וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעלייה

אסף רותם

29.6.2006 / 23:29

מדד נאסד"ק זינק ב-3% ל-2,174 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף כ-2%, ל-11,190 נקודות

לאחר כחודש של ירידות שערים חדות ועוד שבועיים של מסחר במגמה מעורבת, נפתרה חידת הריבית בארה"ב - ללא הפתעות. כצפוי, העלה הבנק הפדרלי בפעם ה-17 את ריבית הבסיס בארה"ב ב-0.25% לשיעור של 5.25%. בדברי ההסבר של הבנק בנוגע להחלטה, צוין כי ייתכנו העלאות נוספות, בהתאם לנתוני האינפלציה, אך נראה כי בשוק סבורים שלא כך יהיה, או שלפחות הגיעה השעה להפסקה בהן. בתגובה, שעטו המשקיעים על המניות: מדד נאסד"ק זינק ב-3% ל-2,174 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף כ-2%, ל-11,190 נקודות. זאת, בהמשך לעליות של כ-0.5% שרשמו המדדים אתמול.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו נתוני הצמיחה הסופיים של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2006. נתונים מוקדמים הצביעו על צמיחה של 5.3% בתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב, אולם הצמיחה בפועל ענתה על הציפיות המוגבהות האחרונות והסתכמה בצמיחה חדה של 5.6%.

מנגד, מחיר הנפט הגולמי נסגר בעלייה של 1.8% לרמה של 73.52 דולר לחבית - הגבוהה ביותר מאז ה-12 במאי. אתמול דיווח משרד האנרגיה בארה"ב על ירידה של 3.4 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי בשבוע שהסתיים ב-23 ביוני. במקביל, דיווח המשרד על עלייה בביקוש לנפט בחודש האחרון בשיעור של 0.9%, לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

בקרב המניות הישראליות, עלתה אמדוקס ב-1.9% ל-36.1 דולר, על רקע הודעת החברה בנוגע לעסקה למכירת מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) לחברת שירותי התקשורת הקנדית, רוג'רס קומיוניקיישנס. אמדוקס לא פירסמה את היקף העסקה, אך השוואתה לעסקה אחרת של רוג'רס שנחתמה עם קומברס, עשויה לרמוז על כך שהיא מסתכמת בוודאי בכמה עשרות מיליוני דולרים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח, כי חברת פייזר מתכננת להשיק גירסה גנרית משלה לתרופה זולופט, המיועדת לטיפול בדיכאון, במטרה להילחם בגירסה הגנרית של טבע, אשר שיווקה בארה"ב צפוי להתחיל בקרוב. השקת גירסה נוספת עשויה להוריד עוד את המחירים בשוק ויכולה לנגוס ברווחיות הצפויה של טבע בששת חודשי הבלעדיות הראשונים. האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר טוען, כי "אין פה חדשות". לדבריו, עד עתה השיקה פייזר גירסה גנרית לכל תרופה מקורית שלה לאחר תום תקופת הבלעדיות וכך היא עושה גם הפעם.

במקביל, דווח כי התרופה טיסאברי של ביוג'ן איידק ואלאן, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ואשר מתחרה בקופקסון של טבע, אושרה לשיווק במדינות האיחוד האירופי. זאת, לאחר ההחלטה להחזיר את התרופה למדפים בארה"ב.

בנוסף, ולאחר כל הירידות האחרונות, החלו בבנק ההשקעות קרדי סוויס לכסות את המניה. לפי תמחורה היום, מצאו האנליסטים בבנק את טבע כראויה להמלצת "נייטרלי" בלבד ובמחיר יעד של 38 דולר - 18% מעל מחירה טרם הפתיחה היום. מול זאת, ציינו כי טבע נמצאת בעמדה טובה להמשיך ולהוביל את השוק הגנרי. בשורות האיוב הפילו את טבע בכ-3.3% לכ-31.3 דולר.

מחיר הנפט מתדלק את עליות חברות האנרגיה, ובהן הישראליות. דלק US עלתה כ-4.8% ל-15.7 דולר, בעוד אלון USA טיפסה 2.4% ל-30.9 דולר.

עוד בלטה היום במסחר נייס, שזינקה ב-11.2% ל-28.6 דולר, מרחק נגיעה משיאה, אותו רשמה ב-10 במאי. נייס ביצעה מאז השיא ספליט במניותיה, כך שכל מניה שלה הפכה לשתיים, ובחצי המחיר. בשקלול הספליט, עומד שיאה על 28.9 דולר.

הזינוק במניות היה כה מקיף ורחב, שאפילו אורכית החבוטה הרימה ראש. המניה, שאיבדה יותר מ-70% מאז שיאה בינואר, על רקע ירידה בהכנסות, אזהרת רווח ועיכוב בלקוחות החדשים להם קיוו המשקיעים, זינקה ב-16.2% ל-10.4 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully