וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אם סיסטמס מזנקת ב-6%

אסף רותם

27.2.2006 / 23:09

טבע קיבלה אישור מותנה לזריקה עם מכירות שנתיות של 576 מיליון דולר - מטפסת 0.9%. נאסד"ק מוסיף 0.2%

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד נאסד"ק מטפס 0.2% ומדד דאו ג'ונס עולה בשיעור דומה; אם סיסטמס מזנקת 5.6%, על רקע ההמלצות החיוביות מצד סיטיגרופ ודויטשה בנק. טבע מטפסת כ-0.9%.

סקירת טרום מסחר

לאחר מגמת המסחר המעורבת, שסגרה בערב שבת את המסחר בוול סטריט, מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה חיובית של שבוע המסחר החדש. פחות משעתיים לפני הפתיחה, מצביעים החוזים על עלייה של עד 0.2% במדדים המובילים, כשברקע ירידה במחירי הנפט והמתנה לנתוני מכירות הבתים החדשים בינואר. שני ימי מסחר לפני סיום החודש נמצאים ה-S&P 500 והדאו ג'ונס מעבר לרמתם בסוף ינואר. מנגד, נמוך הנאסד"ק ב-0.7% מרמתו בסוף ינואר.

בשוקי האנרגיה נרשמת רגיעה ומחיר הנפט הגולמי יורד ב-86 סנט ל-62.05 דולר לחבית. זאת, לאחר שבערב שבת זינקו מחירי הנפט ב-3.9% בתגובה לניסיון פיגוע התאבדות במתקן ייצור הנפט אבקאיק בסעודיה, אשר מספק כ-7% מתצרוכת הנפט העולמית. שומרים בכניסה למתקן עצרו שתי מכוניות לבדיקה ובמקום התפתח קרב יריות, אשר בסיומו נשמעו לפחות שני פיצוצים. הסעודים דיווחו, כי התוקפים נהרגו ושני שומרים נפצעו. חברת הנפט הממשלתית הסעודית ציינה, כי מתקני הזיקוק והשילוח לא נפגעו, אולם בוול סטריט חוששים, כי המתקפה ממחישה את ההידרדרות הבטחונית במדינות המפרץ הפרסי.

בגזרה המקרו-כלכלית יפורסמו היום נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב. בוול סטריט מעריכים, כי בינואר עלו מכירות הבתים החדשים בארה"ב בשיעור של 0.7% לקצב של 1.278 מיליון יחידות בשנה. זאת בהמשך לעלייה של 2.9% שנרשמה בדצמבר.

בקרב החברות הישראליות, דיווחה אתמול טבע כי קיבלה אישור מותנה מה-FDA, לייצר ולשווק בארה"ב גירסה גנרית לזריקת ה-Zofran של חברת גלקסו-סמית'קליין, אשר מיועדת למניעת בחילות והקאות שקשורות בטיפולים כימותרפיים נגד מחלות הסרטן ולמניעת בחילות והקאות שלאחר ניתוחים. לזריקה היקף מכירות שנתי של כ-576 מיליון דולר בארה"ב.

בערב שבת, לאחר סיום המסחר, דיווחה טבע, כי החתמים בהנפקת איגרות החוב האחרונה שלה, מימשו אופציה שהיתה ברשותם, ורכשו מהחברה איגרות חוב נוספות להמרה בהיקף של 142.5 מיליון דולר. בעקבות מימוש האופציה, גדל היקף הגיוס הכולל של טבע לכ-2.9 מיליארד דולר. ההנפקה נועדה לממן את רכישת חברת התרופות האמריקנית אייווקס, בעסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-8.8 מיליארד דולר.

אם-סיסטמס נפלה ביום שישי למחיר שפל של חצי שנה - 25.8 דולר - והשלימה נפילה של כ-24% מאז חשיפת הדו"חות הרבעוניים והתחזיות השנתיות לפני כחודש. בעקבות הנפילה, נפתח פער מחירים גבוה בין מחיר המניה בשוק (25.8 דולר) למחיר היעד של סיטיגרופ למניה (38 דולר). בתגובה, העלה היום בנק ההשקעות את ההמלצה לאם סיסטמס מ"החזק" ל"קנייה". בסיטיגרופ גם ציינו, כי עסקיה של אם סיסטמס צפויים להתחזק באמצע השנה.

ביום חמישי שעבר, החל האנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס לסקר את אי.סי.טל בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 6.5 דולרים, לאחר שהחברה פירסמה תוצאות מצוינות ל-2005 וצירפה תחזיות להמשך הצמיחה גם ב-2006. אי.סי.טל מתמחה בפיתוח פתרונות למניעת מעשי הונאה ואובדן הכנסות ברשתות תקשורת, ולהערכת אייזנשטיין היא מתפתחת להיות אחת השחקניות המובילות בתחום.

בניגוד לדעתו של אייזנשטיין, הותיר אתמול האנליסט שאול אייל מ-CIBC המלצת "תשואת חסר" למניה. אייל הסביר, כי החליט להותיר את הדירוג על כנו מאחר שהרבעון הרביעי נחשב מבחינה עונתית לחיובי עבור אי.סי.טל, עשויות התוצאות אחרונות ליצור רושם מעוות לגבי חברה בגודלה של אי.סי.טל. אייל הוסיף, כי הדירוג בעתיד עשוי לשקף נטייה חיובית יותר לכיוונה של המניה אם המגמות החיוביות ב-2005 ישתקפו גם ברבעון הראשון הנוכחי, בו הסביבה עסקית יכולה להיות קשה יותר.

רדקום השלימה בערב שבת זינוק שבועי של כ-21% לאחר שהחלה להיסחר גם בבורסה בתל אביב. במקביל לתחילת המסחר באחד העם, ערכה הנהלת החברה ביום שני שעבר מצגת למשקיעים ישראליים מוסדיים והגבירה כנראה את העניין בחברה ובמניה.

בית ההשקעות מטריקס חתך בערב שבת את המלצתו למניית אולטיקום מקבוצת קומברס טכנולוג'י, מ"קנייה" ל"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully