וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

27.3.2006 / 23:58

מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,315 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס נע בכיוון ההפוך ואיבד 0.3% ל-11,250 נקודות

לאחר עליות השבועיים האחרונים ורגע לפני פרסום ההודעה על העלאת הריבית ל-4.75%, העדיפו היום בוול סטריט בעיקר להמתין. אמנם העלאה של הריבית ברבע אחוז נוסף נראית ודאית לגמרי, אולם את עיקר תשומת הלב יפנו המשקיעים להודעה הנלווית למהלך - זו אשר מסבירה מדוע החליט הבנק הפדרלי המרכזי להעלות את הריבית וכיצד הוא רואה את הצמיחה ואת סיכוני האינפלציה בכלכלה הגדולה בעולם.

מחר, כשעתיים לפני סיום המסחר, יפרסם הפד את החלטתו ודברים מהם ניתן יהיה להקיש על סיום קרוב של גל העלאות הריבית, עשויים יהיו להניע את שוק המניות האמריקאי לגל נוסף של עליות ולקביעת רמות שיא חדשות של חמש שנים במדדים.

לפי שעה, מצביעים החוזים בבורסת שיקגו על סבירות להעלאה נוספת אחת בלבד, מעבר לזו אשר צפויה מחר. אולם אם יפתח היום הנגיד החדש בן ברננקי את הרומן שלו עם המשקיעים במונולוג ארוך על סיכוני האינפלציה, הוא עשוי לשלוח את השוק חזרה לאחור. החוזים בשיקגו, יצביעו אז מן הסתם על תחזית להמשך העלאות הריבית, הן במאי והן ביוני, לפחות עד לשיעור של 5.25%.

לקראת ההחלטה נרשמה היום בוול סטריט מגמת מסחר מעורבת, כאשר מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,315 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס נע בכיוון ההפוך ואיבד 0.3% ל-11,250 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות מחירים והתשואה על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה בכ-0.026% ל-4.701%.

בקרב המניות הישראליות המשיכה מניית צ’ק פוינט להיאבק בתמיכה הטכנית החזקה, שהצליחה לבלום אותה בערב שבת מליפול אל מתחת למחיר של 20 דולר - לראשונה מאז יוני אשתקד. בינתיים, עדיין לא נפרץ הסכר וצ'ק פוינט שמרה על יציבות ברמת התמיכה הטכנית, אולם לא מן הנמנע כי בימים הקרובים תיפרץ לבסוף רמת התמיכה כלפי מטה, אם לא תצליח המניה לטפס עוד לפני כן לחוף מבטחים. התחזיות המעודכנות לרבעון הראשון, שצפויה צ'ק פוינט לפרסם בשבועיים הקרובים, עשויות לשלוח את המניה לאחד משני הכיוונים. היום היא עלתה ב- ב-0.4% ל-20.1 דולר.

מנגד, ממשיכה אחותה הקטנה של צ'ק פוינט במגזר אבטחת המידע, אלדין, להתחזק. אלדין עלתה ב-7.4% ל-22.2 דולר והשלימה טיפוס של 29% מתחילת השנה לשיא של שמונה חודשים. מגמה זו מצביעה כנראה על ציפיית השוק לתוצאות טובות של אלדין ברבעון הראשון של 2006, לאחר חצי שנה מאכזבת מבחינתה.

ריטליקס דיווחה לאחר שתי דחיות על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הרביעי של 2005 ומנייתה הגיבה בעלייה של 3.9% ל-24.9 דולר.

אי.סי.איי עלתה ב-0.2% ל-11.1 דולר, לאחר שהשלימה בסוף השבוע שעבר זינוק של 47% מתחילת השנה למחיר שיא של חמש שנים. בית ההשקעות אוסקר גרוס העלה אתמול את המלצתו לאי.סי.איי מ"החזק" ל"קנייה". במקביל, העלו שם את מחיר היעד למניה, מ-9 דולרים ל-14 דולר.

ספקית הרשתות האלחוטיות לאינטנרט מהיר, אלווריון, יישבה תביעה משפטית עם לקוח מהעבר, והסיכום בין שתי החברות הקטין את ההפסד של אלווריון ברבעון הרביעי של 2005 ובשנה כולה, בהיקף של 1 סנט למניה. אלווריון ירדה ב-0.4% ל-9.3 דולרים.

אמדוקס דיווחה על חוזה חדש בקזחסטאן, במסגרתו תספק למפעילת שירותי הסלולר KaR-Tel מערכת לניהול קשרי לקוחות. היקפו של החוזה הוערך בשוק במיליוני דולרים בודדים והמניה עלתה ב-1.1% ל-34.4 דולר.

יצרנית המעגלים המודפסים, אלטק, קיבלה הזמנות בהיקף כולל של 1.6 מיליון דולר מיצרנית אירופית של ציוד רפואי. מנייתה עלתה בתגובה ב-5.6% ל-4.4 דולרים.

לנאופטיקס, המתמחה בפיתוח מעבדים לרשתות תקשורת, ריכזה היום מחזורי מסחר גבוהים וזינקה מסיבה לא ברורה ב-13.2% ל-7.9 דולרים. גם בחדרי העסקות התקשו להסביר את הביקושים למניה שהגיעו ככל הנראה מצידו השני של האוקינוס.

בי.או.אס דיווחה על רווח נקי סמלי של 22 אלף דולר ברבעון הרביעי, הודות לרווח הון של 779 אלף דולר, שנוצר ממכירת חטיבת התקשורת. אולם ההפסד התפעולי דוקא גדל פי שניים ל-794 אלף דולר, לעומת הרבעון המקביל והמניה הגיבה בירידה של 2.1% ל-2.9 דולרים.

און טראק דיווחה על מכירות של 9.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, צמיחה של 19% ביחס לרבעון המקביל, אך ירידה של 23% ביחס לרבעון הקודם. במקביל, רשמה החברה הפסד נקי של 2.3 מיליון דולר והמניה הגיבה בנפילה של 7% ל-13.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully