וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יחסי מין אינם גורמים ללידה מוקדמת

רויטרס

29.4.2006 / 21:03

מחקר חדש לא מצא קשר מובהק בין קיום יחסי מין בזמן ההיריון ללידה מוקדמת. עם זאת, לנשים מסויימות עדיף להמנע

נשים שילדו בעבר בלידה מוקדמת נמנעות לעיתים מקיום יחסי מין בהיריון הנוכחי, אך מחקר חדש קובע שאין בהכרח קשר בין השניים.

רופאים ממליצים לעיתים לצמצם בפעילות גופנית, כולל יחסי מין, במהלך ההיריון כדי להוריד את הסיכון של לידה מוקדמת. החוקרים מציינים כי נשים עם עבר של לידה מוקדמת נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול שוב מהתופעה, ולכן ההמלצות האלה תקפות עבורן ביתר שאת. אלא שלטענתם, הנתונים לוקים בחסר בכל הקשור להשפעת יחסי המין על הסיכון לחוות שוב לידה מוקדמת.

ד"ר ניקול פ. יוסט מבית הספר לרפואה "אמורי" באטלנטה ועמיתיה בדקו את ההשפעה של סקס על הסיכוי ללידה מוקדמת בקרב 187 נשים, שחוו בעבר לידה מוקדמת. 36 אחוזים מהנשים שהשתתפו במחקר חוו לידה מוקדמת גם בהיריון הנוכחי, כלומר לפני שבוע 37.

38 אחוזים מהנשים שדיווחו על קיום יחסי מין במהלך ההיריון אכן ילדו שוב בלידה מוקדמת. זהו אומנם שיעור גבוה, אך החוקרים טוענים שאינו שונה באופן משמעותי מ-28 האחוזים שחוו לידה מוקדמת, אך דיווחו שכלל לא קיימו יחסי מין במהלך ההיריון.

ד"ר ג'ין שפילד, רופאה מיילדת, אמרה כי למרות שרופאים רבים ממליצים להימנע מיחסי מין במהלך ההיריון, "כל מחקר רחב שבחן יחסי מין ולידה מוקדמת לא מצא קשר בין השניים". המסר שעולה מהמחקר הוא שפעילות מינית במהלך ההיריון מותרת גם עבור נשים שיש להן עבר של לידה מוקדמת, אמרה שפילד.

"יוצאי דופן אפשריים", היא אמרה, "הם קבוצה קטנה של נשים שצוואר הרחם שלהן נתפר, שחוו ירידת מים או שיש להן פתיחה טרם זמנן. עבור נשים אלו אנחנו ממליצים להוריד את כמות יחסי המין או להימנע מפעילות מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully