וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט אלרון למדינה: "יומרני להגיד שתוך 3 חודשים ייקבע גורלה של גל"צ"

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:48

בג"ץ דן בעתירה נגד משרד הביטחון, המבקשת למנות מפקד קבוע לתחנת הרדיו הצבאית. השר גלנט ביקש שלושה חודשים לבחון את עתידה של התחנה, ורק אז למנות מפקד קבוע. לטענת השופטים, התהליך לא יסתיים בקרוב ולכן - אין טעם שלא למנות מפקד קבוע

יעקב ברדוגו ביומן הצהריים של גל"צ, 21.3.2023/צילום מסך

בג"ץ דן היום (שלישי) בעתירה נגד משרד הביטחון, לפיה יש למנות מפקד קבוע לתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. הרקע לעתירה היא המלצת ועדת האיתור בחודש יוני האחרון למנות את אור צלקובניק, כיום מנכ"ל 103FM למפקד הקבוע של גל"צ, אך בשל כך שהממשלה הקודמת נפלה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה עצרה את תהליך השלמת המינוי.

למעשה, מאז סיום כהונתו של שמעון אלקבץ כמפקד הקבוע של התחנה בשנת 2021 לא כיהנו מפקדים קבועים לתחנה. את אלקבץ החליפה גלית אלטשטיין שסיימה את תפקידה בסוף חודש פברואר האחרון, כיום דני זקן משמש בתפקיד המפקד הזמני של התחנה.

בעמותת "הצלחה" שהגישה את העתירה טוענים כי אין טעם לעצור את המינוי שעה שישנה ממשלה קבועה שנבחרה ולכן יש להקים ועדת איתור חדשה. מנגד, במשרד הביטחון טענו שהשר יואב גלנט ביקש לבחון את עתידה של התחנה ולכן הוא לא מעוניין למנות מפקד קבוע כל זמן שלא הוחלט באיזה פורמט, אם בכלל, התחנה תפעל.

יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לא מעוניין למנות מפקד קבוע כל זמן שלא הוחלט באיזה פורמט, אם בכלל, התחנה תפעל. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בדיון טען עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של העמותה שהגישה את העתירה, כי יש להשלים את תהליך המינוי של מפקד גל"צ שבו התחילה ועדת האיתור. מן אמר כי "נראה שאין מחלוקת בינינו לבין משרד הביטחון שמינוי קבע למפקד גל"צ במקום מפקד זמני כפי שיש עכשיו הוא הרצוי, אך חשוב להזכיר מדוע צריך למנות מפקד קבוע ולא זמני".

מן הוסיף: "כדי להבטיח את חופש העיתונות ואת חופש הביטוי ואת הצורך להבטיח את עצמאות השידור ואת החשש להתערבות הפוליטית או אמון צריך שיהיה מפקד קבוע ולא זמני לתחנה. הזמניות מבטיחה חוסר עצמאות ותלות בגורם פוליטי".

עוד בוואלה!

במקום אלטשטיין: גלנט ימנה ממלא מקום משלו למפקד גלצ

לכתבה המלאה
דני זקן. יח"צ,
מפקד גל"צ הזמני, דני זקן/יח"צ

עו"ד תהילה רוט שמייצגת את משרד הביטחון מטעם פרקליטות המדינה אמרה בדיון כי "הוועדה תגיש את המלצותיה עד סוף חודש יוני". השופט פוגלמן העיר למדינה ואמר שצריך להבדיל בין מינוי הקבע של מפקד התחנה לבין בחינת עתידה של התחנה, תוך שהדגיש כי ניתן למנות מפקד קבוע וגם לבחון את עתידה של התחנה.

"אם לוקחים ברצינות את האמירה שמשרד הביטחון כתב לפני בית המשפט שיש להימנע ממינוי זמני, צריך להבין למה לא מקבלים את השלמת תהליך המינוי", הוסיף השופט פוגלמן. "זה היה ברור מלכתחילה שיש פוטנציאל לסגירת התחנה. בעצם השאלה היא מה הטעם הענייני לא להשלים את תהליך המינוי אחרי שנה וחצי של מינוי זמני, כי אנחנו יודעים שזה לא יהיה בסוף חודש יוני. אנחנו מכירים את נסיבות החיים, יהיה כאן תהליך שלא נגמר".

הבית של החיילים קריינות עדן בן זקן. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
"נראה קצת יומרני שבחינת עתידה ומהות התחנה יתבצעו בשלושה חודשים״, השופט אלרון/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

השופט אלרון הוסיף: "זה נראה קצת יומרני שבחינת עתידה ומהות התחנה, גל"צ, יתבצעו בשלושה חודשים". בשלב הזה הדיון הסתיים כשהשופטים אמרו שיתייעצו וייתנו החלטה האם להוציא צו זמני שמורה למשרד הביטחון להקים ועדת איתור חדשה, ההחלטה צפויה להינתן היום או בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully