וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות מתונות במדדים

שרון שפורר

22.2.2006 / 23:25

מגל עולה ב-0.4% בתגובה לדו"חות. פריגו מטפסת ב-2.2% בעקבות אישור טנטטיווי חדש. אלווריון עולה ב-1%

וול סטריט פתחה את יום המסחר השני בשבוע בעליות שערים קלות של עד 0.2% במדדים המובילים. זאת, על אף עלייה חדה מהצפוי במדד המחירים לצרכן בחודש ינואר, המגבירה את החששות מהמשך העלאות ריבית בארה"ב - חששות ששלחו אתמול, ביחד עם מחירי הנפט שזינקו בכ-2%, את המדדים המובילים לירידות שערים.

מדד נאסד"ק פתח את המסחר בעלייה של 0.1% ל-2,264.6 נקודות. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.2% ל-11,086.7 נקודות.

כשעה טרם פתיחת שערי המסחר פורסם כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם עלייה חדה מהצפוי של 0.7% בינואר. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2%, בהתאם לציפיות. חודש קודם לכן, ירד המדד ב-0.1% בתגובה לירידה של 2.1% במחירי האנרגיה.

בזירת האנרגיה, מחירי הנפט שבים לרדת היום ובשעה זו בכ-75 סנט לגובה של 62 דולר לחבית.

בקרב החברות הישראליות, דיווחה יצרנית מערכות האבטחה ההיקפיות, מגל, על גידול של 18.8% בהכנסותיה ברבעון הרביעי ל-17.7 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל. שיפור נרשם גם בשורה התחתונה והרווח הנקי גדל ל-748 אלף דולר, אולם נותר נמוך ביחס להיקף ההכנסות. מניות מגל עולות ב-0.4% בתגובה לתוצאות למחיר של 10.6 דולרים.

אלווריון דיווחה כי לקוחה ותיקה שלה, חברת התקשורת האירית אייריש ברודבאנד, החליטה להרחיב את רשת התקשורת שלה באמצעות הציוד האלחוטי של אלווריון. היקף ההזמנה מסתכם ביותר מ-4 מיליון דולר, והיא תסופק במהלך החודשים אפריל-יוני. מאלווריון נמסר כי הרחבת הרשת כמעט תאפשר לאייריש ברודבאנד להכפיל את בסיס הלקוחות שלה, על ידי הרחבת כיסוי הרשת בדבלין ולעוד 8 ערים מרכזיות אחרות באירלנד ובצפון אירלנד. אלווריון עולה ב-0.8% ל-9.3 דולרים.

פריגו קיבלה אישור טנטטיווי ביחד עם חברת תרופות נוספת לשווק גירסה גנרית לתרופת הזולופט, בעלת מכירות שנתיות של 3 מיליארד דולר. מניות החברה מגיבות לחדשות עם קפיצה של 2.2% ל-15.7 דולר.

בי.וי.אר מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות סימולציה ואימון, חתמה על הסכם לרכישת חברת בלו רידג' האמריקאית תמורת 5 מיליון דולר, בעסקת מזומן ומניות. בלו רידג' מספקת מערכות מתקדמות לסימולציות מכ"ם למשרד הביטחון האמריקאי, ולאפליקציות אימון עבור חברות תעופה מסחריות.

מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר, השלימה היום את עסקת ההשקעה באלביט מערכות ראיה. במסגרת העסקה רכשה מבטח שמיר מבעלי מניות קיימים באלביט ראיה 11% מהחברה תמורת כ-1.6 מיליון דולר, ולפי מחיר של 55 סנט למניה. במקביל, העניקה מבטח שמיר לאלביט ראיה הלוואה של 3 מיליון דולר לשנתיים, הניתנת להמרה ל-6 מיליון מניות לפי מחיר של 50 סנט למניה. המרת ההלוואה תזכה את מבטח שמיר באופציה לרכישת 4 מיליון מניות נוספות של אלביט ראיה במחיר של 50 סנט למניה.

במקביל, השלימה היום מבטח עסקת רכישת מניות EVS על פי ההסכם שנחתם לפני חודש וחצי בינה לבין 3 בעלי מניות ב-EVS, לפי תרכוש מבטח 2.9 מיליון מניות במחיר של 0.55 דולר למניה. הבוקר עומד מחירה של מניית EVS על 70 סנט. בשלב זה אוחזת מבטח ב-11% מ-EVS.

מניית אי.סי.איי עולות ב-0.6%, לאחר ירידה של 2.2% אמש, למרות חוזה בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר לחמש השנים הקרובות עליו דיווחה אתמול ובמסגרתו תספק פתרונות אופטיים לתאגיד השלישי בגודלו בקוריאה - SK. היום פורסם, כי בית ההשקעות פסגות-אופק העלה את מחיר היעד לאי.סי.איי מ-9.5 ל-10 דולרים וחזר על המלצת "תשואת יתר" למניה.

בית ההשקעות ת'ינק אקוויטי העריך אתמול, כי חלה האטה בביקושים למוצרים של צורן, הן בשוק ה-DVD והן בשוק הטלוויזיה הדיגיטלית. עקב כך, חתכו האנליסטים את מחיר היעד לצורן מ-25 דולר ל-15 דולר והמניה הגיבה בנפילה של 8.1% ל-19.4 דולר. צורן עולה בשעה זו בשיעור קל של 0.1% ל-19.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully