וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עומרי כהן

30.5.2006 / 23:42

נפילה של 2.1% במדד נאסד"ק, לרמה של 2,164 נקודות. ירידה של 1.6% במדד דאו ג'ונס ל-11,094 נקודות

שלושה נתוני מקרו, אשר כללו צמיחה נמוכה מהצפוי של 5.3% בתמ"ג האמריקאי ברבעון הראשון, ירידה של 2% בקצב מכירות הבתים הקיימים ונפילה של 4.8% במכירות מוצרים בני-קיימא, הורידו בסוף השבוע שעבר את מפלס החששות מפני אינפלציה בארה"ב, וסייעו לבורסות וול סטריט להתאושש מגל הירידות האחרון. מדד נאסד"ק למשל, השלים טיפוס תלת-יומי של 2.4%, לאחר שאיבד כ-8% מערכו בתוך כשבועיים. מנגד, דברים שאמר היום נשיא הבנק הפדרלי בשיקגו, מייקל מוסקואו, ולפיהם נתוני האינפלציה האחרונים נמצאים בטווח העליון של הטווח המועדף, עשויים אולי ללמד על אפשרות להעלאה נוספת של הריבית בסוף יוני לרמה של 5.25%.

לאחר שנחו אתמול המשקיעים לרגל יום הזיכרון האמריקאי, חזרה היום המגמה השלילית לאפיין את המסחר בוול סטריט וירידות שערים חדות נרשמות במרבית המגזרים. הסבירות לכך שהבנק הפדרלי יימנע בסוף יוני מהעלאה נוספת של הריבית - לראשונה מזה שנתיים - נותרה אמנם לא מבוטלת, אולם דברי מוסקואו, כמו גם נפילה באמון הצרכנים בארה"ב וצמיחה מתונה יחסית במכירות וול מארט, העלו את חששות כי משקי הבית בארה"ב יחסכו יותר ויבזבזו פחות. חששות אלו, תורגמו לנפילה של 2.1% במדד נאסד"ק לרמה של 2,164 נקודות ולירידה של 1.6% במדד דאו ג'ונס ל-11,094 נקודות.

מדד אמון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד מניו יורק, אשר טיפס באפריל לשיא של ארבע שנים, רשם במאי את הנפילה החדה ביותר מאז היכתה סופת ההוריקן קתרינה בסוף אוגוסט אשתקד בניו אורלינס - 6.6 נקודות לרמה של 103.2 נקודות. הנפילה החדה, אשר הוסברה בעליית מחירי הבנזין בארה"ב, עשויה להצביע על כוונת הצרכנים לצמצם את הוצאותיהם באופן אשר יאט את היקף הצמיחה בארה"ב.

גם רשת השיווק הגדולה בעולם, וול מארט, הצביעה על העלייה במחירי הבנזין (בנוסף לעליית מחירי השירותים הציבוריים) כסיבה לגידול של 2.3% בלבד שנרשם במאי, במכירות החנויות הפתוחות זה יותר משנה. הצמיחה היתה ברף התחתון של התחזית המוקדמת של וול-מארט, אשר עמדה על טווח 4%-2%.

סיבה נוספת לירידות היום, היא התפטרותו של שר האוצר בממשל בוש, ג'ון סנואו. על אף שמהלך זה היה צפוי לאור ידיעות מוקדמות, שפורסמו בסוף השבוע בכלי התקשרות בארה"ב. במקומו של סנואו מבקש בוש למנות את הנרי פולסון, מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן סאקס. בשוק הופתעו מהמועמד, אולם גם שמו לא מרגיע את החששות, מפני כוונתו של הממשל להמשיך במדיניות של החלשת הדולר. היום נחלש המטבע האמריקאי ב-1% מול היורו ל-1.289 דולר ליורו. גם בשוק הסולידי נרשמו ירידות מחירים והתשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו ב-0.034% ל-5.086%.

מהמגמה השלילית סבלו גם מרבית הבכירות מקרב המניות הישראליות בוול סטריט. אי.סי.איי זכתה בחוזה המוערך ב-75 מיליון דולר על פני 5 שנים עם בריטיש טלקום, אולם מנייתה נגררה לירידה של 2.8% ל-9.6 דולרים. רפי מאור, הנשיא והמנכ"ל, העריך כי "החוזה יתרום הכנסות של 20 מיליון דולר עוד השנה וכי הוא יסתכם ביותר מ-75 מיליון דולר". בתגובה להודעה ולאחר הירידות האחרונות במניה, העלה האנליסט עמית טסלר מישיר בית השקעות את המלצתו למניה, מ"החזק" ל"קנייה", עם מחיר יעד של 12 דולר.

סיליקום דיווחה על זכייה משמעותית נוספת, במסגרתה תספק כרטיסי תקשורת ליצרנית גדולה של ציוד תקשורת נתונים. שמה של החברה לא נמסר, אך ייתכן שמדובר בסיסקו, לאחר שג'וניפר וצ'ק פוינט כבר הצטיידו בכרטיסי המעקף של סיליקום. בתגובה להודעה, עלתה סיליקום ב-9.8% ל-7.8 דולרים.

מאז השבוע שעבר, השלימה מניית טבע טיפוס דו יומי של 4.5%, אחרי שנחתכה ב-17% מאז פרסום הדו"חות המאכזבים לרבעון הראשון של השנה. טבע קיבלה ביום רביעי החולף אישור מותנה לגירסה גנרית לזוקור של מרק לטיפול בכולסטרול, שהמכירות האתיות שלה מוערכות בכ-4.6 מיליארד דולר בשנה. היום נגררת גם טבע אחרי המגמה בשוק ואיבדה 0.3% ל-37.1 דולר.

און טראק רשמה צמיחה של 38% בהכנסות ל-9.1 מיליון דולר, אולם עלייה בהוצאות התפעול ורישום האופציות כהוצאות הגדילו את ההפסד הנקי ל-2 מיליון דולר. המניה הגיבה לתוצאות בירידה של 2.2% ל-10.1 דולרים.

מניית ת.א.ת טכנולוגיות זינקה ב-11.9% ל-7.8 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה על הכפלת היקף מכירותיה ברבעון הראשון, בעקבות רכישת חברת פידמונט ביולי אשתקד. ת.א.ת, המתמחה בפיתוח, ייצור ותיקון, של מחליפי חום ואביזרים נוספים לתעשיית התעופה, מכרה ברבעון הראשון ב-16.4 מיליון דולר לעומת 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי צמח ב-59% ל-1.3 מיליון דולר.

אלדין דיווחה כי תספק לעובדי חברת שירותי הטלפוניה באינטרנט, Vonage, את פתרון זיהוי המשתמשים שלה, eToken, לשיפור אבטחת המידע בעבודה עם מחשבים ניידים וקבצים בחברה. למרות ההודעה איבדה אלדין 1.5% ל-21.2 דולר.

מניית הלת’קר בלטה בזינוק חד של 53.3% למחיר של 88.9 סנט, תוך שהיא מרכזת מחזורי מסחר גבוהים, לאחר שהחברה דיווחה אתמול על גידול של 16% במכירות ברבעון הראשון ל-3.6 מיליון דולר ועל קפיצה של 116% ברווח הנקי ל-352 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully