וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סגן השר טסלר היה מעורב בהסכם השתקת תלמיד שטען שהותקף מינית על ידי אביו

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 8:16

לפי תחקיר של הארץ, בנו של הרב אפרים טסלר פעל להשתקתו של "אריה", אחד מתלמידיו שתיאר מסיכת של התעללות מינית ממושכת. לדבריו, הוא מנע ממנו עבודה ואפשרות לשיקום. לאחרונה הוא הגיש תלונה למשטרה. טסלר הכחיש: "משולל כל יסוד עובדתי"

יעקב טסלר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יעקב טסלר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

סגן השר יעקב טסלר היה מעורב בהסכם השתקה של תלמיד של אביו שטען שהותקף על ידיו מינית בשיטתיות - כך פורסם הבוקר (רביעי) בהארץ. התלמיד, שהזדהה בשם הבדוי אריה, תיאר מסכת של התעללות מינית מצד הרב אפרים טסלר בישיבת "דמשק אליעזר" שבירושלים ולאחרונה הוא פנה למשטרה בנושא.

"הוא היה יכול להסתובב בבוקר בבית מדרש ולהגיד לי 'תעלה' או אחרי הצהריים לבקש שאעיר אותו כי היה ישן במיטה במשרד", סיפר אריה. "הוא היה מתפשט, הייתי גורם לו לשפוך זרע ומיד אחר כך היינו הולכים ללמוד הלכה יומית". המעשים הללו בוצעו לכאורה כשהיה בן 14 עד 16, וכיום הוא בשנות ה-20 המאוחרות לחייו.

לטענתו, סגן השר טסלר מעורב בפרשה הזו ומנצל את כוחו כדי למנוע ממנו שיקום. הוא ציין אירוע שקרה לפני שנתיים, אז הוא פנה לאדמו"ר וביקש שיסייעו לו בעבודה. האדמו"ר הנחה בכיר אחר בחסידות לסייע לאריה, אלא שכעבור זמן קצר, לדבריו, קיבל תשובה שלילית. הוא טען כי נאמר לו שיעקב טסלר מעורב בכך. "הרגשתי שגם היום אחרי כל מה שעברנו הוא ממשיך לשים לי רגליים. הבנתי שהוא לא מבין כמה אבא שלו פגע בי, בשבילם הייתי משהו שלא קיים".

הוא הביע תקווה שבעקבות חקירת משטרה מחודשת יועמד טסלר האב לדין ויישפט למאסר. לדבריו, הוא פרסם את הסיפור בתקשורת בלית ברירה. לדבריו, הוא אינו מעוניין בפיצוי כספי נוסף, אלא שטסלר יבקש סליחה ושהקהילה החרדית תדע מהו "פרצופו האמיתי".

"אני יודע שיש עוד כמוני שנפגעו ממנו, אני לא היחיד", אמר. "כלפי חוץ הוא הולך כצדיק, אך בפנים מדובר במנוול שלא היה לו אפילו האומץ להסתכל לי בעיניים עד היום, ולהשפיל את מבטו. (אני רוצה) שהוא ירגיש פחד ובושה, לא אני".

הוא הוסיף: "בפנים אני ריק, אין בי כלום מהרוחניות שהייתה בי. הוא הרס לי את החיים והבן שלו, ח"כ יעקב טסלר, עזר לו להשתיק את הפרשה. הרגשתי שהייתי חלק מדיל, אותו הם הרימו ואותי הם השתיקו. בכל פעם שאני רואה תמונה שלו בעיתון אני קורע אותה".

מארגון "מגן" המלווה את אריה נמסר: "מדובר בתלונה מזעזעת ומחרידה ואנו קוראים לרשויות לחקור את הטענות עד למיצוי ובהתאם להגיש כתב אישום חמור בעניין. ההשתקה המזעזעת שחווה הנפגע אינה מפתיעה, אך היא מעציבה ופוגעת בכל פעם מחדש. הסתרה וטיוח הם המתכון הבטוח להפקרת הנפגעים והקהילה כולה ולהגנה על הפוגעים. אנו בטוחים ומאמינים שהקהילה רוצה להישאר מוגנת ובטוחה לכולם, ולכן נמשיך להילחם בעוצמה נגד קשר השתיקה. אנו עומדים לצד המתלונן האמיץ וקוראים לנפגעים נוספים לאזור אומץ ולפנות לעזרה".

הרב אפרים טסלר לא הגיב לכתבה.

מלשכת סגן השר יעקב טסלר נמסר בתגובה כי "הניסיון לגרור ולשרבב את סגן השר לאירועים המתוארים בכתבה הוא נבזי ומשולל כל יסוד עובדתי. סגן השר לא היה מעורב מעולם במי מהאירועים המתוארים ולא לקח חלק בהסדר כזה או אחר ככל שהיה כזה, לטענתכם. בפרסומכם הקודם גרמתם צער ועוולת לשון הרע נגד סגן השר, פגעתם בשמו הטוב באופן בלתי הפיך תוך ייחוס לו מעשים שלא היו ולא נבראו. אנו תקווה שלא תעמיקו את הנזק המיותר שלא לצורך שגרמתם לסגן השר בייחוס פעולות שהוא כלל לא היה מעורב בהן".

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב טסלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully