וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורכית צונחת ב-17%

עומרי כהן

27.4.2006 / 23:10

אי.סי.איי מאבדת 2.7% - ההכנסות צמחו ב-11% ברבעון השני. רדוויז'ן מוסיפה 4.2% לאחר פרסום הדו"חות


בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.6%. בקרב המניות הישראליות, בולטת אורכית בצניחה של 17% לאחר שהחברה חתכה את תחזיותיה ל-2006, על רקע צפי למכירות נמוכות יותר ללקוחה העיקרית KDDI. רדוויז'ן עולה ב-4.2% לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות. אי.סי.איי מאבדת 2.7% - דיווחה על גידול של 11% בהכנסות.

סקירת טרום מסחר


אמש נקטע רצף של ארבעה ימי ירידות במדד נאסד"ק, בעוד מדד דאו ג'ונס התייצב על שיא של כ-6 שנים. אולם, נראה כי המגמה החיובית של אמש תתהפך היום, והחוזים שלפני המסחר מראים על ירידות של כ-0.4% בפתיחה. התשואה על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים כבר עומדת על 5.1%, מה שנותן תשואה לא רעה בסיכון נמוך, ובוודאי שאינו עוזר למניות.

עיני המשקיעים נשואות היום לדבריו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בפני ועדת הקונגרס. שוב יחפשו המשקיעים רמזים באשר לסוף תקופת העלאות הריבית, שהחלה במאי 2004. נראה כי העלאה נוספת של 0.25% ב-10 במאי היא בבחינת ודאות גמורה, אולם מה שיקרה אחריה פתוח לפרשנות. תמלילי המפגש הקודם של מועצת נגידי הפד העידו, כי גם שם, באותו חדר שקובע את הריבית העולמית, מעריכים כי סופן של העלאות הריבית - קרוב.

מעבר לכך, מחירי הנפט היום ממשיכים לרדת. מחיר חבית נפט עומד כעת על כ-71.2 דולר, ירידה של כ-1%. ענקית הנפט אקסון מוביל תפרסם היום את דו"חותיה ועשויה להשפיע על מגמת המסחר.

לאחר הסגירה, תפרסם מיקרוסופט את דו"חות הרבעון הראשון, וגם הציפיה לדו"חות אלה עשויה להשפיע על המסחר.

בקרב הישראליות, חברת אורכית איכזבה היום עם חיתוך תחזיות ל-2006. חברת ציוד התקשורת צופה לסיים את 2006 עם הכנסות של 80-100 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 125 מיליון דולר. הסיבה לכך היא ירידה צפויה בהיקף ההזמנות מ-KDDI, הלקוחה המשמעותית היחידה של אורכית. אם כך, אורכית עשויה לסיים את 2006 עם ירידה של 20% בהכנסות מאחר ואת 2006 היא מכרה ב-101 מיליון דולר. מניית החברה נופלת 17% במסחר לפני הפתיחה.

לאחר זינוק של כ-51% מתחילת השנה, הודיעה חברת ציוד התקשורת הישראלית אי.סי.איי טלקום כי סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 11% בהכנסות ל-162 מיליון דולר - מעט מעל התחזית הממוצעת בוול סטריט. הוצאות בגין אופציות למנהלי החברה ועובדיה והוצאות חד פעמיות בגין רכישת לורל נטוורקס הביאו לכך שהרווח הנקי יעמוד של 3.1 מיליון דולר, 3 סנט למניה. ברבעון המקביל עמד הרווח על 10.4 מיליון דולר וברבעון הקודם 7.6 מיליון דולר. ההוצאה בגין אופציות צפויה לעמוד על 10 מיליון דולר ל-2006 כולה. בנטרול הוצאות אלה, עמד הרווח על 7.1 מיליון דולר, 6 סנט למניה - בהתאם לתחזית הממוצעת בוול סטריט. המניה מוסיפה כ-3% במסחר לפני הפתיחה.

ענקית הבילינג אמדוקס עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה, כאשר הציגה רווח נקי של כ-82 מיליון דולר. בנוסף, הציגה החברה שמנהל דב בהרב הכנסות שיא של 601 מיליון דולר. אמדוקס צופה, כי ברבעון המסתיים ב-30 ביוני הקרוב, הכנסותיה יסתכמו בכ-622 מיליון דולר והרווח המדולל בניכוי הוצאות חד פעמיות יגיע ל-46 סנט למניה. הרווח הנקי צפוי להיות כ-40-39 סנט. החברה מציינת, כי תחזית זו אינה כוללת את ההשפעות הצפויות עקב השלמת רכישת Qpass. ייתכן כי ברבעון השלישי תרשום אמדוקס הוצאה חד פעמית הנובעת מרכישה זו. עבור 2006 כולה, מצפה אמדוקס להכנסות של כ-2.465-2.445 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.80-1.78 דולר, בניכוי הוצאות חד פעמיות. הרווח הנקי צפוי להגיע ל-1.55-1.51 דולר ללא ההשפעות הצפויות עקב השלמת רכישת Qpass.

אמש זינקה חברת הבילינג הקטנה מאינד CTI ב-5% במסחר בוול סטריט. זאת, לאחר שפירסמה "תוצאות ראשוניות" לרבעון הראשון. אלו כוללות הכנסות שיא של 5.2 מיליון דולר ורווח נקי של מיליון דולר, בדומה לרבעון האחרון. הדו"חות המלאים יפורסמו ב-9 במאי.

חברת הציוד הרפואי והאסתטי לומניס הודיעה כי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) אישרה את הסכם הפשרה עמה, שפירושו למעשה הוא מחיקה ממסחר למניה. לומניס לא ציינה מתי יימחקו מניותיה ממסחר, אך סביר להניח שהדבר יתרחש בימים הקרובים לכל המאוחר. לומניס נסחרת מתחילת 2004 ברשימת ה-Pink Sheets תחת הסימול LUME.PK. החברה מתכוונת להתחיל תהליך בקשה לרישום מחדש במהלך הרבעון השני של 2007, אך מדובר בהליך ממושך.

חברת פתרונות טכנולוגיית המידע ספיאנס, מקבוצת פורמולה, הודיעה כי חתמה על הסכם בהיקף של 5 מיליון דולר לאספקת פתרונות תוכנה לחברת ביטוח באירופה.

חברת סרגון, המתמחה במערכות תקשורת אלחוטיות לחברות סלולר, זכתה בפרויקט בהיקף של 6 מיליון דולר עם קבוצת דיג'יטל מובייל, ספקית טלקום בפיליפינים. סרגון טיפסה מתחילת השנה 40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully