וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע המסחר נפתח בעליות

אסף רותם

27.2.2006 / 23:17

נאסד"ק טיפס 0.9%. אם סיסטמס זינקה 6% על רקע המלצות מסיטיגרופ ומדויטשה בנק. סיליקום זינקה 21% על רקע חוזה חדש

שבוע המסחר החדש בוול סטריט נפתח בעליות שערים, כאשר מדד נאסד"ק טיפס 0.9% ל-2,307 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-11,097 נקודות. לעליות תרמו ירידה במחירי הנפט ותחזית הצמיחה של ארה"ב, שזינקה לקצב שנתי של 4.5% ברבעון הראשון, לעומת תחזית קודמת של 3.4%.

בשוקי האנרגיה מחיר הנפט הגולמי נפל כ-3%, ל-61 דולר לחבית. זאת, לאחר שבערב שבת זינקו מחירי הנפט ב-3.9% בתגובה לנסיון פיגוע התאבדות במתקן ייצור הנפט אבקאיק בסעודיה, אשר מספק כ-7% מתצרוכת הנפט העולמית.

בגזרה המקרו כלכלית פורסמו היום נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב ובהם סימני האטה בשוק הדיור בארה"ב: מכירות בתים חדשים נפלו בינואר ב-5% לשפל של שנה, שמצביע על קצב שנתי של 1.233 מיליון בתים. תחזית הכלכלנים היתה לירידה קלה במכירות לרמה של 1.265 מיליון בתים לשנה.

בקרב החברות הישראליות, דיווחה אתמול טבע כי קיבלה אישור מותנה מה-FDA, לייצר ולשווק גירסה גנרית לזריקת ה-Zofran, אשר מיועדת למניעת בחילות והקאות. לזריקה היקף מכירות שנתי של כ-576 מיליון דולר בארה"ב. בנוסף, לאחר סיום המסחר ביום שישי, דיווחה טבע כי היקף הגיוס הכולל שנועד לממן את רכישת אייווקס, עלה לכ-2.9 מיליארד דולר לאחר שהחתמים בהנפקת האג"ח מימשו את האופציה שניתנה להם לרכוש אג"ח נוספות להמרה בהיקף של 142.5 מיליון דולר. טבע טיפסה בתגובה ב-1.3% ל-42.8 דולר.

במקביל, השמועה כי טבע מעוניינת לרכוש את תרו, הזניקה את מניית תרו ב-4.6% ל-17 דולר במחזור גדול. תרו הכחישה את השמועה מכל וכל והודיעה במקביל כי סקיי אינווסטמנטס הפכה לבעל עניין בחברה, ומחזיקה 5.2% מסך ההון שלה.

אם-סיסטמס נפלה ביום שישי למחיר שפל של חצי שנה - 25.8 דולר - והשלימה נפילה של כ-24% מאז חשיפת הדו"חות הרבעוניים והתחזיות השנתיות לפני כחודש. בעקבות הנפילה, נפתח פער מחירים גבוה בין מחיר המניה בשוק (25.8 דולר) למחיר היעד של סיטיגרופ (38 דולר). בתגובה, העלה היום בנק ההשקעות את ההמלצה לאם סיסטמס מ"החזק" ל"קנייה". בדויטשה בנק השאירו את המלצתם למניה על "קנייה", במחיר יעד של 40 דולר. אם סיסטמס התאוששה היום בזינוק של 6% ל-27.3 דולר.

צורן, שאף היא התממשה בשבועיים האחרונים ונפלה כ-15% במהלכן, התאוששה היום ב-3.9% ל-19.9 דולר. בנוסף, הודיעה החברה כי הדור החדש של מעבדים למצלמות דיגיטליות נמצא כעת בתהליכי אספקה לחברות מסוימות.

ביום חמישי שעבר, החל האנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס לסקר את אי.סי.טל בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 6.5 דולרים, לאחר שהחברה פירסמה תוצאות מצוינות ל-2005 וצירפה תחזיות להמשך הצמיחה גם ב-2006. אי.סי.טל מתמחה בפיתוח פתרונות למניעת מעשי הונאה ואובדן הכנסות ברשתות תקשורת, ולהערכת אייזנשטיין, היא מתפתחת להיות אחת השחקניות המובילות בתחום.

בניגוד לדעתו של אייזנשטיין, הותיר אתמול האנליסט שאול אייל מ-CIBC המלצת "תשואת חסר" למניה. אייל הסביר כי החליט להותיר את הדירוג על כנו מאחר שהרבעון הרביעי נחשב מבחינה עונתית לחיובי עבור אי.סי.טל, והתוצאות האחרונות יוצרות רושם מעוות לגבי החברה. אייל הוסיף כי הדירוג בעתיד עשוי לשקף נטייה חיובית יותר לכיוונה של המניה אם המגמות החיוביות ב-2005 ישתקפו גם ברבעון הראשון הנוכחי, בו הסביבה עסקית יכולה להיות קשה יותר. אולם, נראה כי היום המשקיעים האמינו לאוסקר גרוס, ואי.סי.טל הוסיפה 4.2% ל-5 דולרים.

רדקום השלימה בערב שבת זינוק שבועי של כ-21% לאחר שהחלה להיסחר גם בבורסה בתל אביב. במקביל לתחילת המסחר באחד העם, ערכה הנהלת החברה ביום שני שעבר מצגת למשקיעים ישראליים מוסדיים והגבירה כנראה את העניין בחברה ובמניה. אולם, היום התממשה המניה 0.8% ל-5 דולרים. אחותה לקבוצת רד של הזיסאפלים, סיליקום, זינקה 20.7% ל-11.7 דולר למניה - שנה לאחר שהתבוססה סביב מחיר של כ-3 דולרים למניה - לאחר שהודיעה כי תספק כרטיסי תקשורת לספקית פתרונות עומסי רשת באינטרנט.

אלביט מערכות ראייה (EVS), שבשליטת מבטח שמיר, הודיעה כי חזרה לרווחיות לאחר 7 שנים של הפסדים, והמניה קפצה 7.7% ל-84 סנט. החברה הציגה ב-2005 צמיחה של 90% בהכנסות ל-20.8 מיליון דולר, לעומת כ-11 מיליון דולר ב-2004. השורה התחתונה הצביעה על רווח שנתי של 600 אלף דולר, כ-2.5 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 5.9 מיליון דולר ב-2004.

און טראק איבדה 7.6% ל-14.8 דולר, לאחר שבבית ההשקעות אופנהיימר חתכו את המלצתם למניה מ"קנייה" ל"החזק". עוד בלטה מניית נייס, שזינקה 4.4% ל-51.6 דולר, במחזור נמוך מהממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully