וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה היא אלופת העולם בכדורגל

9.7.2006 / 23:40

איטליה ניצחה את צרפת בבעיטות הכרעה והפכה לאלופת העולם בפעם הרביעית. זינאדין זידאן סיים את הקריירה שלו בכרטיס אדום

איטליה ניצחה הערב את צרפת במשחק גמר גביע העולם בכדורגל, ובכך הפכה לאלופת העולם בפעם הרביעית. המשחק הוכרע בשער של פאביו גרוסו בשלב בעיטות ההכרעה מ-11 מטרים, שקבע 3:5 לאיטלקים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות. זו הפעם השנייה שבה גביע העולם ניתן לנבחרת שמנצחת בבעיטות הכרעה. הנבחרת שניצחה היום, איטליה, הפסידה באותה צורה לברזיל בגמר מונדיאל 1994.

צרפת השיגה שער יתרון כבר בדקה השישית, כשפלורן מאלודה הופל ברחבה על ידי מטראצי והשופט הארגנטינאי הוראסיו אליזונדו שרק לפנדל שנוי במחלוקת. זידאן בעט קשתי וחלש לפינה הימנית, והכדור עבר לבסוף את קו השער.

איטליה הצליחה להגיב כבר בדקה ה-19, אחרי לחץ בלתי פוסק. מרקו מטראצי כיפר על ההכשלה בדקה השישית עם נגיחה חזקה פנימה, אחרי קרן.

בדקה ה-109, זינדין זידאן נגח בחוזקה בחזהו של מטראצי. השופט לא ראה את האירוע, אך קיבל דיווח מהקוון וזידאן הורחק בכרטיס אדום מהמשחק האחרון שלו לפני פרישתו. מי שאמור היה להיות גיבור הגמר מסיים את הקריירה בצורה משפילה. קודם להרחקתו של זידאן שלטה קבוצתו במשחק, אבל במקרה של זכייה צרפתית בגביע ברור כי התמונה הזכורה ביותר ממנה הייתה של הכוכב הפורש יורד מושפל מהמגרש. מאוחר יותר לא עלה זידאן לטקס חלוקת הגביע והמדליות.

איטליה זוכה בגביע בצורה הרואית, כשברקע פרשיית שחיתות שבה מעורבות ארבע מהקבוצות הגדולות בכדורגל האיטלקי, יובנטוס האלופה, מילאן סגניתה, לאציו ופיורנטינה. 13 שחקנים מהסגל האיטלקי משחקים בקבוצות אלו, וגם שמו של המאמן, מרצ'לו ליפי, שורבב לפרשה. אלא שהאיטלקים הצליחו להתגבר על הסקנדל ולסיים עם גביע היסטורי. ההכרעה בפנדלים וההרחקה של זידאן היו בגדר סיום הולם לטורניר בינוני, שהיה רווי בהרחקות ובהארכות וסבל ממיעוט שערים.

הדרך לגמר

איטליה הגיעה לגמר אחרי שניצחה בדרך את גאנה, צ'כיה, אוסטרליה, אוקראינה וגרמניה. היא הוכיחה יכולת קבוצתית. עשרה שחקנים כבשו 11 שערים עד לגמר. קודם לגמר, איטליה ספגה רק שער אחד וגם הוא היה עצמי (נגד ארצות הברית).

צרפת לא הרשימה בשני המשחקים הראשונים שלה, אבל מאז היא במגמת עלייה. ניצחון על טוגו העלה אותה לשמינית הגמר. אחר כך הגיעו ניצחונות על ספרד, ברזיל ופורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully