וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון ויזנטל פנה לנשיא ונצואלה לעזרה באיתור פושעי מלחמה נאצים

19.7.2001 / 17:17

מנהלי המכון ביקשו את עזרתו במציאת 18 משתפי פעולה עם הנאצים שברחו למדינה; בקשה קודמת לא זכתה לתגובה; טענו: איננו חושבים שוונצואלה רוצה להפך לחוף מבטחים לרוצחי המונים

אנשי מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס פנו השבוע בבקשה רשמית לנשיא וונצואלה, הוגו שבז, לסייע לה באיתורם של 18 פושעי מלחמה המתגוררים במדינה. הפנייה באה לאחר שפניות קודמות אל שרים בממשלה לסייע להם, לא זכתה לתגובה.

בפניה כתב אפרים צורוף, ראש הנציגות הישראלית במרכז ויזנטל, "בהתחשב בחומרת הפשעים בהם חשודים אנשים אלו, אנו מתקשים להבין מדוע הממשלה בוונצואלה נמנעה עד כה מלהגיב לבקשותינו לעזרה".

בחודש פברואר פנו אנשי מרכז ויזנטל לראשונה לממשלת ונצואלה בבקשה לעזור להם לאתר 14 ליטאים, שלושה אזרחי לטביה ואזרח אסטוני, המתגוררים, כנראה, כיום בונצואלה. 18 המבוקשים, חשודים בכך ששירתו בכוחות ביטחון מקומיים ברוסיה, שנהגו להוציא להורג אזרחים, שרובם ממוצא יהודי, בתקופת מלחמת העולם השנייה.

בכירים בממשלת ונצואלה לא הגיבו לבקשת העזרה, מלבד שר החוץ, לואיס אלפונסו דווילה, שאמר בזמנו, כי הממשלה תעזור באיתור החשודים. אך מעבר לתגובת השר לא הועברה כל תגובה רשמית לבקשת אנשי מכון ויזנטל.

"איננו חושבים שממשלת ונצואלה רוצה להפוך את המדינה לחוף מבטחים לרוצחי המונים או שהיא מתעלמת מפשעי השואה", אמר אפרים צורוף. עוד ציין כי "איננו מאמינים שממשלתך שהוכיחה לאחרונה את יכולתה למצוא את המרגל הפרואני, ולאדימירו מונטסינו, אינה מסוגלת לאתר את מיקומם של 18 החשודים".

מרכז ויזנטל הודיע לפני מספר חודשים כי איש עסקים אסטוני המתגורר בוונצואלה, שיתף פעולה עם הנאצים בזמן ששלטו באסטוניה, בין השנים 44-1941. איש העסקים, הארי מניל, הודה כי עבד בשביל המשטרה החשאית באותה תקופה, אך הכחיש כי שיתף פעולה עם הנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully