וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בוול סטריט

עומרי כהן

30.5.2006 / 23:05

אי.סי.איי מאבדת 0.5% למרות הודעה על חוזה גדול. נייס מאבדת 1.7%. אם סיסטמס יורדת ב-1.3%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים, כשברקע התפטרותו של שר האוצר ג'ון סנואו ומגמה שלילית בשוקי העולם. מדד נאסד"ק יורד ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.5%. בקרב המניות הישראליות, יורדת אי.סי.איי ב-0.5%, על אף שהחברה הודיעה על חוזה חדש בהיקף של 75 מיליון דולר. אם סיסטמס מאבדת 1.3% ונייס יורדת ב-1.7%.

סקירת טרום מסחר

אחרי שלושה ימים של עליות שערים וסוף שבוע ארוך לרגל יום הזיכרון בארה"ב, מאותתים החוזים העתידיים על ירידות שערים בפתיחת שבוע המסחר המקוצר החדש. ברקע, ירידות בשוקי המניות בעולם על רקע צפי להתפטרותו של שר האוצר האמריקאי ג'ון סנואו והחששות שמחליפו יעדיף דולר חלש - מה ששולח גם את המטבע האמריקאי להיחלשות אל מול המטבעות העיקריים.

החוזים מצביעים על ירידה של 0.5% בנאסד"ק אחרי שהוסיף בשבוע שעבר 1.3% ל-2,210 נקודות ועל ירידה של 0.3% בדאו ג'ונס, שחתם את השבוע החולף גם הוא בעלייה שבועית של 1.3% ל-11,278 נקודות.

טרם הפתיחה יפורסמו נתנוי המכירות של הקמעונאיות הגדולות ובהן גם רשת וולמארט (WMT) - הגדולה בעולם.

במישור המקרו כלכלי יפורסמו גם מספר הדקות שלקח לבנק הפדרלי לקבל את ההחלטה האחרונה בדבר העלאה נוספת בשיעור הריבית. בארה"ב מייחסים לנתון זה חשיבות מרובה, שכן הוא מאותת בראיית המשקיעים על מידת ההסכמה בין חברי הפד ועשוי לרמז על העתיד לקרות בישיבה הבאה, שתתקיים ב-29 ביוני הקרוב, בנוגע לשיעור הריבית בכלכלה החזקה בעולם.

לאחר הפתיחה יפורסם גם מדד אמון הצרכנים לחודש מאי שצפוי לרדת ל-100 מ-109.2 נקודות בחודש אפריל. בזירת האנרגיה - מחירי הנפט עולים ב-1.06 דולר ל-72.44 דולר לחבית.

בקרב הישראליות, זכייה משמעותית נוספת לסיליקום. חברת ציוד תקשורת גדולה החלה בהזמנת כרטיסי תקשורת. שמה של החברה לא נמסר אך ייתכן שמדובר בסיסקו, לאחר שג'וניפר וצ'ק פוינט כבר הצטיידו בכרטיסי המעקף של סיליקום.

אי.סי.איי זכתה בחוזה המוערך ב-75 מיליון דולר על פני 5 שנים עם בריטיש טלקום. רפי מאור, הנשיא והמנכ"ל, העריך כי "החוזה יתרום הכנסות של 20 מיליון דולר עוד השנה וכי הוא יסתכם ביותר מ-75 מיליון דולר". מתחילת השנה טיפסה מניית אי.סי.איי ב-31%.

ומן השבוע שעבר, מניות טבע השלימו טיפוס דו יומי של 4.5% אחרי שנחתכו ב-17% מאז פרסום הדו"חות המאכזבים לרבעון הראשון של השנה. טבע קיבלה ביום רביעי החולף אישור טנטטיווי לגירסה גנרית לזוקור של מרק לטיפול בכולסטרול, שהמכירות האתיות שלה מוערכות בכ-4.6 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully