רשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר של ה- FBI בשנת 2022. רויטרס
רשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר של ה- FBI בשנת 2022/רויטרס

מה צריך לעשות כדי להיכנס לרשימת המבוקשים של ה-FBI

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 9:16

ראש ארגון הפשע לוס מקסיקלס, אזרחית בולגרית שזכתה לכינוי "מלכת הקריפטו", בעל אזרחות ניו זילנדית המבוקש בגין ניצול ותקיפה מינית ומנהיג ארגון הפשיעה MS-13 מהונדורס, הם חלק מהעשירייה המובילה ברשימת הנמלטים המבוקשים ביותר של ה-FBI ל-2022

בשבוע האחרון של 2022, רגע לפני שהתחילה השנה החדשה, השתנתה רשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר על ידי ה-FBI. רפאל קארו-קינטרו, ראש קרטל מקסיקני שנלכד ביולי האחרון במקסיקו, נמלט מכלאו סמוך לגבול עם ארצות הברית. ה-FBI לא הספיק לעדכן שוב את התמונה שלו ברשימה ולהוריד את הכיתוב "נלכד" שנוסף לאחר תפיסתו.

קארו-קינטרו בן ה-70 הוא ראש לוס מקסיקלס. נמלט מהכלא בשבת לאחר שקבוצת חמושים בכלי רכב משוריינים פתחו באש מחוץ למוסד. בתקרית נהרגו 17 בני אדם, כולל עשרה סוהרים - והיא נחשבת לאחת הקטלניות בתקופה האחרונה.

רשויות מדינת צ'יוואווה הזהירו כי הנמלטים שייכים לאחד מארגוני הפשע המסוכנים ביותר בחוארז - כנופיית לוס מקסיקלס - המקושרת לקרטל קבורקה שגם אותו הנהיג בעבר קארו-קינטרו.

קארו-קינטרו היה מעורב בהברחות סמים במשך יותר מ-40 שנים. ברון הסמים הורה ב-1985 על חטיפתם ורציחתם של כמה אנשים, ובהם סוכן של המינהל לאכיפת הסמים האמריקני. לאחר הרציחות, הוא נמלט לקוסטה ריקה עד שנעצר. הוא ריצה 28 שנים בכלא לפני ששוחרר ב-2013.

תחת ממשל הנשיא ברק אובמה, הוצא צו מעצר לקארו-קינטרו, ושמו התווסף לרשימת המבוקשים ביותר של האינטרפול. ארצות הברית הציעה את הפרס הגבוה ביותר: 20 מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרו. ביולי 2022, הוא נעצר במקסיקו במבצע שבו נהרגו 14 אנשים. בשבוע שעבר הוא הצליח להימלט שוב.

רפאל קארו-קינטרו, הכי מבוקשים של FBI. FBI, אתר רשמי
רפאל קארו-קינטרו/אתר רשמי, FBI

כיצד מגובשת רשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר?

כשאחד הנמלטים שמדורגים גבוה ברשימה מת או נלכד, מטה ה-FBI סוקר את 56 המשרדים המקומיים שלו כדי למצוא תחליף. לאחר מכן, ועדה מיוחדת מחליטה מי המועמדים המסוכנים ביותר לחברה מתוך כלל הסניפים. בנוסף, הוועדה בוחנת עד כמה הכנסת מועמד מסוים לרשימה ופרסום זהותו בפומבי תסייע ל-FBI ללכוד אותו.

הרשימה אינה מוגבלת לעשרה מבוקשים, ולעתים מתקצרת או גדלה. מעבר לעשרה המובילים, שאר הנמלטים שמתווספים לרשימה מכונים "תוספות מיוחדות". למשל, רמזי אחמד יוסף, שתיכנן את הפיגוע במרכז הסחר העולמי בניו יורק ב-1993, נחשב תוספת כזאת. הנמלטים לא תמיד מוכנסים לרשימה באופן מיידי לאחר ביצוע הפשע. לדוגמא, אוסמה בן לאדן הוכנס לרשימה ביוני 1999, כמעט שנה לאחר הפיצוץ בשגרירות ארצות הברית בקניה.

ה-FBI אינו מגדיר פשעים מסוימים שמזכים כניסה לרשימה, אך מומחים טוענים כי היא מכילה כמעט תמיד שילוב של רוצח שוטרים, סוחר סמים, עבריין מין, רוצח סדרתי ומבוקש שנמלט, אדם שרצח את כל משפחתו, ראש מאפיה ושודדים למיניהם.

מכיוון שהאזרחים זקוקים לעיתים לתמריץ כספי כדי למלא את חובתם, ה-FBI החל להציע פרסים של עד 50 אלף דולר ב-1997 על מידע לגבי מבוקשים, וב-2004 העלה את הסכום ל-100 אלף דולר. יש פושעים יוצאים מהכלל ששווים יותר - בן לאדן היה שווה 27 מיליון דולר.

אז מי נמצא בעשירייה הפותחת?

רוז'ה איגנאטובה

ביולי 2022, אזרחית בולגרית שזכתה לכינוי "מלכת הקריפטו" לאחר שגייסה מיליארדי דולרים בהונאת מטבעות וירטואליים, הוכנסה לרשימת עשרת הפושעים הנמלטים המבוקשים ביותר של ה-FBI. מדובר באישה ה-11 בלבד בהיסטוריה שהתווספה לרשימה הידועה לשמצה של רוצחים וראשי ארגוני פשע.

ה-FBI מציע פרס בסך מאה אלף דולר בעבור רוז'ה איגנאטובה, שנעלמה ביוון באוקטובר 2017 עם כ-4 מיליארד דולר, במקביל לפרסום צו מעצר והגשת כתב אישום נגדה בארצות הברית.

בת ה-42, שיש לה גם אזרחות גרמנית, עומדת מאחורי אחת מההונאות הפירמידה הידועות ביותר לשמצה בעולם מטבעות הקריפטו, שאת היקפה העצום ניתן להשוות רק להונאת הפונזי של ברני מיידוף. ב-11 במאי הודיע גם האינטרפול כי הוסיף אותה לרשימת המבוקשים שלו, והציע פרס בסך כ-5,000 דולר לכל מי שימסור מידע לגבי מיקומה.

רוז'ה איגנאטובה, מלכת הקריפטו. טוויטר, אתר רשמי
רוז'ה איגנאטובה/אתר רשמי, טוויטר
ד"ר רוג'ה איגנטובה שיווקה מטבע מבוזר חסר ערך והונתה משקיעים ב-4 מיליארד דולר. FBI, אתר רשמי
והפעם מבוקשת. רוז'ה איגנאטובה/אתר רשמי, FBI

מייקל ג'יימס פראט (נלכד)

רגע לפני תום שנת 2022, ב-23 בדצמבר, עצרה משטרת ספרד מבוקש מהרשימה בשם מייקל ג'יימס פראט, בעת ששהה במלון במדריד תחת זהות בדויה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה נעצר מבוקש מרשימת ה-FBI בספרד.

פראט נחשב נמלט מאז 2019 והוכנס לרשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר של ה-FBI בתחילת 2022. על פראט, בעל אזרחות ניו זילנדית, נגזר מאסר עולם בכלא בארצות הברית בגין ניצול ותקיפה מינית, ובגין הפקת תמונות של תקיפה מינית בילדים.

לדברי המשטרה, פראט היה מעורב בגיוס קטינות ונשים צעירות באמצעות הונאה לטובת צילום קלטות פורנו והעלאתן לרשתות בין 2012 עד 2019. הוא גם החזיק חלק מהקורבנות בניגוד לרצונן וכפה עליהן לקיים יחסי מין. פראט הרוויח בתקופה זאת יותר מ-17 מיליון דולר.

מייקל ג'יימס פראט, לרשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר של ה-FBI 2022. FBI, אתר רשמי
מייקל ג'יימס פראט/אתר רשמי, FBI

יולאן אדונאי ארצ'גה קארייס

יולאן אדונאי ארצ'גה קארייס, בן ה-39, הוא מנהיג ארגון הפשיעה MS-13 מהונדורס, הידוע בכינוי "פורקי", הואשם במחוז הדרומי של ניו יורק בקשירת קשר לסחיטה, אחזקה של נשק וקשירת קשר לייבוא קוקאין. "הוא סייע בהובלה של טונות קוקאין מהונדורס לארצות הברית, כמו גם באחזקת נשק ששימש את חברי הכנופייה בפעילות הסחר בסמים שלה".

הוא גם אחראי להזמנה ומעורבות ברצח של כמה חברי כנופייה יריבה. באוגוסט 2018 הוא הורשע בבית משפט בהונדורס ונגזר עליו מאסר ממושך, אך ארצ'גה קארייס הצליח להימלט בפברואר 2020 לאחר שחמושים פרצו לבית המשפט. במתקפה נהרגו כמה שוטרים. על פי הסברה, ארצ'גה קארייס עדיין נמצא בהונדורס הפרס תמורת מידע עליו הוא מאה אלף דולר.

יולאן אדוניי ארצ'אגה קאריאס. FBI, אתר רשמי
יולאן אדונאי ארצ'גה קארייס/אתר רשמי, FBI

אלכסיס פלורס

אלכסיס פלורס מבוקש בגין חטיפה ורצח של איריאנה דז'וסוס בת החמש בפילדלפיה בשנת 2000. הילדה נעלמה מביתה ונמצאה ללא רוח חיים כחודש לאחר מכן בדירתו של פלורס.

לפלורס קשרים נרחבים במרכז ודרום אמריקה ועל פי הסברה, לשם הוא נמלט. ה-FBI מציע 100,000 דולר תמורת מידע שיוביל ללכידתו.

אלכסיס פלורס, מבוקש על יד ה-FBI. FBI, אתר רשמי
אלכסיס פלורס/אתר רשמי, FBI

בהדרשקומאר צ'טנבהאי פאטל

בהדרשקומאר צ'טנבהאי פאטל הוא אזרח הודי המבוקש בגין הריגת אשתו בחנות "דאנקן דונאטס" שבה עבדו שניהם בעיר הנובר שבמרילנד ב-12 באפריל 2015.

הוא צורף לרשימת עשרת הנמלטים ביותר של ה FBI ב- 18 באפריל 2017 ונראה לאחרונה בתחנת פנסילבניה ליד בית המלון שלו בניוארק, ניו ג'רזי.

בהדרשקומאר צ'טנבהאי פאטל הוא אזרח הודי המבוקש בגין הריגת אשתו בחנות "דאנקן דונאטס" שבה בני הזוג עבדו. FBI, אתר רשמי
בהדרשקומאר צ'טנבהאי פאטל/אתר רשמי, FBI

אלחנדרו קסטיו

אלחנדרו רוזאלס קסטיו התווסף לרשימת עשרת הנמלטים של ה- FBI ב-24 באוקטובר 2017. הוא מבוקש בגין רצח טרוק קוואן "סנדי" לי לה בשרלוט, צפון קרוליינה באוגוסט 2016.

השניים הכירו כשעבדו יחד במסעדה ולאחר מכן ניהלו מערכת יחסים. ה-FBI מציע פרס של עד 100,000 דולר עבור מידע המוביל ללכידתו.

אלחנדרו רוזאלס קסטיו, FBI. FBI, אתר רשמי
אלחנדרו קסטיו/אתר רשמי, FBI

ארנולדו חימנז

ארנולדו חימנז התווסף לרשימת עשרת הנמלטים ביותר של ה- FBI ב-8 במאי 2019. הוא מבוקש בגלל רצח אשתו אסטרלה קאררה במאי 2012, שנמצאה מתה באמבטיה בדירתה באילינוי, שעות ספורות לאחר חתונתם.

ה -FBI מציע פרס של עד 100,000 דולר עבור מידע המוביל ללכידתו.





.

ארנולדו חימנז, מבוקש FBI. FBI, אתר רשמי
ארנולדו חימנז/אתר רשמי, FBI

עומאר אלכסנדר קרדנס

עומאר אלכסנדר קרדנס מבוקש בגין מעורבותו ברצח של אדם באוגוסט 2019 וקניון פתוח בסילמר בקליפורניה, לא רחוק מלוס אנג'לס. הוא ירה באותו אדם בראשו בנשק חצי אוטומטי והרג אותו.

צו מעצר מקומי הוצא נגדו באפריל 2020 בבית משפט במחוז לוס אנג'לס, שם הואשם ברצח. צו מעצר פדרלי הוצא קרדנס בספטמבר 2021, לאחר שהואשם בבריחה לא חוקית כדי לחמוק מתביעה. ה-FBI מזהיר כי הוא חמוש ומסוכן.

עומאר אלכסנדר קרדנס. FBI, אתר רשמי
עומאר אלכסנדר קרדנס/אתר רשמי, FBI
חוזה רודולפו הרננדז. FBI, אתר רשמי
חוזה רודולפו וילאריל-הרננדז/אתר רשמי, FBI

חוזה רודולפו וילאריל-הרננדז

ה-FBI מציע פרס בסך מיליון דולר על כל מי שיספק מידע לגבי הימצאותו של חוזה רודולפו וילאריל-הרננדס.

וילאריל-הרננדס, הידוע גם בכינוי "אל גאטו" ("החתול") מבוקש בגין מעורבותו בהטרדה מאיימת חוצת מדינות וקשירת קשר לביצוע רצח בתשלום של גברכ בן 43 במאי 2013 בטקסס. הוא גם אחד ממנהיגי קרטל הסחר בסמים "בלטרן לייבה" ממקסיקו, ונחשב חמוש ומסוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully