וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-1.8%

שרון שפורר

12.7.2006 / 23:15

ירידות חדות במניות הישראליות בשל הלחימה בצפון. ריטליקס צללה בכ-17%. ירידות של כ-3% בקומברס צ'ק פוינט ואם סיסטמס

המגמה המעורבת בה פתחה וול סטריט את יום המסחר השלישי בשבוע התחלפה במהרה בירידות שערים, שהלכו והתגברו עד לנעילת המסחר. ברקע, מוטרדים המשקיעים מהמצב מעבר לים - המתיחות הגוברת בין ישראל ללבנון כמו גם אירועי הטרור בהודו אתמול. ובנוסף, קנס שהטילה הנציבות האירופית על ענקית התוכנה מיקרוסופט הכביד גם הוא על הסנטימנט ובעיקר כלפי מניות הטכנולוגיה.

מדד נאסד"ק איבד 1.8% ל-2,090.2 נקודות. מדד דאו ג'ונס חתם בירידה של 1.1% ל-11,013.2 נקודות. בשוק הסולידי - נותרו מחירי אג"ח המששלתיות ל-10 שנים ללא שינוי, כשהתשואה נותרה בגובה 5.1%.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו עוד לפני הפתיחה נתוני מאזן הסחר של ארה"ב במאי, אשר הצביעו על התרחבות מתונה מהצפוי של 0.8% בגירעון המסחרי האמריקאי ל-63.8 מיליארד דולר. בוול סטריט צפו כלכלנים בממוצע התרחבות של 2.1% בגירעון ל-64.6 מיליארד דולר.

במהלך יום המסחר פורסמו גם הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט ומוצריו בארה"ב. נתונים אלו הציגו ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט בשבוע שעבר. מחיר חבית נפט, שהגיב בתחילתה באדישות לנתונים, חצה בהמשך את רף ה-75 דולר לחבית אך בסיום חתם מתחת לרף זה - בגובה 74.95 דולר - עלייה של 79 סנט מול הסגירה אתמול.

לא רק זאת, אלא שגם היום נמשכה "הבהלה לזהב". אחרי שאתמול טיפס מחירה של אונקיית זהב ב-3% על רקע הפיגועים בהודו שגבו את חייהם של כ-200 בני אדם, הרי שהיום המשיכו המחירים לטפס ב-1.3% וחתמו מעל ל-650 דולר לאונקיה - הרמה הגבוהה מאז סוף מאי.

מיקרוסופט איבדה בסיום 1.9% למחיר של 22.7 דולר, בעקבות קנס מהאיחוד האירופי בסך של כ-360 מיליון דולר שהוטל עליה, לאחר שלא עמדה בחוקי ההגבלים העסקיים.

האירועים הביטחוניים החמורים בגבול לבנון, ובראשם חטיפת שני חיילי צה"ל, גררו היום את הבורסה בתל אביב לירידות שערים חדות, עקב החשש מאפשרות לפתיחתה של מלחמה בצפון. אירועים אלו המשיכו להשפיע לשלילה גם על המניות הישראליות בוול סטריט ובעיקר על הדואליות שבהן. קומברס נפלה ב-3.3% ל-18.3 דולר, צ’ק פוינט ירדה ב-3.3% ל-17.2 דולר ואם סיסטמס השילה 3.3% ל-26.2 דולר; מירידות חדות סבלו גם מניות הרישום הכפול - סרגון (4.4%-), אלדין (5.4%-), תפרון (5.5%-), קמטק (1.8%-), איתוראן (6.7%-), טאואר (6.1%-), נייס (-5.4%-) וגילת (5.4%-).

טבע החבוטה ירדה בסיום ב-1.4% נוספים ל-31.62 דולר. החברה דיווחה היום, כי תשווק לבדה בארה"ב את תרופת האזילקט מתוצרתה לטיפול בפרקינסון, לאחר ששותפתה המיועדת לשיווק התרופה שם - חברת Eisai היפאנית, ויתרה על 50% מזכויות ההפצת האג'ילקט שהיו ברשותה.

האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון ציין בתגובה כי לא ניתן להבין האם המשמעות חיובית או שלילית, מכיוון שטבע לא סיפקה מידע על תנאי ה"הינתקות" מ-Eisai. "במידה שמדובר בניתוק ללא תמורה, הרי שמדובר בידיעה שלילית, המביעה את חוסר שביעות הרצון של Eisai מהפוטנציאל הגלום בתרופה. עם זאת, במידה שמדובר בעסקה שכללה תשלום מצידה של טבע, צריך לדעת מהו גודל התשלום בכדי להעריך האם העסקה היתה טובה", הוסיף הרשקוביץ. לדבריו, לאור המחסור בנתונים, הוא אינו צופה שהמניה תגיב לידיעה בצורה מהותית.

בנושא אחר, ביקשה טבע מבית משפט מחוזי בפילדלפיה לבטל פטנט חדש שקיבלה ענקית התרופות השווייצית, נוברטיס, עבור הטבליות המצופות לטיפול באפילפסיה (מחלת הנפילה) מסוג Trileptal. מדובר בפטנט היחיד על התרופה אשר יפוג רק ב-2018. מכירות התרופה המקורית הסתכמו אשתקד ב-615 מיליון דולר.

בכך לא הסתיימו האירועים עבור טבע היום. החברה הודיעה גם כי קיבלה אישור טנטטיווי לתרופה עם מכירות מקור של כ-1.3 מיליארד דולר בשנה. מדובר בגירסה הגנרית ללוטרל של נובארטיס לטיפול בלחץ דם גבוה. למרות כל האירועים, בסופו של יום סבלה טבע מהסנטימנט השלילי בכלל וכלפי הישראליות בפרט והמשיכה לאבד גובה.

ריטליקס צללה בסיום ב-17.2% ל-17 דולר כשהיא משלימה צניחה תלת-יומית של כ-23%. זאת, לאחר שהחברה איששה את החששות בשוק והזהירה מפני הכנסות ורווחים נמוכים מהצפוי ברבעון השני. ריטליקס, המתמחה בפיתוח תוכנות לניהול רשתות קמעוניות, העריכה כי סיימה את הרבעון עם הכנסות של 44 מיליון דולר והפסד נקי של 13-8 סנט למניה. ללא הוצאות חד-פעמיות והוצאות על אופציות, מדובר על הפסד פרופורמה של 6-1 סנט למניה. ריטליקס הסבירה את פספוס התחזיות בעיכובים בהשלמת מספר פרויקטים, שההכנסות מהם יידחו לרבעון השלישי והרביעי של 2006. לפיכך, חזרה החברה על תחזית ההכנסות ל-2006 כולה.

האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון העריך, כי הירידות במניה מהוות הזדמנות קנייה לטענתו וכי המחצית השנייה של השנה צפויה להיות טובה הרבה יותר עבור החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully