וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות של עד כ-1%

אסף רותם

26.1.2006 / 23:33

טבע עלתה 0.9% על רקע השלמת רכישת אייווקס. אם סיסטמס נפלה 1.5% נוספים, לאחר הירידה החדה בעקבות הדו"חות והתחזיות להמשך

לאחר הפוגה בת יום מעליות תחילת השבוע, שבו המדדים המובילים היום במשנה מרץ ונסחרו במגמה חיובית. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.9% ל-10,809 נקודות, ומדד נאסד"ק עלה 1%, ל-2,283 נקודות. אתמול היתה זו דווקא הרגיעה בזירת האנרגיה ששלחה את וול סטריט לירידות שערים. מחיר הנפט, שהשלים אתמול ירידה של כ-4% בתוך שלושה ימים בלבד, שב לעלות מעט ל-66.4 דולר.

מבול הדיווחים נמשך היום, כש-6 מבין 30 משתתפות מדד דאו ג'ונס פירסמו את תוצאותיהן. בלטה לרעה ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס, שדיווחה על הפסד עתק של 8.7 מיליארד דולר ב-2005. יצרנית הציוד לרשתות ג'וניפר נטוורקס נפלה כ-20% לאחר שאיכזבה את המשקיעים בדו"חותיה השנתיים ובתחזיותיה. לאחר הנעילה תפרסם ענקית התוכנה, מיקרוסופט, את תוצאותיה. המניה נסחרה בעלייה צנועה של 0.4% לקראת הפרסום ותרמה למגמה החיובית.

בזירה המקרו כלכלית, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עלה ב-283 אלף, נמוך מהצפי לעלייה של 300 אלף תביעות חדשות.

בקרב המניות הישראליות - ענקית הפרמצבטיקה הישראלית, טבע, הודיעה על השלמת המיזוג עם אייווקס היום ובתגובה המניה עלתה ב-0.9% ל-41 דולר. טבע, שסבלה בחודש האחרון מירידות של כ-10%, נסחרה היום גם על רקע הודעתה בדבר גיוס של 2.75 מיליארד דולר באג"ח להמרה ואג"ח סטרייט.

DSPG המשיכה ליהנות היום מהמוממנטום האדיר בעקבות התוצאות הטובות אמש, ועל גל של המלצות חיוביות טיפסה 5.9% לשיא חדש - 30.1 דולר.

החברה פירסמה אתמול תוצאות טובות לרבעון הרביעי של השנה, ובעקבות זאת זינקה ב-6.4% ל-28.6 דולר. לאחר התוצאות, זכתה החברה להמלצות חמות ממספר בתי השקעות. ב-SG COWEN, למשל, סבורים שהיא מתומחרת בחסר וצופים עלייה של לפחות 20% בשנה הקרובה. ב-RBC העלו את מחיר היעד ל-34 דולר והעריכו, כי "קצב הצמיחה עשוי להתחזק". ב-CIBC פשוט מרוצים מהחזרה של איילון לתפקיד המנכ"ל. גם דויטשה בנק העלה את מחיר היעד למניה ל-30 דולר אבל נותר עם המלצת "החזק".

לעומת DSPG, אם סיסטמס סבלה אמש מירידה חדה של 12% ל-29.8 דולר למרות דו"חות טובים, בעקבות חששות מהמשך הירידה ברווחיות הגולמית של החברה ברבעונים הקודמים. היום - בנק ההשקעות סיטיגרופ החליט להוריד את מחיר היעד למניה ב-3 דולרים ל-38 דולר והותיר לה המלצת "החזק". בסיטיגרופ גם הנמיכו את התחזיות לתוצאות החברה בשנתיים הקרובות. לעומתו, בדויטשה בנק העלו את מחיר היעד בשני דולר ל-40 דולר למניה, אך אם סיסטמס המשיכה ליפול ואיבדה 1.5% נוספים ל-29.5 דולר, במחזור הגדול פי 3 מהממוצע בה.

עוד בתחום הטכנולוגיה והשבבים - צורן נסקה ב-6.2% ל-20.1 דולר, לאחר שנודע כי תקבל מהמתחרה מדיהטק 85 מיליון דולר במסגרת הסדר משפטי על הפרת פטנט. מדיהטק הטייוואנית היא יצרנית שבבי ה-DVD הגדולה בעולם. החברה תשלם את הסכום לצורן במסגרת הסכם לשימוש בזכויות על פטנט שבבים. צורן צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ביום שני הקרוב.

מרקורי זינקה 7.1% למחיר 34.9 דולר, ללא סיבה נראית לעין. דלתא 3 עשתה את הכיוון ההפוך ואיבדה 13.6% ל-2.85 דולרים. נזכיר כי סמנכ"ל הכספים של החברה התפטר השבוע.

מניה נוספת שבלטה היום היא צ’ק פוינט, שטיפסה 2.7% ל-21.5 דולר. צ'ק פוינט תפרסם את דו"חותיה ביום שני, תחת חששות בשוק שמא לא תעמוד ביעדיה לרבעון הרביעי. המסחר בימים הקרובים יכול להעיד על ציפיות המשקיעים. גם קומברס עלתה בשיעור נאה - 4.3% - למחיר 27.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully