וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מיקרוסופט צנחה כ-11%

עומרי כהן

28.4.2006 / 23:39

נייס עלתה כ-5% לשיא של חמש שנים וחצי. אם סיסטמס התממשה ב-0.8%. טבע איבדה 1%. נאסד"ק ירד ב-1%

תוצאות מאכזבות של ענקית התוכנה מיקרוסופט, גררו היום את מניות הטכנולוגיה בוול סטריט לירידות שערים - אולם בשוק כולו נשמרה היציבות. זאת, הודות לצמיחה חדה של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון, עם עלייה מתונה מהצפוי העלות העבודה. זאת, לאחר שאתמול סגרו מדדי המניות בעליות של עד 0.5%, בתגובה לדברי יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, בפני הקונגרס בוושינגטון, על האפשרות להפסקה זמנית של רצף העלאות הריבית בארה"ב.

מדד נאסד"ק ירד ב-1% ל-2,322 נקודות ורשם ירידה שבועית של 0.9%. מדד דאו ג'ונס התממש משיא של שש שנים ב-0.1% ל-11,367 נקודות, אולם עלה בשבוע כולו ב-0.2%. מדד S&P 500 הוסיף 0.1% ל-1,310 נקודות, אולם ירד בשבוע כולו בשיעור דומה. עליות נרשמו בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה ב-0.015% ל-5.069%.

אמש, לאחר סיום המסחר, דיווחה חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, על תוצאות נמוכות מהצפוי ברבעון הראשון, שכללו גידול של 13% בשורת ההכנסות ל-10.9 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.98 מיליארד דולר. מיקרוסופט גם העריכה כי תיאלץ להגדיל את היקף הוצאותיה במטרה להילחם בתחרות מצידה של גוגל. בתגובה, חתך בנק ההשקעות מורגן סטנלי את ההמלצה למיקרוסופט מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" והמניה נפלה בשיעור החד ביותר מאז דצמבר 2000 - 11.4%.

בגזרה המקרו כלכלית פורסמו עוד לפני הפתיחה הנתונים הראשונים על היקף צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של 2006. על פי הנתונים המוקדמים, צמח התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב בקצב המהיר ביותר זה שנתיים - 4.8% במונחים שנתיים. זאת, לאחר צמיחה של 1.7% בלבד שנרשמה בחודשים אוקטובר-דצמבר. הצמיחה בתמ"ג היתה קרובה לתחזיות, שנעו סביב 4.9%. אולם למרות הצמיחה החדה בתוצר, נרשמה ברבעון הראשון עלייה נמוכה מהצפוי של 0.6% בעלות העבודה בארה"ב, אשר עשויה להצביע, כי האינפלציה אינה מרימה ראש. ברבעון הקודם עלה מדד עלות העבודה ב-0.8% ובוול סטריט ציפו בממוצע לעלייה של 0.9% ברבעון הראשון.

במדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נרשמה בשבועיים האחרונים ירידה חדה מהצפוי של 1.8 נקודות לרמה של 87.4 נקודות, עקב הזינוק במחירי הדלקים בארה"ב. בוול סטריט ציפו בממוצע לירידה קלה בלבד של 0.2 נקודות. מדד מנהלי הרכש של שיקגו צפוי ירד בשיעור חד, מעט יותר מהצפוי של 3.2 נקודות לרמה של 57.2 נקודות והצביע על האטה מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון, לאחר הזינוק החד שרשם המדד במארס. אולם למרות הירידה באפריל נותר קצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור שיקאגו חזק ביותר.

בקרב המניות הישראליות, טיפסה נייס ב-5.1% למחיר שיא חמש שנים וחצי - 54.8 דולר, על רקע רכישת שתי חברות בסכום כולל של כ-213 מיליון דולר. נייס הודיעה היום כי תרכוש חברת IEX, אשר מספקת פתרונות לניהול כוח אדם במוקדי שירות, תמורת כ-200 מיליון דולר במזומן. כמו כן, חתמה נייס על הסכם נוסף לרכישת Performix, העוסקת בתחום ניהול הביצועים של מוקדי השירות. במסגרת ההסכם זה, תשלם נייס 13.2 מיליון דולר במזומן, אולם מחיר הרכישה עוד עשוי לגדול ב-6.15 מיליון דולר נוספים, אם תעמוד החברה הנרכשת ביעדי ביצוע מסוימים. על רקע הרכישות גם העלתה נייס את תחזיותיה ל-2006. בתגובה לחדשות, העלה בית ההשקעות פרידמן בילינגס את המלצתו למניית נייס מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק".

אורכית התקשה להתאושש מנפילות אתמול ואיבדה עוד 0.7% ל-16.1 דולר. אמש צנחה המניה ב-14.4%, לאחר שהחברה חתכה את תחזית ההכנסות השנתית שלה מ-125 מיליון דולר לטווח של 100-80 מיליון דולר, על רקע ציפייה לקצב הזמנות נמוך יותר מצד הלקוחה העיקרית שלה, מפעילת הטלקום היפאנית KDDI. על רקע האירועים, חתך אתמול בית ההשקעות אוסקר גרוס את מחיר היעד לאורכית, מ-28 ל-23 דולר, אך הותיר לה המלצת "קנייה". ב-RBC חתכו היום את מחיר היעד למניה מ-34 ל-20 דולר, אולם הותירו לה המלצת "תשואת יתר".

אם-סיסטמס התממשה ב-0.8% ל-34.5 דולר, לאחר שהשלימה אתמול טיפוס דו-יומי של 12.5% בתגובה לתוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון. בדויטשה בנק חזרו אתמול על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 40 דולר.

בית ההשקעות אופנהיימר חתך את המלצתו למניית פריגו, מ"קנייה" ל"נייטרלי", לאחר שחברת התרופות פרסמה את תוצאותיה הרבעוניות. פריגו הגיבה בירידה של 2.6% ל-16 דולר.

קמטק איבדה 2% ל-5.86 דולרים, לאחר שהחברה הודיעה כי גייסה 15 מיליון דולר בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים בישראל. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 5.94 דולרים למניה.

טבע הצטרפה לרשימה ארוכה ומכובדת של ענקיות שוק, אשר מניותיהן זכו בשנים האחרונות למיני הצעות רכש עוינות מצד TRC קפיטל. היום הודיעה טבע לבעלי מניותיה, כי היא ממליצה להם שלא להיענות להצעת הרכש בהיקף של עד 2.5 מיליון מניות (0.4% ממניות טבע), שהוגשה בידי TRC קפיטל. ההצעה הוגשה ב-19 באפריל לפי מחיר של 37.8 דולר למניה – נמוך ב-3.8% ממחיר הסגירה באותו יום. מאז שבה מניית טבע אל מעבר לרמה של 40 דולר והגדילה את הדיסקאונט ביחס למחיר בשוק. טבע ירדה ב-1% ל-40.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully