכנולוגיה הישראליות וציינו כי הירידות אינן פרופורציונליות להשפעת האירועים האחרונים על מצב החברות. הבחירה של HSBC הולכת למניית נייס, שאיבדה 7% בארבעת הימים הקודמים. אולם למרות הדברים, מאבדת נייס עוד 5% ל-24.7 דולר.

בנוסף, העלה בית ההשקעות פרידמן, בילינגס, רמזי ושות', את ההמלצה למניית נייס מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", על רקע הערכת האנליסטים כי מצב חוסר הוודאות בישראל יוצר הזדמנות קנייה למשקיעים. כמו כן, הועלה מחיר היעד למניית נייס, מ-25 דולר ל-30 דולר.

הדבר שמאפיין את המסחר בתל אביב ביומיים האחרונים אינו שונה גם בקרב החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים. נראה כי כל החברות מתחפרות עד יעבור זעם ולא משחררות לשוק הודעות על חוזים חדשים או מהלכים מעניינים. ימים כאלה הם זמן מצוין להודעות שליליות, אזהרות ושאר רעות חולות, אך גם את אלה לא ניתן למצוא ביומיים האחרונים.

עונת הדו"חות לרבעון השני החלה זה לא מכבר והתוצאות שפורסמו עד כה לא הסעירו את וול סטריט. האם גם החברות הישראליות יספקו תוצאות פושרות? תשובה על כך אפשר יהיה לקבל החל מהשבוע הבא, כשצ'ק פוינט תפתח את עונת הדו"חות של הישראליות ביום שלישי לאחר המסחר. נראה כי מענקית האבטחה לא כדאי לצפות לגדולות ונצורות, על רקע האטה בשוק פתרונות האבטחה בכלל וחוסר בגורמי צמיחה בצ'ק פוינט בפרט.

תחזית הקונצנזוס בוול סטריט עבור צ'ק פוינט עומדת על הכנסות של 140 מיליון דולר ורווח של 33 סנט למניה - כ-81 מיליון דולר. היום יורדת צ'ק פוינט ב-0.4% ל-17.1 דולר.

אחרי צ'ק פוינט יגיעו ביום רביעי דו"חות ענקית הבילינג, אמדוקס. בית ההשקעות האמריקאי Susquehanna חזר היום על המלצת "חיובי" (מקבילה ל"קנייה") לאמדוקס והגדיר את מחיר המניה הנוכחי כאטרקטיווי עבור המשקיעים. למרות זאת, יורדת אמדוקס ב-1.5% ל-34.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully