וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד, הדוברת שאסור לומר את שמה והעסקים במפרץ

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 13:06

דוברת המוסד, אשת תקשורת ידועה, מייעצת במקביל לאדם ידוע באמירויות ולחתנו של טראמפ, במדינות שבהן פועל המוסד. בשל הצנזורה, היא לא נדרשת לגילוי נאות על ניגוד עניינים ואסור לחשוף אותה. גורמים בלשכת רה"מ העירו לברנע על הבעייתיות. המוסד: "אין ניגוד עניינים"

בווידאו: ראש המוסד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: המכון למדיניות נגד טרור, אוניברסיטת רייכמן

יועצת התקשורת של ראש המוסד מייעצת במקביל גם לאיש ציבור בולט באיחוד האמירויות, ומעניקה ייעוץ אסטרטגי ותדמיתי לו ולמיזמים שהוא מוביל בדובאי - כך נודע לוואלה!.

יועצת התקשורת, אשת מקצוע מוכרת מאוד, שמחזיקה במשרד ייעוץ אסטרטגי פרטי, מעניקה בשנים האחרונות ייעוץ תקשורתי חיצוני למוסד ולראשיו, יוסי כהן ודדי ברנע, ובמקביל - מייעצת לגופים עסקיים וציבוריים וכן לאנשי עסקים ופילנתרופים מהארץ ומהעולם. אחד מלקוחותיה הוא איש ציבור בולט מאוד באיחוד האמירויות, שאותו היא מייצגת בישראל ובפרויקטים אחרים בעולם.

דוברת בכירה. יונתן זינדל, פלאש 90
מחזיקה במשרד ייעוץ אסטרטגי פרטי. היועצת של ראש המוסד/פלאש 90, יונתן זינדל

למוסד אין דובר פנימי וקבוע, ובמשך שנים הוא נעזר במערך הדוברות במשרד ראש הממשלה לצרכי תקשורת. יועצת התקשורת החיצונית גויסה בתקופתו של ראש המוסד הקודם, יוסי כהן, וראש המוסד הנוכחי ברנע המשיך עמה את ההתקשרות. בעבר היא ייעצה גם לראש השב"כ נדב ארגמן, אך השב"כ הפסיק עמה את ההתקשרות. את שמה המלא של היועצת לא ניתן לפרסם כיוון שהוא חוסה תחת צו המוסד של הצנזורה הצבאית בנימוק של סיכון ביטחוני, ובמוסד מסרבים לפרסם את תנאי ההתקשרות עמה. כך, היא לא נדרשת לגילוי ציבורי נאות על ניגודי עניינים שעשויים להתעורר בין הלקוחות שהוא מייצגת ובין השירותים שהיא מעניקה למוסד.

במפגשים שקיים ברנע בחודשים האחרונים עם בכירים לשעבר בארגון הם העירו לו על התנהלותו התקשורתית. שני בכירים לשעבר במוסד אמרו כי העובדה שברנע מעסיק יועצת תקשורת חיצונית מהעולם העסקי מעוררת תמיהה וחוסר נוחות.

פקיד ישראלי בכיר ציין כי גם בלשכת ראש הממשלה, גם בלשכת שר הביטחון וגם במטה לביטחון לאומי, בשב"כ ובמשרד החוץ לא אהבו את מעורבותה של יועצת התקשורת בדברור של המוסד בשנה האחרונה, בין השאר בגלל העובדה שגורם בעל אינטרסים עסקיים משמש כדובר של סוכנות המודיעין החשאית והרגישה ביותר של ישראל.

הפקיד הבכיר ציין כי גורמים בלשכת ראש הממשלה אף העירו על כך לברנע, הפנו את תשומת לבו לבעייתיות וייעצו לו להקים מערך דוברות מקצועי בתוך המוסד. בימים אלה נשקלת הסוגיה ברצינות. העיתונאי יוסי ורטר פרסם כי מחלקת הדוברות במשרד ראש הממשלה פועלת לאתר מועמד לתפקיד דובר המוסד.

ראש המוסד, דוד ברנע במהלך נאומו בכנס של אוניברסיטת רייכמן 12 בספטמבר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
בכירים לשעבר במוסד אמרו כי העסקת היועצת "מעוררת תמיהה וחוסר נוחות". ברנע/מעריב, אבשלום ששוני

בשנה האחרונה, מאז מינויו של ברנע, היועצת החיצונית הגבירה את פעילותה ומעורבותה בדברור המוסד ופעולותיו. במקביל, היא ייעצה לבכיר האמירתי, וגם לאיש עסקים ופינלתרופ ישראלי-אוסטרלי, שעבר בשנה האחרונה להתגורר בדובאי. השניים הובילו יחדיו מיזם חינוכי בינלאומי, שזכה לסיקור תקשורתי נרחב בארץ ובעולם, ויועצת התקשורת של ראש המוסד היא שייעצה וליוותה את הפרויקט מקרוב.

יועצת התקשורת של ראש המוסד גם היתה מעורבת כיועצת במיזם עסקי של יועצו לשעבר של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, שבמסגרתו הושקע כסף מקרן השקעות סעודית בחברות היי-טק ישראליות. חלק משמעותי מכספי הקרן הגיעו מסעודיה. לפי גורם שמעורה בפרטים, היא ייעצה באשר לחברות ישראליות שיכולות להיות פוטנציאל להשקעה, והוא ציין כי לדבריו קושנר לא ידע על עבודתה המקבילה עבור המוסד. היועצת אף התראיינה על המיזם בוול סטריט ג'ורנל ואמרה כי קושנר "יכול לפתוח דלתות לחברות ישראליות" במדינות שעמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים כמו סעודיה ואינדונזיה. יצוין כי המוסד הוא הגורם האחראי על הקשרים המדיניים והביטחוניים עם סעודיה ומקיים מערכת יחסים ענפה עם גורמי ממשל באינדונזיה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד כי אין חשש לניגוד עניינים בעסקיה של היועצת במפרץ. "בהמשך לפנייתכם ולאחר בדיקה משפטית שנערכה, אין קשר בין האדונים הנכבדים למוסד ומשכך אין כל חשש לניגוד עניינים בכוח או בפועל". מטעמה של היועצת לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully