וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף החשד לעבירות מין: מנהל מחלקת החינוך באלעד ממשיך בתפקידו - וינאם לצד שר החינוך

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 17:05

לפני כשנה וחצי נעצר מרדכי בארי עקב תלונות נגדו על שורת מעשים מגונים בתלמידים. עם זאת, הוא צפוי להשתתף בפאנל שמארגן איגוד מנהלי מחלקות החינוך, ושמשרד החינוך שותף לו. מרכז הסיוע המלווה את אחד המתלוננים: "היינו מצפים ממנו שיקח צעד לאחור"

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

מנהל מחלקת החינוך באלעד מרדכי בארי ממשיך לכהן בתפקיד - למרות החשודות נגדו בעבירות מין בילדים. לפני כשנה נעצר בארי עקב תלונות על שורת מעשים מגונים בתלמידים. כיום, החשדות נגדו עדיין עומדים. למרות זאת, צפוי בארי להשתתף בשבוע הבא בפאנל בכנס שמארגן איגוד מנהלי מחלקות החינוך, שמשרד החינוך שותף לו ושסמלו מופיע על התוכנייה.

לוואלה! נודע שהתיק בעניינו הועבר היום (חמישי) לעיון פרקליטות מחוז מרכז. כעת הפרקליטות תידרש להכריע אם להגיש נגדו כתב אישום או לסגור את התיק. למרות שהוא עדיין מוגדר חשוד, בארי מחזיק בתפקיד הרגיש בעירייה, שכרוך בקשר ומפגש עם ילדים. זה לא התפקיד היחיד ששמור לו: בארי משמש גם כחבר בהנהלת איגוד מנהלי מחלקות החינוך הארצי, כנציג עיר חרדית.

בכנס הקרוב, שיחל ביום שני באילת, ידבר בארי בפאנל לצד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך. יחד איתו, ייקחו חלק בהשתלמות שר החינוך יואב קיש ומנכ"ל המשרד אסף צלאל. במשרד טענו כי לא הכירו את הדברים, אך לפי שעה לא שינו את מעורבותם בכנס. בשלושת ימי ההשתלמות ינאמו גם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, יו"ר ארגון המורים רן ארז, יו"ר הנהגת ההורים מירום שיף ויו"ר מועצת התלמידים רן שי.

מרדכי בארי. רפאל מורפורגו, עיבוד תמונה
מרדכי בארי/עיבוד תמונה, רפאל מורפורגו

החקירה נגדו נפתחה בחודש ינואר בשנה שעברה. במהלכה נלקחו תלונות מילדים שהיו אז בני פחות מ-14 שדיווחו על מעשים מגונים מצדו של בארי. המעשים התרחשו לכאורה כשהיה מורה במוסד חינוכי במודיעין עילית לפני כ-14 שנה.

"לכל אדם עומדת כידוע חזקת החפות", מסרה עיריית אלעד בתגובה. "בית המשפט הכריע לשחרר אותו ללא שום תנאים או הגבלות על עיסוקו, ואף הפרקליטות והמשטרה שהם מייצגי הציבור והממונים על הגנתו, לא הגישו כל בקשה להשעותו מעבודתו. על כן העירייה לא חורצת את דינו ללא החלטה משפטית".

במשרד החינוך ביקשו להבהיר שהם לא מארגני הכנס, למרות שהסמל שלהם מופיע לצד מארגניו. "מדובר בכנס שמאורגן על ידי איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות, ולא על ידי המשרד. נדגיש כי למשרד לא הייתה כל נגיעה לתכנים או למשתתפים".

איגוד מנהלי מחלקות החינוך מסר בתגובה כי "מרדכי בארי מנהל אגף החינוך בעיר אלעד. עד כמה שידוע לנו, וכפי שצוין, אין בעניינו החלטה. אנחנו מכבדים כל אדם, כפי שנאמר חקירה איננה האשמה ואדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו".

בניין משרד החינוך בת"א. שרון בוקוב
"למשרד לא הייתה כל נגיעה לתכנים או למשתתפים״. משרד החינוך/שרון בוקוב

עורך דינו של בארי יהודה פריד מסר כי: "מר בארי הוא איש חינוך ותיק, ולו זכויות רבות. מר בארי חינך אלפי תלמידים בעבר, ולמותר לציין כי תלונה זו היא התלונה היחידה לכאורה שנרשמה נגדו בכל עשרות השנים בהם הוא עובד כמורה ומנהל. עוד חשוב לציין מהעולה מהחשדות כי מדובר בעבירות אלימות לכאורה והקשר למעשים מגונים תמוה ולא מובן בכלל. חשדות שגם אותם מר בארי מכחיש לחלוטין".

"בית המשפט הכריע לשחרר אותו ללא שום תנאים או הגבלות על עיסוקו, ואף המשטרה לא הגישה כל בקשה לתנאים מגבילים אחרים לרבות השעייה מעבודתו, עובדה המעידה כאלף מונים מה עמדתם כלפי הראיות בתיק, ואכן כבר למחרת שחרורו חזר לעבודתו" הוסיף. "נראה כי בימים אלו הפרקליטות תגיע להחלטה סופית בעניינו ואני סבור כי תורה על סגירת התיק כנגדו לאלתר".

ממרכז הסיוע מגן המלווה את אחד המתלוננים נגד בארי נמסר, "היינו מצפים כי אדם שמתקיימת נגדו חקירה על עבירות כל כך חמורות נגד ילדים יקח צעד לאחור עד לבירור הדברים. הזוי שבכנס של משרד החינוך, גוף רשמי של מדינת ישראל, מתארח אדם שיש נגדו חקירה על עבירות נגד קטינים וניתן לו הכבוד להשתתף כחבר פאנל. אנו מבקשים ממשטרת ישראל ומהפרקליטות להאיץ את החקירה ולהביא צדק לנפגעים. אנו נמשיך לעמוד לצד הנפגעים ולסייע בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully