וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה הציע סיוע לצפון. אחות השליט הגיבה: "עדיף שתסתום"

עודכן לאחרונה: 19.8.2022 / 14:49

קים יו ג'ונג אמרה את הדברים בתגובה לדבריו של יון סוק-יאול, לפיהם מדינתו נכונה לספק סיוע כלכלי לצפון קוריאה בתמורה לפירוקה מנשק גרעיני. "זו הצעה פשטנית וילדותית, אף אחד לא מחליף את גורלו בעוגת תירס", הוסיפה קים, שמוגדרת כ"שוטרת הרעה" בשלטון, אל מול אחיה

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג  27 באפריל 2018. רויטרס
האחים קים. השוטר הטוב והשוטרת הרעה/רויטרס

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אמרה היום (שישי) כי על נשיא דרום קוריאה "לסתום את הפה" - לאחר שחזר והדגיש את נכונות מדינתו לספק סיוע כלכלי לצפון בתמורה לפירוק מנשק גרעיני.

זו הפעם הראשונה שבה בכיר צפון קוריאני מגיב ישירות על התוכנית שהציע נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול לראשונה במאי, ושהזכיר אותה שוב ביום רביעי במסיבת עיתונאים לציון 100 הימים הראשונים שלו בתפקיד. "זה היה טוב יותר לתדמית שלו אם היה סותם את הפה במקום לדבר שטויות רק כי לא היה לו שום דבר טוב יותר לומר", אמרה קים יו ג'ונג בהצהרה שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. בהצהרה כינתה את התנהגותו של יון כ"פשטנית וילדותית", שכן הוא חושב שהוא יכול לסחור בשיתוף פעולה כלכלי למען כבוד הצפון ונשק גרעיני. "אף אחד לא מחליף את גורלו בעוגת תירס", הוסיפה. שר האיחוד של דרום קוריאה, המטפל ביחסים עם הצפון, כינה את דבריה של קים "מאוד לא מכבדים ומגונים".

השבעת נשיא דרום קוריאה, יון סוק יאול, סיאול 10 במאי 2022. Jeon Heon-Kyun /Pool via REUTERS TPX IMAGES OF THE DAY, רויטרס
נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול בהשבעתו, במאי/רויטרס, Jeon Heon-Kyun /Pool via REUTERS TPX IMAGES OF THE DAY

יון אמנם אמר כי הוא מוכן לספק סיוע כלכלי מדורג לצפון קוריאה אם זו תסיים את פיתוח הנשק הגרעיני ותחל בפירוז גרעיני, אך הוא גם דחף להגברת ההרתעה הצבאית של דרום קוריאה נגד צפון קוריאה. דרום קוריאה חידשה את התרגילים המשותפים עם ארצות הברית שהושעו זה מכבר, כולל תרגילי שטח גדולים שאמורים להתחיל בשבוע הבא.

ביום רביעי אמר דובר מחלקת המדינה של ארה"ב כי וושינגטון תומכת במדיניותו של יון, אך קים אמרה כי התרגילים המשותפים מראים שהדיבורים של בעלות הברית על דיפלומטיה אינם משתמעים לשתי פנים. "אנחנו מבהירים שלא נשב איתו פנים אל פנים", אמרה קים על יון.

קים יו ג'ונג הפכה בשנים האחרונות למבקרת קולנית של דרום קוריאה, שנתפסה על ידי כמה מומחים כמי שמשחקת את "השוטרת הרעה" אל מול ההצהרות המאופקות יותר של אחיה. ההצהרה האחרונה שלה היא האישית והחריפה ביותר שלה על יון עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully