וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות בתום מסחר הפכפך

30.6.2006 / 23:45

נאסד"ק סגר הרבעון הגרוע ביותר מאז תחילת 2005 - נפל ב-7%. צ'ק פוינט איבדה 4%. טבע התאוששה היום ב-1%. קומברס ירדה 2%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות קלות בתום יום מסחר הפכפך, על רקע נתוני מקרו מעורבים שיצאו היום בארה"ב. מדד נאסד"ק, אשר זינק אתמול בקרוב ל-3% - הזינוק היומי החד ביותר זה למעלה משנה - נסגר בירידה של 0.1% לרמה של 2,172 נקודות. במהלך הרבעון השני שהסתיים היום נפל מדד נאסד"ק ב-7.2% - הרבעון הגרוע ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 2005. מתחילת השנה איבד מדד נאסד"ק 1.5%, אם כי בכל ארבעת הרבעונים הקודמים, עלה המדד.

מדד דאו ג'ונס, שקפץ אתמול כמעט ב-2% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר 2003 - איבד 0.4% לרמה של 11,150 נקודות. בסיכום רבעוני, עלה מדד דאו ג'ונס ב-0.4%, ומתחילת השנה עלה ב-4%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר היום בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.062% לרמה של 5.138%.

ההוצאה האישית בארה"ב גדלה ב-0.4% בחודש מאי, העלייה המתונה ביותר זה שלושה חודשים, לאחר עלייה של 0.7% באפריל - כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה האישית (PCE), מדד הנחשב למועדף על הבנק הפדרלי, עלה בחודש שעבר ב-0.2% - בהתאם לתחזיות. בשיעור שנתי עלה המדד במאי ב-2.1% - ללא שינוי לעומת החודש הקודם.

עם זאת, לצד נתוני ההוצאה האישית ומדד המחירים לצרכן המבוסס על נתונים אלו, אשר חיזקו את ההערכות כי יש מקום להפוגה בהעלאת הריבית בארה"ב, סיפקה חזית המקרו היום גם נתונים אשר חיזקו את ההערכות כי סכנת האינפלציה טרם שככה, ואף גרוע מכך, כי נרשמת האטה בצמיחה לצד עלייה במחירים.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ירד בחודש יוני לרמה של 56.5 לעומת רמה של 61.6 בחודש הקודם, על רקע עלייה חדה בהוצאות העסקים באזור. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 59. מדד המחירים ששולמו על ידי עסקים באזור המערב-התיכון של ארה"ב, נסק החודש לרמה של 89 - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1988 - לעומת רמה של 76.9 בחודש מאי.

הבנק הפדרלי העלה אתמול את הריבית בארה"ב בפעם ה-17 ברציפות מאז יוני 2004, בשיעור של 0.25% לרמה של 5.25% - רמתה הגבוהה ביותר מזה חמש שנים. החוזים על הריבית הפדרלית (Fed funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו והמשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 62% לכך שהבנק הפדרלי יעלה בפגישתו באוגוסט את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5.5%, לעומת הסתברות של 83% שצפו לכך לפני הודעת הריבית אתמול.

מניית חברת אפל (סימול AAPL), יצרנית נגן המדיה iPod, ירדה ב-2.9%, לאחר שהפכה לחברת הטכנולוגיה האחרונה שהצטרפה לשערוריית האופציות. אפל מסרה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, כי התגלו אי סדרים בהקצאות האופציות שלה, בהן מענק אופציות למנכ"ל סטיב ג'ובס.

מניית ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, זינקה ב-8.8% לאחר שהמשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן - המחזיק בכ-10% ממניות החברה - קרא לענקית הרכב האמריקאית לפתוח במשא ומתן לשיתוף פעולה גלובלי עם יצרניות הרכב רנו וניסאן מוטור.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט, ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA) התאוששה ב-1% למחיר של 31.6 דולר לאחר שמינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב העניק היום אישור סופי לשיווק הגירסה הגנרית של טבע לתרופה זולופט לטיפול בדיכאון של ענקית התרופות האמריקאית פייזר. הגירסה הגנרית של טבע, אשר זכתה בבלעדיות של חצי שנה, תשווק בטבליות במינונים של 25 מ"ג, 50 מ"ג ו-100 מ"ג, וצפויה להערכת החברה להגיע למדפים במחצית השנייה של חודש יולי. מכירות התרופה המקורית הסתכמו ב-3 מיליארד דולר בשנת 2005.

מניית טבע נפלה אתמול ביותר מ-3% בעקבות דיווח כי פייזר מתכננת להשיק גירסה גנרית משלה לזולופט, במטרה להילחם בגירסה הגנרית של טבע. במקביל, דווח אתמול כי התרופה טיסאברי של ביוג'ן איידק ואלאן, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ואשר מתחרה בקופקסון של טבע, אושרה לשיווק במדינות האיחוד האירופי. זאת, לאחר ההחלטה להחזיר את התרופה למדפים בארה"ב.

עוד במגזר התרופות: חברת פריגו (סימול PRGO) הודיעה אתמול לאחר סגירת המסחר כי קיבלה ביחד עם שותפתה קלי לברטוריס (Kali Laboratories) אישור מותנה ממינהל המזון התרופות בארה"ב (FDA) לייצר ולשווק את התרופה Amlodipine Besylate, שהיא הגירסה הגנרית לתרופה Norvasc לטיפול ביתר לחץ דם - שמכירותיה במונחי מקור מסתכמות ב-2.5 מיליארד דולר בשנה. מניית פריגו איבדה 1.7% למחיר של 16.1 דולר.

צ'ק פוינט נפלה ב-4%

בין החברות הישראליות בלטה גם צ'ק פוינט (סימול CHKP), אשר נפלה ב-4% למחיר של 17.6 דולר. נציגה בולטת נוספת של מגזר הטכנולוגיה, קומברס (סימול CMVT), איבדה 1.8% למחיר של 19.8 דולר.

חברת אמדוקס (סימול DOX), המתמחה בתוכנות לניהול חיוב לקוחות (בילינג), ניהול קשרי לקוחות (CRM) ובפתרונות משלימים, הודיעה אתמול על עסקה למכירת מערכת לניהול קשרי לקוחות לחברת שירותי התקשורת הקנדית, רוג'רס קומיוניקיישנס. אמדוקס לא פירסמה את היקף העסקה, אך השוואתה לעסקה אחרת של רוג'רס שנחתמה עם קומברס, עשויה לרמוז על כך שהיא מסתכמת בוודאי בכמה עשרות מיליוני דולרים. מניית אמדוקס, אשר עלתה אתמול ב-1.9%, המשיכה במגמה החיובית גם היום, והוסיפה 1.5% למחיר של 36.6 דולר.

יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור (סימול TSEM) סיימה אתמול הנפקה לציבור בישראל במהלכה השלימה גיוס של כ-140 מיליון שקל (כ-31 מיליון דולר) באמצעות מכירת אג"ח להמרה ואופציות למניות. את הגיוס הוביל קונסורציום חתמים שכלל את פועלים אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום ולידר הנפקות. מניית טאואר ירדה בוול סטריט ב-2.1% למחיר של 1.4 דולר.

חברת נייס (סימול NICE) שזינקה אתמול ב-11.2% ל-28.1 דולר, מרחק נגיעה משיא אותו רשמה ב-10 במאי, התממשה היום ב-1.7% למחיר של 28.2 דולר. נייס ביצעה מאז השיא ספליט במניותיה, כך שכל מניה שלה הפכה לשתיים, ובחצי המחיר. בשקלול הספליט, עומד שיאה על 28.9 דולר.

חברת מגל מערכות ביטחון (סימול MAGS), העוסקת בתחום מערכות האבטחה ההיקפיות ואשר נמצאת בשליטת יעקב אבן-עזרא, הגישה בקשה לרשות ני"ע האמריקאית לדחות את הגשת הדו"חות השנתיים המלאים (ה-F20) עד ל-15 ביולי. הבקשה הוגשה בעקבות ביטול חוזה גדול של לקוח מאירופה עליו דיווחה כבר החברה לפני חודשיים. ביטול החוזה, שבגינו הכירה החברה בהכנסות חלקיות של 7 מיליון דולר, יעביר את החברה להפסד נקי בשנת 2005. מניית מגל עלתה ב-0.9% למחיר של 9.5 דולר.

חברת הנדל"ן אקוויטי 1 (סימול EQY), שבשליטת גזית גלוב (40% של חיים כצמן), הודיעה היום כי תוצאותיה הכספיות ברבעון השני צפויות להיות נמוכות משהעריכה עד כה, בעקבות עיכוב בסגירת עסקה של מכירת מגרש. אקוויטי 1, העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של נכסים מניבים מעוגני מרכולים בארה"ב, צופה כעת רווח תזרימי של החברה מפעולות נמשכות (FFO) של 41-40 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 46-44 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 45 סנט בשורה זו. עם זאת, מניית אקוויטי 1 עלתה ב-0.6% במחזור גבוה מהרגיל, למחיר של 20.9 דולר.

עוד בלטו בקרב הישראליות בוול סטריט: אלדין (סימול ALDN) שעלתה ב-5.1% במחזור כפול מהרגיל; קומטאץ' (סימול CTCH) ודלתא 3 (סימול DDDC) אשר נפלו ב-7.9% כל אחת; קריקס (סימול KERX) שעלתה ב-4% במחזור גבוה מהממוצע; רדוויז'ן (סימול RVSN) קפצה ב-7.6% במחזור גבוה מהרגיל; מאינד (סימול MNDO) הוסיפה 5.7% במחזור כפול מהממוצע; חברת הביוטכנולוגיה פלוריסטם (סימול PLRS.OB) הנסחרת מעבר לדלפק בוול סטריט ברשימת הבולטין בורד, נפלה ב-10% במחזור כפול מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully