וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צ'ק פוינט נפלה כ-5%

עומרי כהן

24.3.2006 / 23:51

אי.סי.איי טיפסה כ-5%. לוסנט זינקה 8.5% על רקע מיזוג אפשרי עם אלקטל. גוגל עלתה 7%. נאסד"ק הוסיף 0.6%

צירופה של ענקית האינטרנט גוגל למדד ה-S&P 500 ומגעים למיזוג בין שתיים מיצרניות ציוד התקשורת הגדולות בעולם - אלקטל ולוסנט, סיפקו היום דלק לעליות שערים במניות הטכנולוגיה ותרמו למגמה החיובית בשוק כולו. ירידה חדה בקצב מכירות הבתים החדשים בארה"ב הצביעה על התקררות מסוימת בשוק הנדל"ן האמריקאי, ותרמה אצל מי מהמשקיעים להערכות, כי גל העלאות הריבית בארה"ב מתקרב אולי לסיומו.

מדד נאסד"ק עלה היום ב-0.6% ל-2,312 נקודות והשלים שבועיים רצופים של עליות, עם עלייה שבועית מתונה של 0.3%. מדד דאו ג'ונס עלה היום ב-0.1% ל-11,279 נקודות, אולם נותר בשבוע כולו כמעט ללא שינוי, לאחר שבועיים חיוביים רצופים. הדאו רחוק עתה ב-3.9% בלבד משיא הסגירה של כל הזמנים במדד - 11,722 נקודות, אשר נקבע ב-14 בינואר 2000.

אמש לאחר סיום המסחר הודיעה חברת סטנדרד אנד פור'ס, כי בתחילת אפריל תתפוס גוגל את מקומה של מניית חברת הנפט והגז ברלינגטון ריסורסס ברשימת 500 המניות במדד. האחרונה עוזבת את המדד על רקע רכישתה בידי חברת קונוקו פיליפס. מדד ה-S&P 500 נחשב בעיני רבים למדד האמיתי של שוק המניות האמריקאי ומשמעות הצעד עבור גוגל היא שקרנות נאמנות ותעודות סל רבות, אשר עוקבות אחר המדד, יצרפו את מנייתה כעת לתיק ההשקעות שלהם. מניית גוגל הגיבה בעלייה של 7%.

בנוסף, אישרו אמש לוסנט האמריקאית ואלקטל הצרפתית, שתיים מיצרניות ציוד הטלקום הגדולות בעולם, כי הן דנות באפשרות למיזוג ביניהן, אשר ייצור חברה בשווי של 34 מיליארד דולר. המיזוג יאפשר לשתיים להתחרות טוב יותר ביצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, ועשוי להשפיע גם על יצרניות ישראליות של ציוד תקשורת. אלקטל עלתה ב-1.6% ואילו לוסנט זינקה ב-8.5%.

אנליסט התקשורת של מריל לינץ', טל ליאני, העריך כי למיזוג בין אלקטל ללוסנט תהיה השפעה חיובית על מגזר ציוד התקשורת כולו והוא עשוי להאיץ את מגמת המיזוגים והרכישות בענף. ליאני הוסיף, כי הוא רואה ענקיות שוק, כדוגמת אריקסון, סימנס ומוטורלה, כמי שעשויות להגיב למיזוג ברכישות משלהן של חברות כדוגמת ג'וניפר, סיינה ואף אי.סי.איי הישראלית. בתגובה לדברים, טיפסה אי.סי.איי ב-4.5% לשיא של חמש שנים - 11 דולר, תוך ריכוז מחזורי מסחר גבוהים של יותר מ-2 מיליון מניות. יצרניות ישראליות נוספות של ציוד תקשורת, אלווריון ואודיוקודס, נהנו מהמגמה החיובית במגזר והוסיפו 1.6% ו-2.8% בהתאמה.

בגיזרה המקרו כלכלית, דווח עוד לפני הפתיחה, כי בחודש שעבר גדלו ההזמנות למוצרים בני קיימא (מוצרים בעלי אורך חיים של לפחות 3 שנים) בשיעור חד מהצפוי של 2.6%, הודות לביקושים למטוסים אזרחיים. בוול סטריט ציפו לעלייה מתונה יותר של 1.5% בפברואר. במקביל תוקנו נתוני ינואר לירידה של 8.9%, לעומת נתונים קודמים אשר הצביעו על ירידה חדה אף יותר של 9.9%. בניכוי נתוני מגזר התחבורה, ירדו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-1.3% בפברואר - ירידה ראשונה מזה ארבעה חודשים.

כחצי שעה לאחר הפתיחה, דווח כי בפברואר ירדו מכירות הבתים החדשים בארה"ב בשיעור החד ביותר מזה תשע שנים, ובפעם הרביעית בששת החודשים האחרונים. בחודש שעבר נפלו מכירות הבתים החדשים ב-10.5% לקצב השנתי הנמוך ביותר מזה כשלוש שנים - 1.08 מיליון יחידות. בנוסף, הצביעו נתונים מעודכנים על ירידה של 5.3% במכירות הבתים החדשים בינואר, גבוה מהנתונים המוקדמים שפורסמו בחודש שעבר. אתמול דווקא דווח על עלייה חדה מהצפוי של 5.2% במכירות הבתים הקיימים בארה"ב בפברואר, לקצב של 6.9 מיליון יחידות בשנה.

בבורסת הסחורות של ניו יורק עלה היום מחירה של חבית נפט גולמי ב-35 סנט ל-64.26 דולר, בהמשך לזינוק חד של 3.3% אתמול. בשוק הסולידי ירדה התשואה על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.064% ל-4.675%.

צ'ק פוינט איבדה 4.9% ל-20 דולר במחזורי מסחר גבוהים של יותר מ-8.6 מיליון מניות, על רקע החלטתה לסגת מרכישת חברת סורספייר האמריקאית תמורת 225 מיליון דולר, בעקבות קשיים באישור העסקה מצד הממשל בוושינגטון. עם זאת, מניית צ'ק פוינט נבלמה היום בתמיכה טכנית חזקה, שציפתה לה ברמה של 20 דולר. מאז אוקטובר 2004 נסחרה המניה דרך קבע מעל רמה זו, מלבד ארבעה ימים בהם שברה לתקופה קצרה בלבד את רמת התמיכה וירדה עד ל-19.6 דולר.

בתגובה להודעה, חתכו במריל לינץ' וב-SG COWEN את ההמלצה לצ'ק פוינט ל"נייטרלי", ובבנקי השקעות נוספים הנמיכו תחזיות ומחירי יעד למניה. בקרדיט סוויס פירסט בוסטון ציינו בתגובה, כי בעקבות ביטול העסקה איבדה צ'ק פוינט מקור לצמיחה. "אנו רואים בכך דבר שלילי עבור צ'ק פוינט, מאחר שהאמנו כי רכישת סורספייר יכלה לספק לה סל מוצרים עם אפשרויות צמיחה טובות יותר, מחוץ לשוק הפיירוול", כתבו האנליסטים.

ספקית פתרונות ה-VoIP, ווקלטק, דיווחה על קבלת הזמנה ראשונה מארגון טלקום ממשלתי בהודו, כחלק מכוונתו של אותו ארגון להציע ללקוחותיו ברחבי המדינה את משפחת המוצרים של ווקלטק מסוג Essentra. היקפה של העסקה לא פורסם, אולם מניית ווקלטק הגיבה להודעה בעלייה של 8.4% ל-9.6 דולרים.

ליפמן השלימה אתמול זינוק דו-יומי של 11.3%, על רקע פרסומים בנוגע לרכישתה האפשרית בידי המתחרה האמריקאית הגדולה, וריפון האמריקאית (PAY), לפי שווי של 850 מיליון דולר. בעקבות הפרסומים, העלה בנק ההשקעות מריל לינץ' את מחיר היעד לליפמן מ-28 ל-33 דולר, וחזר על המלצת "קנייה" למניה. היום ירדה המניה ב-0.3% ל-28 דולר.

אם סיסטמס בלטה בעלייה של 5.1% למחיר שיא של שלושה שבועות - 26.2 דולר.

יצרנית הסימולטרים בי.וי.אר מערכות טיפסה ב-15.6% למחיר של 26 סנט והשלימה זינוק של 44.4% בארבעה ימים, מאז דיווחה על גיוס הון שביצעה בהיקף של 3.6 מיליון דולר. במסגרת הגיוס, הקצתה בי.וי.אר לקבוצת משקיעים ישראלים, בראשות ניר דור, 20 מיליון מניות (17% מהחברה) במחיר השוק - 18 סנט למניה. בנוסף, קיבלו המשקיעים אופציה לרכישת 6 מיליון מניות בשלושה מחירי מימוש שונים במהלך שלוש השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully