וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: יכול להיות שמכונית ספורט באמת מפצה על משהו

23.1.2023 / 0:01

חוקרי אוניברסיטת UCL בלונדון טוענים שהצליחו להוכיח את הטענה הרווחת: יש קשר ישיר בין בעלות על רכבי ספורט יוקרתיים לבין גודל איבר המין. ככה הם עלו על זה

נהג פורשה ניסה להרשים בחורה - ועשה את הפדיחה של החיים שלו/Reddit

רגע לפני שנעצר בחשד לסחר בבני אדם, אנדרו טייט, כוכב הרשת השנוי במחלוקת (והקיקבוקסר בעברו), היה מעורב בריב מתוקשר מאוד עם הפעילה הסביבתית גרטה תונברג. "שלום גרטה תונברג", כתב לה טייט, "ברשותי 33 מכוניות. לבוגאטי שלי מנוע מסוג W16 ולשתי הפרארי 812 שלי מנוע מסוג V12. זו רק ההתחלה. אנא ספקי את כתובת הדוא"ל שלך כדי שאוכל לשלוח רשימה מלאה של אוסף המכוניות שלי והפליטות העצומות שלהן". היא ענתה לו (בתגובה שהפכה ללהיט) שיש לו "אנרגיית ז**ן קטן". כעת מסתבר שיש סיכוי טוב מאוד שהיא צדקה.

זו קלישאה כמעט בכל העולם - לפיה גברים שקונים מכוניות ספורט מהירות למעשה מפצים יתר על המידה על היותם קצת פחות "מבורכים" בין הרגליים . אז נכון, תאמרו שזה רק סטריאוטיפ ואפילו מעליב - ובכן, מה תגידו אם נגלה לכם שקבוצה של פסיכולוגים לא רק חקרה את זה מדעית, אלא ככל הנראה באמת מצאה כמה ראיות המצביעות על כך שזה נכון?

פסיכולוגים הצליחו להוכיח לאחרונה את ההנחה הרווחת במשך זמן רב שיש קשר בין בעלות של מכונית ספורט לפין קטן. כן כן, מה שקראתם. חשוב לזכור שהמחקר עדיין לא עבר ביקורת עמיתים על ידי מדענים אחרים, אבל במילותיהם של המחברים: "התוצאות האלו מעלות שאלות מסקרנות להמשך המחקר".

קבוצת המדענים מאוניברסיטת UCL בלונדון ערכו מחקר ומצאו לראשונה שיש קשר פסיכולוגי בין מכוניות מהירות לאיבר מין קטן. "במהלך הניסוי הזה, הצלחנו לעשות מניפולציה על גברים לגבי מה שהם מאמינים על גודל איבר המין שלהם לעומת אחרים ואז בדקנו כמה הם מעוניינים ברכב ספורט".

איך בדקו את זה? כדי לראות אם יש אמת בדבר, צוות בראשות פרופסור דניאל סי ריצ'רדסון מהמחלקה לפסיכולוגיה נסיונית של UCL גייס 200 גברים בגילים 18-74. המשתתפים השלימו מבחן מקוון, שנאמר להם שהוא בוחן את יכולתם לזכור עובדות בזמן קניות של מוצרים שונים. בכל סבב של הניסוי הוצגה למשתתפים הצהרה על המסך למשך שבע שניות, ולאחריה תמונה של מוצר - חלקם יוקרתיים וחלקם פריטים יומיומיים וזולים. הם התבקשו לסמן כמה הם רוצים לקבל את המוצר. לסיום, הראו להם שוב את ההצהרה המקורית (או הצהרה עם שינוי עדין) ושאלו אותם אם היא נכונה או לא נכונה.

עוד באותו נושא

אולי תעיפו את הידיים הירוקות שלכם ממכוניות הספורט?

לכתבה המלאה

כעת מגיע החלק המסובך - בתוך כל השאלות הללו התחבאו כמה הצהרות על גודל הפין הממוצע. ההצהרות הספציפיות הללו הופיעו תמיד לפני תמונה של מכונית ספורט. העניין הוא שלמרות שלמשתתפים נגרם להאמין שההצהרות הללו הן עובדות ואמת לאמיתה - לפעמים הן לא היו.

על מנת לנסות לתמרן את ההערכה העצמית של המשתתפים, נאמר לחלק מהקבוצה כי הגודל הממוצע של פין זקוף הוא 18 ס"מ, בעוד שלשאר נאמר שהוא 10 ס"מ - כשהממוצע האמיתי נמצא איפשהו באמצע. הרעיון היה שגברים שנאמר להם שהגודל הממוצע גדול בהרבה ממה שהוא יאמינו כתוצאה מכך שהפין שלהם קטן יותר מהממוצע - ולהיפך עבור אלה שנאמר להם שהממוצע קטן מהאיבר שלהם.

כאשר חישבו את התוצאות, הצוות גילה שגברים להם גרמו להאמין שהפין שלהם קטן מהממוצע נטו יותר לדרג מכוניות ספורט כרצויות ביותר. התוצאות מצאו גם השפעה של הגיל - כאשר המגמה הזו הייתה ניכרת הרבה יותר אצל גברים מעל גיל 30.

גבר עם רכבי ספורט. Giphy
גבר עם רכבי ספורט/Giphy

"אולי יש משהו ספציפי שמקשר בין מכוניות לפין בנפש הגברית. השערה זו נתמכת על ידי הנתונים במאמר זה, ותסביר את קיומו של הקישור הפאלי עם המכוניות בבדיחות, בפרסומות ובשיח האקדמי", סיכמו מחברי המחקר, "תעשיית רכבי היוקרה אולי לא תהייה מוכנה להכיר בקשר הזה, אבל התוצאות שלנו בהחלט כן מספקות קשר".

באתר המדעי iflscience בו דווח על המחקר סיכמו שהוא בהחלט מספק חומר למחשבה - ומתחרה על פרס "כותרות המחקר שאנחנו מסרבים להאמין שהן אמיתיות" של החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully