וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות מתונות במדדים

עומרי כהן

28.2.2006 / 23:05

הכנסות טבע ברבעון השני נפלו מעט לעומת ממוצע התחזיות. אם סיסטמס עולה 1.4%. הפועלים העלה מחיר היעד לנייס

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים, אחרי העליות שסגרו את המסחר אתמול. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס מאבדים כל אחד כ-0.3% מערכם. בקרב המניות הישראליות, מאבדת טבע 1% לאחר שדיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2005. אם סיסטמס מוסיפה עוד 1.4% בהמשך לעלייה של כ-6% אמש. נייס מאבדת 0.4%.

סקירת טרום מסחר


מדד נאסד"ק חצה אתמול בדרכו מעלה קו מגמה יורד והתקרב עד כדי 1% מרמת שיא של כחמש שנים. היום מצביעים החוזים העתידיים על המשך המגמה החיובית במניות הטכנולוגיה, אולם גם על מגמה מעורבת בשוק כולו, לקראת פרסום שלושה נתוני מקרו משמעותיים.

לפני הפתיחה פורסמו נתונים מעודכנים, בנוגע לצמיחת הכלכלה האמריקנית ברבעון הרביעי של 2005. כלכלת ארה"ב צמחה בקצב של 1.6% ברבעון הרביעי של 2005, לפי נתוני התמ"ג המעודכנים, בהתאם לתחזיות האנליסטים. נתונים קודמים הצביעו על צמיחה בקצב שנתי של 1.1% בלבד.

לאחר הפתיחה יפורסמו גם נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב, ובוול סטריט מצפים כי קצב מכירות הבתים נותר לא השתנה בחודש שעבר ונותר בינואר ברמה של 6.6 מיליון יחידות בשנה. מדד בטחון הצרכנים, שיפורסם גם הוא, צפוי לירידה של 2.3 נקודות ל-104 נקודות.

בשוקי האנרגיה שומר הנפט הגולמי על יציבות, לאחר יומיים תנודתיים ולקראת פרסום הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט בארה"ב. בינתיים יורד מחיר הנפט ב-15 סנט ל-60.85 דולר לחבית.

בפעם האחרונה לפני השלמת המיזוג עם אייווקס האמריקאית, דיווחה היום ענקית התרופות הישראלית, טבע, על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2005. תוצאות אלו כללו גידול של 6% בהכנסות ל-1.4 מיליארד דולר ועלייה של 9.3% ברווח הנקי ל-304.9 מיליון דולר (45 סנט למניה). בוול סטריט ציפו בממוצע להכנסות גבוהות יותר של 1.42 מיליארד דולר אולם גם לרווח נמוך יותר של 43 סנט למניה. ברבעון הרביעי נהנתה טבע מהשקה של 5 מוצרים חדשים, ממכירות שיא של הקופקסון, מעלייה במכירות חומרי הגלם לתרופות, וכן משיפור נוסף במכירות באירופה, אשר פיצה על כמעט קיפאון במכירות בארה"ב.

בנק הפועלים העלה לפני יומיים את מחיר היעד למניית נייס מערכות ל-61 דולר - גבוה בכ-18% מהמחיר הנוכחי בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully