וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

26.5.2006 / 23:51

נאסד"ק הוסיף 0.5% והשלים עלייה שבועית של 1.3%. דאו ג'ונס טיפס 0.6% ל-11,278 נקודות, והשלים עלייה שבועית של 1.3%

יום שלישי ברציפות של עליות נחתם במסחר בוול סטריט. מדד נאסד"ק הוסיף 0.5% והשלים עלייה שבועית של 1.3% ל-2,210 נקודות. מדד דאו ג'ונס טיפס 0.6% ל-11,278 נקודות, והשלים גם הוא עלייה שבועית של 1.3%.

לעליות השבוע תרמה התחושה כי הפדראל ריזרב מחפש סיבה לעצור את העלאות הריבית כבר ביוני ובוול סטריט שיקפו לאורך השבוע החוזים סיכוי של בין 50%-60% להעלאה נוספת. היום התפרסמו נתוני ההכנסה והצריכה שהותירו את המשקיעים ברגשות מעורבים. מהנתונים עלה כי מדד המחירים לצרכן, בניכוי מזון ואנרגיה (מדד הליבה) טיפס 0.2% באפריל, המשקף קצב אינפלציה של 2.1% ב-12 החודשים האחרונים. קצב זה נמצא אמנם ברף העליון של הציפיות, אך אינו מהווה חריגה משמעותית מהקצב שעלה במארס – 2%. הדו"ח גם הראה על עלייה קטנה מהצפוי של 0.5% בהכנסה האישית, בעוד הציפייה היתה לעלייה של 0.7%. העליה בצריכה היתה בהתאם לציפיות - 0.6%.

כך או כך, לאחר שבועיים של ירידות על רקע חששות אינפלציוניים, התחלפה המגמה, לפחות בימים האחרונים. קרנות שמשכו את כספן מהשווקים המתעורים, ובראשם הודו וטורקיה, לא ששות לחזור למקום ממנו הן ברחו, ונראה כי הכסף הזה הוא שקובע את המגמה בטווח הקצר. במילים אחרות, הכספים מתחילים לחזור לשווקים המערביים, והשוק האמריקאי הוא תמיד הנוח ביותר מבחינת סחירות. השאלה שנותרה פתוחה היא, אם הכסף יזרום לשוק המניות, או שמא יישאר בנזילות גבוהה יותר, קרי במזומן או בפקדונות קצרי טווח. מול אלה, לא נראה שהוא זרם עד כה בצורה מסיווית לשוק האג"ח, שכן בימים האחרונים לא היתה תזוזה משמעותית במחירי איגרות החוב הממשלתיות. מחירן של איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עולה מעט היום והתשואה עליהן יורדת כ-0.022% ל-5.022%.

בקרב המניות הישראליות, טבע טיפסה 1.4% ל-37.2 דולר, והשלימה טיפוס דו יומי של קצת יותר מ-4.5%, לאחר שאמש טיפסה ב-3.1%. זאת, אחרי שצנחה ב-17% בשבועיים, מאז האכזבה שנרשמה בשווקים מתוצאות החברה ברבעון הראשון ומהתחזיות שלה ל-2006. כשעה וחצי לפני נעילת המסחר בוול סטריט אתמול, הודיעה טבע כי קיבלה אישור מותנה לייצור גירסה גנרית של זוקור של מרק, לטיפול בכולסטרול. לתרופה המקורית מכירות שנתיות של כ-4.6 מיליארד דולר. בליהמן ברדרס העריכו כי לזוקור תהיה תרומה של 400 מיליון דולר בשנה למכירות החברה.

גם קומברס התממשה היום ב-0.1% ל-22.8 דולר, לאחר שבלטה אמש עם זינוק של 5% ל-22.8 דולר במחזור של פי 2 מהממוצע במניה.

מניית גיוון זינקה ב-4.6% ל-18.3 דולר, לאחר שיחת ועידה שערכה, שסיכמה את שבוע מחלות העיכול שהיה בלוס אנג'לס. אמש השלימה גיוון ירידה דו יומית של למעלה מ-7%, מאז שהוגשה נגד החברה תביעה על ידי המתחרה העתידית - אולימפוס היפאנית - בגין הפרת פטנט הקשור במצלמת הווידיאו הנמצאת בתוך הקפסולה האנדוסקופית של גיוון, לאבחון אי סדרים במערכת העיכול.

עוד בלטה היום מניית און טראק, שזינקה ב-11.4% ל-10.3 דולר, ללא סיבה ידועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully